Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Sign in to follow this  
Lazy runneR

Kumpi fillari alkuun cc vai katu

Recommended Posts

http://www.boc24.de/epages/bicycles.storefront/48b990c600245689271ac3b341ca06f7/Product/View/130323

http://www.boc24.de/epages/bicycles.storefront/48b990fb0001d93b2724c3b341c906b4/Product/View/129419

tuossa on parit pyörät mitä ite suosittelisin. Ostin tuolta boc24 ite tuollaisen ja sillä puoltoist vuotta ajalleena voin sanoa et iha ok pelejä kesti postitus suomeen jonku 2vk ja hintaa oli 50 e lähetykselle. Tosin talvea ajatellen olisihan tuollainen cc todella kiva. Jupis ainakin sanoi että Savon teräsmiehen kanssa jutellessaan herra sano et suurimman osan treeneistään tekee cceellä. Itse omistan molemmat 2dangerin maantie vehkeen ja juuri cicli b cyclon jonka senkin tilasin saksasta oiskoha ollu 1k e senki hinta. Mut triathlonia silmällä pitäen kyl maantie vehje ehdottomasti. Hankinta vaa vähä hassua juuri loppu kaudesta ku joudut jättää pyörän oottaa ens kesää lähes tai sitten hankkii vastuksen ja ajelee sillä kohta.

Niin tosin kannattaa kyl käydä suomalaisessa liikkeessä mittauttamassa minkä kokoinen pyörä itelle sopii ja sitten kahtoa pyörän speksejä että minkä koon hankkii sillä eri valmistajien koot vaihtelee toisella voi olla 54 ja toisella varmaa 56 sama pyörä :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morjens,

Itsekkin katselin noin vuosi sitten erinomaista maantiepyörätarjousta (dura-ace pyörä 800 euroa) tuolta boc24:stä, mutta silloin he eivät toimittaneet pyöriä Suomeen lainkaan. Milloinkahan tuo on muuttunut?

Oliko netistä tilaamisessa mitään hänslinkiä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mä tilasin itseasiassa sen boc24 pyörän chilestä 2007 jossain hmm kesäkuun tienoilla. Niin en tiedä onko siellä ny asiat muuttunu ku muutki valittanu jotain outoja juttuja suomeen toimituksista. Mulla meni kyllä kaikki heidän kanssaa ihan nappiin. Oliko joku 2vk kuljetusaika. Nopeasti tuli ja kaikki olin paketissa kun saavuin suomeen!!

Ainiin LazyRunner jos meinaat maantiepyörän ostaa ja kuitenkin haluat sen suomesta hankkia nii varmaa oottamalla kuukaus tai kaks ni kohta irtoaa hyvin taas alennuksista pyöriä elleivät taas o jo hintoja laskeneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalleus on täysin kiinni omasta kukkarosta ja mielialasta tai jostain ihan muusta! En uskalla mitää hintahaarukoita kyllä sanoa. Toisaalta kannattaa ehkä jonkin verran halvemmalla vehkeellä testailla jos innostusta on niin kuitenkin pyörä vaihdoksi tuo tuntuu menevän nopeasti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä joonas on oikeassa, että aina sitä uudempaa fillaria tekee mieli.. mutta toisaalta, jos PÄRJÄÄMINEN on mielessä, ei siihen raha riitä; mulla ja nopeimmalla kuskilla oli tänä vuonna Nokialla reilu tunti eroa pyöräilyn kokonaisajassa. Ja vaikea uskoa, että siitä tunnista olisi yhtään ainakaan vähempää kuin 50 min ajajasta kiinni.. sen verran kehno pyöräilijä kuitenkin olen.

Ja pyöränä mulla oli 350 euroa maksanut teräsrunkoinen maantiepyörä - eli varmaan sen pari tonnia halvempi kuin nopeimman tritykki. Eli parin tonnin lisäsatsauksella olisin ehkä saanut kymmenen minaa paremman loppuajan. Aika kalliita minuutteja, sanoisin..

nämä siis ihan mutuna, mutta kyllä sillä rahalla saa ennemmin ajomukavuutta kuin pärjäämistä.

...

sanoo hän ja suunnittelee aika-ajopyörän tilaamista/hakemista ulkomailta :ashamed0001:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legendaarinen Eurosportin pyöräilyn selostaja Markus Selin touria selostaessaan kiteytti: Jos ei 1500 euron pyörällä voita Suomen mestaruutta niin vika on miehessä.

Voi olla että monen viikon monen tunnin päivittäinen selostus vähän väsytti miestä mutta se on kyllä aika oikeassa: Jos aloittaa harrastusta ei ole mitään syytä hankkia monen tonnin maantiepyörää. Etsi joku joka tuntuu sinusta hyvältä ja lähde sillä. Jos friikkiydyt, tulet kuitenkin ostamaan parin vuoden kuluttua uudemman, jos et, niin et menetä niin paljon rahaa. Joku 700 euron pyörä (tonni jos haluaa cx:än) on ihan OK ensipyöräksi. Jos on erityistarpeita (esimerkiksi korkea elopaino) kannattaa satsata enemmän. Ja maastopyörät on erikseen: Ei täysjoustoa alle 1500 euron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osta vaan joko maantie tai tri-fillari esim. Canyonilta (toimitusvaikeuksia tiedossa). Ei mitään kompromisseja jos fillari ei tule työmatkakäytthön tai ihan ympärivuotiseen ajoon jossa nastarenkaat on talvella lähes välttämättömät (ainakin CC:ssä).

Aikomuksenani ei ole vääntää kättä ja aloittaa alumiini vs. kuitu -keskustelua. Kysynpähän kuitenkin, onko välttämättä kannattavaa ostaa toimitusvaikeuksiselta Canyonilta alumiini-TT vai samaan hintaan kotimaiselta, paremmin jälkipeleissä tukeakin antavalta myyjältä kuitu-TT? Oletetaan pyörän yleinen varustetaso luonnollisesti about yhteneväiseksi niin vanteiden tarjoaman ajotuntuman osalta kuin muutenkin.

En myöskään meinaa tehdä omista kokemuksista induktiopäätelmää - ja tähänhän vaikuttavat *oleellisesti* käytössä olevat kiekot - mutta alumiinifillarin ajotuntuma kuitufillarin käyttöönoton jälkeen on sellainen kauhukokemus. Että melkein olisi parempi suositella, jos esim. TT-pyörää ollaan ostamassa, suoraan kuiturunkoista hyvillä vanteilla saksalaisen alurungon ja hyvien vanteiden sijaan?

En siis sano että Speedmax + käytettyjen oravannahkojen määrästä riippuen mukana toimitetut Mavicit olisivat jotenkin huono yhdistelmä. Onpahan vain tullut ajettua vastaavanlaisella rungolla plus sellaisilla todella kovilla kiekoilla että tienpinnan aiheuttamat tärinät tuntuvat vielä juoksuosuuden maaliviivallakin.

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

"samaan hintaan kotimaiselta, paremmin jälkipeleissä tukeakin antavalta myyjältä kuitu-TT"

Saako Suomesta todella 1300 €:lla tri- tai aika-ajopyöriä, ja vielä hiilikuitu-semmoisia? Ja ihan jollain vartenotettavilla osasarjoilla?

Hieno homma, jos saa. Olen aina luullut tuon Kanjonin olevan nimenomaan hinnassa ykkönen... mikä taas kertoo enemmän mun tietämyksestä kuin Kanjonista..

Ja asiasta kolmanteen: mistä Suomessa ylipäänsä saa tri-pyöriä, siis kokonaisena eikä pelkkiä runkoja? Huntteri kai jostain Felteistä mainitsee, mutta onko muita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markus Selin touria selostaessaan kiteytti: Jos ei 1500 euron pyörällä voita Suomen mestaruutta niin vika on miehessä.

Heh heh :smiley:.

Tuttu osti tuon tuolta: http://www.scorpionstore.net/product_details.php?p=203

Oli kyllä asiallinen härveli mitä sitä kokeilin (vaikka mulle aivan väärä koko).

Ollappa enemmän innostusta,niin vois itsekin tuommosen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En myöskään meinaa tehdä omista kokemuksista induktiopäätelmää - ja tähänhän vaikuttavat *oleellisesti* käytössä olevat kiekot - mutta alumiinifillarin ajotuntuma kuitufillarin käyttöönoton jälkeen on sellainen kauhukokemus.

Se ajotuntuma kyllä riippuu monesta muustakin asiasta kuin runkomateriaalista. Hyviä runkoja voidaan tehdä kaikista materiaaleista (niin kuin tietysti huonojakin). Tour-lehdessä oli joskus sokkotesti, jossa pyörien rungot oli peitetty niin, että testikuskit (ammattilaisia) eivät nähneet runkoja, eivätkä ne osanneet ajotuntumasta arvata, missä pyörässä oli mikäkin runkomateriaali. Kiekot, renkaat ja rengaspaineet vaikuttavat vähintään yhtä paljon.

Voi olla hiilikuiturungot keskimäärin täristävät vähemmän, mutta hyvä alumiinirunko hakkaa huonon hiilarirungon mennen tullen.

T. tri-palstaa salaa lukeva, juoksua varovasti aloitteleva pyöräilijä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se ajotuntuma kyllä riippuu monesta muustakin asiasta kuin runkomateriaalista. Hyviä runkoja voidaan tehdä kaikista materiaaleista (niin kuin tietysti huonojakin). Tour-lehdessä oli joskus sokkotesti, jossa pyörien rungot oli peitetty niin, että testikuskit (ammattilaisia) eivät nähneet runkoja, eivätkä ne osanneet ajotuntumasta arvata, missä pyörässä oli mikäkin runkomateriaali. Kiekot, renkaat ja rengaspaineet vaikuttavat vähintään yhtä paljon.

Voi olla hiilikuiturungot keskimäärin täristävät vähemmän, mutta hyvä alumiinirunko hakkaa huonon hiilarirungon mennen tullen.

T. tri-palstaa salaa lukeva, juoksua varovasti aloitteleva pyöräilijä

Nimenomaan näin sanovat muutkin monia pyöriä ajaneet ja olen taipuvainen uskomaan. Lisäksi tuo 'ajon pehmeys' ei ole ainoa ominaisuus pyörässä ja joissain rungoissa sekin voi tulla muiden ominaisuuksien kuten jäykkyyden tai vakauden, ehkä jopa kestävyyden kustannuksella. Itse en kyllä ole kokonaan hiilikuituisella pyörällä edes ajanut mutta esim. aiempi pyörä hiilikuituisella perällä ei ollut tasan yhtään sen vähemmän täristävä kuin nykyinen alumiininen tri-pyörä. Kummallakaan Suomen teitä ajaessa en ole kokenut kyllä täristämistä suureksi ongelmaksi. Canyonin toimituksista en tiedä mitään, mutta sen perusteella mitä joistain (useimmista?) suomalaiskaupoista on kuulunut niin en usko että pystyvät Saksassa yhtään enempää vetkuttelemaan vaikka yrittäisivät...

Muokattu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä





×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy