Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vko 33


 Share

Recommended Posts

...sillä vuoden eka viikko, jossa pelkästään juoksua:

ma: 10 km 1 h

ti: lepo

ke: uups, kuntosalia 50'(...huijasin...en muistanut viestiä alpoittaessani)

to: aamu 8.3 km 48', ip 5.1 km 27:45'

pe: lepo

la: 15 km 1:19h

su: lepo

Totta on, että juoksin vuoden ennätysviikon 38,4 km ( 3:35h).

Link to comment
Share on other sites

Ma: 6,3 km 6:41/km AVG 119

Ti: 7,5 km 4:57/km AVG 136 MAX 173

2,7 km 6:02/km AVG 115

Ke: 9,1 km 5:29/km AVG 121

To: 3,1 km vr 5:43/km AVG 123

9,0 km 4:41/km AVG 137

1,0 km palauttelua

Pe: Lepo

La: 4:6 km 5:32/km AVG 126 MAX 134

14,6 km 5:10/km AVG 123 MAX 139

4,6 km palauttelua ilman mittausta.

Su: Penkkiurheilua

Yhteensä 62,5 km.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: 4*800m/ HR->115, 4:22/km, 158 (85%). Nyt vauhti osui nappiin anakynnysvauhdin kohottamiseen.

Ke: 13.0 km, 6:51/km, 114 (62%)

To: 4*200m/tauko 4min, 40-42 sec, 200-210 askelta/min.

Pe: 10.5 km, 6:23/km, 122 (66%)

La: 7.1 km, 4:59/km, 143 (77%). Kisavauhtinen, taas liian lujaa.

Su: Pitkis 3:04, 28.9 km, 6:23/km, 125 (68%). Pelkällä vedellä, ja energiat hupenivat 2h kohdalla.

Yht. 71.1 km

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

Ti: VR 5Km + kova 2M + VR 5Km

Ke: PK 11,5Km

To: VR 5Km + VK 10,7Km + VR 5Km

Pe: PK 6Km

La: VR + 42,2Km kiihtyvä PK:sta VK:hon ja tiukkaan kiriin

Su: PK 6Km

About sata. Tuli enemmän tehotreenejä tällä viikolla kuin puoleen vuoteen. No melkein...

Täytyy harrastaa useamminkin, virkistää kehoa ja mieltä!

Link to comment
Share on other sites

...Ajatuksena oli että nyt olisi juostu about 60-80km viikko, mutta toisin kävi:

  • Ma Lepo.
  • Ti GPP-treeni. Kuusi kierrosta: 5 x punnerrus jalat korokkeella, 10 x leuat, 25 x boksihyppy. Loppuun jalkojen rullailua foam rollerilla.
  • Ke GPP-treeni: rinnallevedon tekniikkaharjoittelua, rinnalleveto 3 x 3 x 25kg, maastaveto 3 x 5 x 80kg. Lopuksi 10min burbeetä "täysiä"; ehdin 75 toistoa.
  • To Juoksu: 7,7km PK.
  • Pe Juoksu: 8,3km PK + 8,3km VK. GPP-treeni: tempauksen tekniikkaharjoittelua, neljä kierrosta: soutu 150m + turkkilainen ylösnousu x 10 x 11kg, kierrokset 1min palautuksilla.
  • La Lepo.
  • Su Lepo.

Juoksua vaivaiset n. 24km ja salilla GPP-treeniä kolmena päivänä yht. 3h (sis. venyttelyt ja verryttelyt). Lisäksi kolmena päivänä työmatkat pyöräillen. -Koko viikko meni ns. *ituiksi viime sunnuntain ultratyperän ylipitkän lenkkikokeilun vuoksi: oikea polvi ja lonkka kipeytyivät varsin pahasti (juostessa en tuntenut mitään, mutta maanantaina tilanne oli jo "päällä"). Sain jalat "rullailtua" jotenkuten juoksukuntoon, mutta lauantaina totesin ettei vamma ilman juoksutaukoa kunnolla parane. Ei muuta kun kylmällä haudontaa ja ibuprofeiinikuuri päälle. Vajaat kaksi viikkoa aikaa saada itsensä iskuun. Olen aina ollut sitä mieltä että turhan pitkät pitkät lenkit ovat järjettömiä, ja nyt olen sitä mieltä entistä vahvemmin. Toivottavasti opin kerrasta. Alkavalla viikolla ehkä tuollaiset 50-60km juoksua jos jalka kuntoutuu. Jos ei, niin sitten lepoa ja kevyttä työmatkapyöräilyä mahdollisilla voimaharjoitteilla höystettynä.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 9,2 km, 5,28/km, TE 3,0, 149(77%)169. Pururata.

Ti aamu: 13,4 km, 5,03/km, TE 3,0, 145(75%)171.

ilta: Kävely, 1,5 h, metsässä (suunnistusta).

Ke aamu: 13,5 km, 5,09/km, TE 4,0, 156(80%)181, josta 8,6 km, 4,47/km, 165(85%)181. Pururata.

ilta:4,0 km, 6,33/km, 125(64%)131.

To aamu: 10,1 km, 5,33/km, TE 2,4, 139(72%)154.

ilta: Suunnistus, 1:20:50, 4,8 km, 16,51/km, TE 3,2, 154(79%)174, B-rata, pyöräily, suunnistuspaikalle ja takaisin yht. 1:20.

Pe: 5,1 km, 5,03/km, TE 2,7, 145(75%)171.

La: Lepo.

Su: Lepo.

Yht. 55,3 km, 4 h 57 min.

Torstain suunnistuksessa paukut loppuivat jo alussa, eikä muutenkaan oikein putkeen mennyt.

Link to comment
Share on other sites

4½ päivän harjotusleiri kotimaisemissa päättyi tänään cooperin-testiin. Huomenna taas töihin:tiili:

PE

päivä: (8 h töitä + matkustus Jyväskylään)

ilta: sauvakävely pururadalla 20km, 2.25, 121/152, 1368 kCal

LA

aamu: maantiepyöräily 100km, 3.36, 26,7 km/h, 129/167, 2261 kCal

ilta: hölkkä Jyväsjärven ympäri (Sepottajien yht.harj.), noin 15km, 1.18, 146/165, 1023 kCal

SU

aamu: pitkis pururadalla 25km, 2.29, 136/166, 1748 kCal

ilta: kuntopiiri kotona 45min

MA

aamu: sauvajuoksu pururadalla 15km, 1.20, 156/170, 1168 Kcal + 10 maksimivetoa lyhyeen (25 sek) sauvarinteeseen lyhyellä palautuksella

ilta: sauvakävely Laajavuoressa (Jyväskylän Ladun yhteisharjotus), 1.05, 125/157, 658 kCal + sauvajuoksua mäkiautorata ylös

TI

aamu: maastopyöräilyä pururadalla 60km, 3.13, 136/222 (mittarihäiriö?), 2200 kCal

ilta: cooperin testi Harjun kentällä (Sepottajien yht.harj.), 3200m, 162/178

Yhteenveto:

Sateisesta kelistä huomimatta aika kiva leiri. Tosin esim viime vuonna tämmönen harjotusohjelma ei olis ollut mikään "leiri" vaan ihan arkipäivää. Kuitenkin pari hyvää treeniä tuli tehtyä ja palauttelujakson jälkeen on kunto taas toivottavasti pikkasen parempi. Syksyn kisakauden (30.8. - 4.10) jälkeen joskus lokakuun puolivälissä voi sitten alkaa treenaamaan ihan tosissaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy