Jump to content
Juoksufoorumi.fi

2009 kilpailukalenteri

artturi
 Share

Recommended Posts

Näyttäisi olevan liiton sivuilla haettavana ensi vuoden sm-kisat. Näyttä vain harmittavasti siltä, että ensi vuonna täyden matkan kisa jää väliin. Lahdessa järjestetävien veteraanien MM-kisojen maraton on 8.8 ja aion osallistua siihen, joten viikkoa aikaisemmin oleva täyden matkan tri-kisa saattaa olla vähän liikaa.

http://www.triathlon.fi//index.php?option=com_content&task=view&id=378&Itemid=49

Näin ollen ensi vuoteen taivat kuulua talvitriathlon, duathlon ja puolikas.

Olisi kyllä varsin hienoa, mikäli puolimatka ja perusmatka olisivat vähintään 3 viikon erotuksella toisistaan esim. tämänvuotisen 2 viikon välin sijaan. Jotenkin kuvittelen että helpottaisi Joroitsen jälkeen perusmatkalle valmistautumista, kun ehtisi pitää normaalin treeniviikon välissä.

Olisi kyllä varsin hienoa, mikäli puolimatka ja perusmatka olisivat vähintään 3 viikon erotuksella toisistaan esim. tämänvuotisen 2 viikon välin sijaan. Jotenkin kuvittelen että helpottaisi Joroitsen jälkeen perusmatkalle valmistautumista, kun ehtisi pitää normaalin treeniviikon välissä.

Niin, tänä kesänä siinä taisi olla välissä vaan viikko...:038:

Mutta 2009 suunnitelma on sellainen, että menee harjoittelu remonttiin.

Lupasin perheelle, että täydestä matkasta tulee ainakin yksi välivuosi. Joroisilla sitten ei ole sm-arvoa.

Näyttää siis siltä että pääkisa tulee olemaan perusmatka ensi kesänä.

Vähän kummaa se kyllä on edelleen että Joroisella ei ole SM-arvoa. Siellähän on kuitenkin aina ollut paljon kisaajia ja ihan hyvin voisi miusta sen mitalin lyödä jollekin käteen. Mutta eipä kai tuolla ole niin väliä. Joroinen tullee olemaan mulle kauden kotimainen huipennus ja yli 5 tunnin ei viivytä radalla ellei pyörremyrsky Gustav ole Savossa. Sitä silmällä pitäen lähenkin tästä ajamaan 77km lisää kun tänään on vasta 167 ketkumaiseen vastatuuleen mittarissa.

Muokattu

Mulla on vielä niin vaiheessa harrastus, että jos saan Nokian lisäksi edes yhden rykäsyn mahtumaan, niin kausi on täynnä..

JiiVee muuten, meneekö sulla nyt sittenkin uuden mankelin ostoksi, kun meinaat keskittyä lyhkäsempiin kisoihin? Vai onko teillä konkareilla joka mallin pyöriä aina muutama varastossa:huh:?

Mulla on vielä niin vaiheessa harrastus, että jos saan Nokian lisäksi edes yhden rykäsyn mahtumaan, niin kausi on täynnä..

JiiVee muuten, meneekö sulla nyt sittenkin uuden mankelin ostoksi, kun meinaat keskittyä lyhkäsempiin kisoihin? Vai onko teillä konkareilla joka mallin pyöriä aina muutama varastossa:huh:?

Kaksi pyoraa on; maasturi ja nyt tempopyora; Eli ikasarjoissa on peesikielto joten tempopyoralla mennaan;

ps; sori tama kirjoitusasu; tunisiassa ollaan ja paikallinen nappis on ihme vinkuroita taynna;;

Lenkillakin kavin aamu 7;00 juoksentelemassa; paivalla liki 40 c niin ei oikein maistu muu kun paikallinen ohrajuoma; paikalliset nayttivat ihmettelevan juoksijaa kuten myos pqri kulkukoiraa; no onneksi ei kayneet nilkkaan kiinni; kummatkaan....palaillaan

...viikkoa aikaisemmin oleva täyden matkan tri-kisa saattaa olla vähän liikaa.

http://www.triathlon.fi//index.php?option=com_content&task=view&id=378&Itemid=49

Hetkinen, eikös tuossa kalenterissa lue PITKÄN matkan kisa? Onko todella näin ettei täysmatkan SM-kisaa järjestetä ensi vuonnakaan (grrr). Onko jollain tietoa?

Täysmatka (Ironman): 3,8/180/42 km

Pitkä matka (ITU matkat): 4/120/30 km

Ei, ei. Kyllä ton täytyy olla erhe. Ainakaan mä en halua tunnustaa olevani ainoa, jolla täys- ja pitkä marka menee iloisesti sekaisin :viheltely:

Vaikea uskoa, että liitto laittaisi pitkän matkan hakuun samalle viikonlopulle kuin Nokia on.. vai?

EDIT: nonni, hyvä näin; vaikeita ovat matkojen nimet..

Muuten, on pitänyt udella (menee vähän väärään topiciin), minkä verran te ihmiset pidätte täyslepoa kauden päätteeksi? Mä huomasin, että mulle ei siihen jää juuri lainkaan aikaa, kun Vantaan mara pukkaa päälle ja sitten alkaakin heti perään uintitekniikkakurssi. Ja sittenhän onkin jo melkein joulu, eli täysi hönkä päällä..

Eli jos pidän viikon maran jälkeen, niin sehän on sitten iahn riittämiin!

Mun pitäisi kanssa ottaa haltuun toi pk-kausi-ajattelu eritehoisine viikkoineen. Viime talvena vedin kaikki viikot ihan samalla tavalla ja vielä silleen, että vappuun saakka kussakin kuussa yhteen lajiin painottaen (loka-tammi uinti, helmi-maalis juoksu ja sitten pyörä). Ehkä kaikkia (paitsi talvella pyöräilyä) pitäisi vetää tasaisemmin koko ajan..

Kyllä se talvella vaa olisi joko sukset tai MTB/cyclocross hommattava. Ei taida nimittäin tehdä gutaa kun jättää yhden osa-alueen kokonaan poissa. Toisaalta lumia ei paljon täällä ole viime vuosina nähty joten taitaa tuo pyöräily olla melkein ainoita mahkuja pitää yllä sitä kuosia. Omasta takaa voin sanoa cyclocrosspyörän hankkineena, ettei harmita kyllä yhtään! Rahaa meni mutta tuntui että kevään tullessa pyörän päälle meno oli tooodella kevyttä :)

Jiivee voisi kyl mainita tai joku muu näistä kovemman luokan tekijöistä tuosta juuri että miten harjoitteleen sitten pk-kaudella. Olisi ainakin mukava kuulla noista jutuista :)

Jiivee voisi kyl mainita tai joku muu näistä kovemman luokan tekijöistä tuosta juuri että miten harjoitteleen sitten pk-kaudella. Olisi ainakin mukava kuulla noista jutuista :)

Kiitos vaan ylennyksestä:-) Lieköhän ainsaittu, vielä....:character00115:

Ei siihen pk-kauteen oikeastaan mitään ihmellistä uutta ole mulla ainakaan. Pitkää lenkkiä rauhallisilla tehoilla, ja n. kerran viikossa ylläpitävä vk-harjoitus.

Yhdistelmiä olen tykännyt tehdä pk-kaudella, lajinomaisuutta tulee mukaan sitä kautta ja myös kivaa vaihtelua.

Esim. maastopyörä- sauvametsä- juoksu

tai

Rullat - juoksu - rullat -juoksu

tai

juoksu - hiihto - juoksu jne.......

Ihan vaan miten löytyy vehkeitä ja mielikuvitusta....

Ja syksyllähän homma on juoksupainotteista, kun olen käynyt jonkun maratonin juoksumassa loppuvuodesta. Ja niin varmaan tänäkin vuonna.

Jonkinlaista maasto- tai cc-pyörää kannattaa ajella talvellakin. Paljon parempi motivaatiokin oli viime talvena kun saattoi mennä ulos ajamaan 4h kuin jos olisi pitänyt edellisen talven tapaan ajella traineria tai hikoilla jossain spinning-luokassa. Kyllä melkein kaikki 'kovemmat tekijätkin' pyöräilijät mukaan luettuna pyöräilee talvellakin ulkona. Hyvä vaihtoehto noille talvipyöräilyille on hiihto, mikäli siihen on säitä ja itsellä muuten mahdollisuus. Sitten voi tehdä myös 226:nkin täällä joskus mainitsemaa treeniä eli esim. pari-kolme tuntia hiihtoa, sitten hetken aikaa pyöräilyä ulkona tai rullilla päälle. Pari kertaa olen tehnyt noin ja sitten joskus juoksin vielä tuon pyöräilyn päälle vartin ja hyvältä tuntui. Sisälläkin voi ajaa vastuksella ja rullilla etenkin tekniikkaa tai voimaharjoituksia joita on hankala tehdä huonoissa oloissa ulkona ja joissa ei tartte niin kamalan pitkään hikoilla. Huonolla säällä voi ajaa myös sisällä yhdistelmiä jotka on henkisesti yhtäjaksoisia ajoja helpompia esim. 30min juoksua ulkona tai hallissa + 60min sisäajoa + 30min juoksua + 60min ajoa + 30min juoksua =3,5h mutta ei tunnu niin pitkälle, tosin kamojen vaihtelu ulkona juostaessa voi olla melko turhauttavaa. Jos päättää ajaa rullilla tai trainerilla niin kannattaa ottaa joku teema tai ohjelma joka treeniin eikä vain pyöritellä monotonisesti. Esim. Ahlroosin kirjasta pyöräilyvalmennus löytyy sisäajoon sopivia ohjelmia jotka perustuu kampikierroksiin ja joilla saa kyllä hien pintaan... Muitakin lajeja voi etenkin alkutalvesta tehdä huoletta. Etenkin sellaisia joissa saa sykkeen pysymään matalalla ja hyvän keston harjoitukseen ilman että homma on henkisesti tylsää. Itse kokeiltua on vaikkapa rinkka selkään( sisään palosammutin, valtava haapapölkky ja vähän evästä ;) ja sitten Repoveden kansallispuistoon muutaman tunnin vaellukselle ihmettelemään järvien jäätymistä. Hienoa pk-treeniä hyvissä maisemissa. Ihan niinkuin noi jiiveen sauvalenkitkin.

Muokattu