nedflanders Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Sukupuolten mukaan nimetyt, luetellut työt nykyään, ovat aika väljä käsite. Monessa bussissa, rekassa on nainen ratin takana, eikä harvinaista ole nähdä naista traktorissa tai pyörökuormaajassa. Ammattikoulujen maalari, talonraken- nuslinjoilla ei tytöt nykyään ole enää mikään ihmettelyn aihe. Telakoilla suuria nostureita käyttävät naiset koska heitä palkkaavat sanovat naisten olevan tarkempia näissä hommissa.. Työelämässä ei juuri ole mitään hommaa mistä nainen ei suoriutuisi paitsi fyy- sisesti raskaat työt. Kun siirrytään taas kodin seinien sisäpuolelle, melkein kaikki työt voi mies tai nainen tehdä mutta onko näin? Mistä töistä ei mies selviytyisi ilman naista? Itse pystyn suoriutumaan arjesta ilman naista paitsi yhdessä asiassa: verhojen ompelu! Miten on teillä muilla asiat? Missä asioissa tarvitsette kauniimman sukupuolen taitoja ja missä asioisssa naiset tarvitse- vat meitä äijiä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaius Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 (edited) Mistä töistä ei mies selviytyisi ilman naista? Itse pystyn suoriutumaan arjesta ilman naista paitsi yhdessä asiassa: verhojen ompelu! Minkä vitun verhojen ompelu? Miten on teillä muilla asiat? Missä asioissa tarvitsette kauniimman sukupuolen taitoja ja missä asioisssa naiset tarvitse- vat meitä äijiä? Mä selviän kaikesta ilman naisapua. Mua sen sijaan tarvitaan ehdottomasti ainakin järjestelemään likaset kipot astianpesukoneessa uudestaan ja paremmin. Lisäks näyttää siltä että hanojen, koneiden ja fillareiden korjaukset on mun juttu. Ja viihde-elektroniikan ostelu on julmasti kokonaan mun harteilla kanssa. Jaa, enpäs selviäkään kaikesta. Kersat kulkis jätesäkeissä ellei rouvaa olis. Muokattu 26. elokuuta , 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fubar Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Minkä vitun verhojen ompelu? Verho on se kankaanpalanen suihkunurkkauksen ympärillä, joka estää vesiroiskeita kastelemasta koko pesuhuonetta, jotta esimerkiksi suihkustereot ja muu pesuhuoneen viihde-elektroniikka säilyy ehjänä. Ilmeisesti näitäkin voi sitten ommella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepless Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Ei nyt ihan noin... siivotaan kun keritään. Miten niin miesten ja naisten työt? Minusta on ihan kivaa opetella uusia asioita: auton renkaitten vaihtoa, tunkki tosin meni rikki ja Bilian asiakaspalveluhenkilö sanoi sen olevan vähintäänkin vaarallinen. Eli siihen ainakin tarvitsen apua. Peräkärryäkin olen yrittänyt opetella ajamaan. Suoraanajo onnistuu hyvin, mutta peruuttamisen kanssa on niin ja noin. Sähkömoottorisahassa olen siirtynyt järeämpään versioon. Tosin tässä mallissa on pakko lukea käyttöopas, kun en kevyemmän version samoja namiskuukkeleja löytänyt. Yhdeltä kaverilta sain neuvoja pihakoivujen kaatamiseen. Hinaa vaan itsensä puun latvaan, katkoo oksia matkalla ja pätkii rungon alas tullessa. En kyllä ole vielä ajatellut ryhtyä tähän. Mutta ainakin teoriassa tiedossa. Saunan viemäritukossa. Putkiaine ei auta. Ilmeisesti paineistettava. Ompelukonetta en ole käyttänyt sitten kouluvuosien. Mutta tosin aiemmin kämpässä ei ole ollu verhojakaan. Ruoka palaa pohjaan melkein aina, no grillatessa karsinogeenejä on alkanut olemaan vähemmän. Miesten ja naisten työt? Ei niitä ole. On vaan ihmisiä jotka tekee eri asioita paremmin ja huonommin. Storaörenisssä näin kerran daamin, joka oli kunnostanut itse antiikkimoottoripyörän... josta tulikin mieleen. Käykääpä Storaörenissä (Sipoo) kahveella tai lounaalla niin kauan kuin voitte. Elokuun lopussa paikka sulkee ovensa. H Harkimo rakentaa paikalle rivitaloja merenrantanäkymälle ja ravintolakin sinne on tulossa, mutta hinnat taitavat lähteä ihan eri tasolta. Sinne oli ilmeisesti valmistumassa melontakeskus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skylihme Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Käyty on Storörenissä tämän tästä. Ruoka on erinomaista ja kahvillakin on aina välillä mukava piipahtaa. Moottoripyöräilijöiden vakiopaikkoja on se! Suosittelen myös. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skylihme Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Ja sitten itse asiaan! Meillä on just toisinpäin. Eli verhojen ompelu on se joista en minä selviytyisi ilman miestä. On niitä kyllä paljon muitakin. Otetaan nyt vaikka toi elektroniikka. Ja erotiikkakin - kyllä mää siihenki miestä tartten. Toi ei kyllä vissihin paljon mihinkään naista tartte - se osaa kaikenlaista ihan itsekin. Tai no jos jotain pitää keksiä niin noi myttylaatikot oli sille ihan vieras käsite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vm60 Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Huh huh. Ei kai kukaan enää tosissaan ajattele, että asioiden osaaminen olisi kiinni siitä, onko sattunut saamaan yhden vai kaksi X-kromosomia soluihinsa?!? Kyllä tuo vanhakantainen miesten / naisten työt -jaottelu on pelkkää opittua kulttuuriperimää. Josta onneksi ollaan pikkuhiljaa pääsemässä pois, kuten ketjun aloittajakin kirjoitti. Sukupuoli itsessään ei rajaa minkään asian oppimista. Omista taidoistani voin todeta, että osaan sekä ns. miesten että naisten töitä, mutta molemmissa kategorioissa on hommia, jotka kyllä jäävät nykyosaamisella tekemättä. Toki nekin voisi varmaan opetella, mutta miksipä vaivautua opettelemaan sellaista, joka ei kerta kaikkiaan kiinnosta. Pakolliset arkipäivän kuviot sujuvat jo näinkin, ja muut hommat ulkoistan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepless Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Huh huh. Ei kai kukaan enää tosissaan ajattele, että asioiden osaaminen olisi kiinni siitä, onko sattunut saamaan yhden vai kaksi X-kromosomia soluihinsa?!? Valitettavasti aika ajoin saattaa tälläisiin ihmisiin törmätä. Ja itselläni on aika vanhanaikainen kasvatus, jos koko ajan jankutetaan, että pitää käyttäytyä kun tyttö niin sitä sitten alkaa käyttäytymään tyttönä... eikä meiksin aikaan ollut koulussa puutöihin asiaan... patalappua virkattiin ja pyyheliina niomikoitiin. Sillä siisti. Ajattele jos ois päässy rakentamaan kaikkea kivaa puusta ja raudasta... mutta luojan kiitos olen päässyt eroon (olenko?) tästä tyttö ja poika-ajattelusta. Meiksi haluaa oppia ainakin ampumaan (maalitauluun ei mihinkään elävään, mulle riitti se pupu, joka jäi auton alle ruhjoutuneena kolisemaan.... ei, en todellakaan laita tähän You Tuben pätkää auton alla ruhjoutuneesta pupusta anteeksi ruskosta) ja kaikkea muuta kivaa. Ja sitten riittää kun saa nuo arjen "miehiset rutiinit" hoidettua. Silloin olisi vapaa tunne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatapa Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Periaatteessa ei enää ole miesten ja naistentöitä, on vaan hommia, jotka on hoidettava. Kuitenkin osa hommista käy toiselta sukupuolelta paremmin kuin toiselta. Miesten vahvat alueet ovat jo mainittu viihde-elektroniikka ja kaikki autoon liittyvä sekä erilaiset korjaukset ja remontit. Naisten vahvoja alueita ovat siivous ja lastenhoito. Jos joku homma pitäisi erityisesti nimetä naisten hommaksi, nin se on ehdottomasti tuo siivoamien. Se on naisten hommaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satkus Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Jos joku homma pitäisi erityisesti nimetä naisten hommaksi, nin se on ehdottomasti tuo siivoamien. Se on naisten hommaa. Naiset on tarkempia ja osaavat oikeesti siivouspuuhat paljon paremmin. Minä en imuria kummosempaa siivousvälinettä miehelleni anna. Ei siitä mitään tule. Toisaalta porat, sahat, kirveet yms kiertävät minut kaukaa, ja näin on hyvä! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepless Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Naisten vahvoja alueita ovat siivous ja lastenhoito. J ja lastenhoitoon? Hatapa, kuinka vanhoja sun lapset on? Voisko niitä lainata? Että pääsis kokeilemaan? Eh.... PS. Koska muuten oot viimeksi ollut Vierumäellä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkb Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Apua. Olen nainen ja inhoan siisvousta ja ruuanlaittoa olen niissä tarvittaessa miestäni huonompi. Voin sensijaan miehisesti käydä raskaan työpäivän päätteeksi lenkillä ja saunassa ja uhrautua sen jälkeen mieheni syömään valmiin päivällisen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatapa Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Hatapa, kuinka vanhoja sun lapset on? Voisko niitä lainata? Että pääsis kokeilemaan? 26, 18 ja 13 PS. Koska muuten oot viimeksi ollut Vierumäellä? Maaliskuun lopulla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geoeläin Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Share Lähetetty 26. elokuuta , 2008 Ajattele jos ois päässy rakentamaan kaikkea kivaa puusta ja raudasta... Minä tyttö se olin tomera ja valitsin 4-6 luokalle puukäsityöt Virkkaaminen ahisti liikaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts