Jump to content
Juoksufoorumi.fi

III Vaarojen maraton ja ultra

Eppu
 Share

Recommended Posts

• Replies 46
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mä lähden ja. Mua alkoi maratonin aikatavoitteet ahdistaa niin ajattelin kokeilla jotain erilaista. Reitti on tuttu ja maisemat kauniit ja tavoite on päästä perille suunnilleen juoksujalkaa.

Mulle tämä on jo melkein ultraa kun lasken viipyväni 5 puol- kuusi tuntia. Pelottaa aika paljon enkä ole vielä ilmoittautunut- paitsi kymmenelle lähimmälle tuttavalle.

Miten kannataa varustautua ja valmistautua, paitsi järjestäjän vaatimat vermeet ja normi valmistautuminen maratonille?

• 3 weeks later...

Terve kaikki.

Minkähänlaista porukkaa Vaarojen maratonin ultralle on lähdössä? Pelkkiä kaameita ultraspesialisteja vai onko joukossa muitakin "tavallisia" kuntoilijoita?

Tosin ihan tavallinen ei voi olla, jos osallistumista edes harkitsee...

Itse en ole vielä ilmoittautunut, mutta jokaisella lenkillä on mielessä, miten pitkälle maastossa jaksaisi oikein juoksuvauhtia ja missä vaiheessa alkaa hiipuva hiipiminen ja hirveä sinnittely ja taistelu, jotta eteenpäin vievä liike säilyisi... Ainakaan ei matka loppuisi kesken, vaan liikkeellä saisi olla melkein loputtomiin. Ihmisen jaksamisen rajojahan ei tiedä kukaan. Hiljaa kun lähtee, niin pitkälle ehtii. Ja jos hyvin kulkee, pitää uskoa kroppaansa, tuntemuksiinsa, jalkoihinsa ja repiä vaikka käsivoimilla viimeiset kilometrit.

Monella muullakin on varmaan työelämässä hektiset ajat. Lokakuussa on irrottautumisen aika. Tämä on nyt sellainen juttu, että työkavereille sun muille tutuille ei kannata asiasta etukäteen puhua. Hullunahan nuo muutenkin meikäläisiä pitävät.

Toivottavasti tavataan Karjalan vaaroilla! vaikka siellä viimeisten joukossa, kun ilta on jo pimentynyt ja otsalamppujen valossa taivallamme kohti maalia. Sinne pitää päästä!

• 4 weeks later...

Aika mukavasti osallistujamäärät näyttävät lisääntyneen niin maratonilla kuin tuplamatkallakin. Pitäkäähän hauskaa!

Mukana myös latvialaisia, venäläisiä, suunnistajia, tunnettuja seikkailu-urheilijoita ja tottakai hyvä edustus myös seppolaisia. Zxcv kehui viime vuonna Herajärven reittiä kovasti. Jos vaikka ensi vuonna saisi tämän maastomakupalan (84 km) sopimaan omaan ohjelmaan. Voisi olla sopivasti juoksunälkääkin, kun ajanjakson helmikuun alusta syyskuun loppuun taidan keskittyä suosiolla ultria lyhempiin matkoihin.

Järjestäjien ohjeessa on maininta koiratutkapannasta ultraajille, säästänee järjestäjien hermoja illan pimetessä ;-)

Järjestäjät varmaan tarkentavat, mutta kyseessä on varmaan Pekka Variksen (alkujaan suunnistuskäyttöön tehty) GpsSeuranta jota voi kuka tahansa kisan aikana seurata livenä netistä. Juoksijoiden sijainti ja liike päivittyy kartalle n. minuutin välein. Katseluohjelma ja ohjeet osoitteesta http://www.gpsseuranta.net/ . Valitettavasti vaatii MS Windowsin, tosin vaatimattomampi mobiili-proxykin tuohon on olemassa (http://www.jouniaaltonen.fi/mobiilireitti/).

Itsekin lähden nautiskelemaan ja kokeilemaan miten pitkälle jaksan juosta.

Jep, hyvä se on olla jotkin seurantalaitteet, että saavat minutkin haettua mehtästä poies!

Vielä töihin ja sitten suoraan ajelemaan Kolia kohti. Näyttäis tulevan kostea juoksupäivä. Täytynee tarkastella varusteita vielä kerran.

Viime vuoden kuvissa oli niin hieno ilma, ettei paremmasta väliä. Tai onhan vesisateessakin oma viehätyksensä. Kuiva keli olisi silti mukavampi! Jos siis saa toivoa?

Onko Limingan mäkimestari reenannu meluvalleilla nyt tarpeeksi?

Moikkis! Tod hyvä että laittavat sen koirapannan ainakin meikälle... olen luvannu olla kotona sunnuntaina. Meluvalleja on kyllä könytty ... , mutta en tiiä mihin se tuolla riittää. Nähelläänpä sitten iltasella James ja viilataan team Endurancen taktiset kuviot J. Halmeen kanssa kuntoon... Lähen JokkeK:n kanssa ajelemaan täältä neljän maissa. Varmaan 21 tienoilla pitäis olla pelipaikoilla.

Olen suoraan sanoen liekeissä huomisesta ulkoilusta.