Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Läppäri?

Mars
 Share

Recommended Posts

Mun kotiläppäri (ThinkPad T31 tjsp) on vissiin aloittanut viimeisen matkansa kohti autuaampia kalkulointiniittyjä. Mikähän vastaava kannattaisi hankkia tilalle? Ovatkohan nuo nykyiset Lenovon ThinkPadit samalla tavalla hintansa väärttejä kuin aiemmat aidot IBM:t; entä edullisempi R-sarja? Hyväkuntoinen käytettykin voisi kelvata, vihjeitä otetaan vastaan.

• Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Ihan oikeasti kannattaa katsoa enemmänkin kuin kuriositeettina noita mäkkejäkin. Ei tartte Vistan kanssa kiroilla, vaan tuleepi ylivoimaisesti paras graafinen työasemakäyttis OSX kaupan päälle. Rautahan on nykyään samaa Inteltauhkaa kuin muissakin Nintendoissa. Sitä ei Microsoftin alistama peeceemies helpolla usko ennen kuin kokeilee miten valtavan paljon paremmin asiat voi toteuttaa...

Dellin läppäreistä on jäänyt hyvä vaikutelma. Edellinen kesti mulla kuusi vuotta, kunnes varastettiin. Jos ostaisin uuden, varmaan se olisi Dell. Hyviltä näyttävät myös Toshiban läppärit. Töissä käytetään Mäkkejä, mutten ostaisi sellaista kotiin, koska ovat kuitenkin jonkin verran kalliimpia, eikä lisärahalle mielestäni saa vastinetta. Kuitenkin nämäkin siis ovat oikein hyviä. Ihan perus-Macbook riittää työkäyttöönkin mulla. Itse olen pohjimmiltaan Linux-ihmisiä, eikä Windowsista ole paljoa kokemusta.

Muokattu

Saako kysyä onko Acerin läppäreissä jotain tyyppivikoja vai miksi ne soveltuu vain frisbeiksi? Onhan tässä mun palkintokoneessa tietysti hintalappuhintaan nähden yllättävän vähän muistia ja kovalevytilaa mutta muuten pelittänyt nätisti ainaki nää pari viikkoa. Vai kannattaako tää nyt kuitennii myydä ennenku räjähtää ja vaihtaa johonkin parempaan?

Dellin kanssa ei ole minulla taas ollut kummoisempia ongelmia koskaan, mutta ehdottomasti paras oli työkäytössä aikanaan IBM:n ThinkPad.

Fujitsuja sen sijaan olen karttanut sen jälkeen, kun viereisessä huoneessa majaillut tukemme roudasi kaksin käsin suht uusia koneita huoltoon...

Eli: ilmeisesti jokaisella valmistajalla on PC-puolella hyvät ja huonot hetkensä ja mallivalikoima ja niiden laatu vaihtelee - lottokupongin vetoa tuo on joka tapauksessa. Maceistä ei ole kokemusta itselläni, mutta pettyneitä käyttäjiä en ole kyllä tavannut.

Dellin koneisiinhan saa Linuxin esiasennettuna (ilman Windowsia) ja niissa pitaisi olla erityisen hyva yhteensopivuus Linuxille. Ehka siksikin olen kallellaan Dellin suuntaan.

Kannattaa varmaan ottaa kolmen vuoden takuu. Jos se ei siihen mennessa poksahda, ei valttamatta sita teekaan.

Skandit puuttuu, sori.