Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Harjoittelu Hukassa!


Katsi
 Share

Recommended Posts

Moi vaan pitkästä aikaa :039:.

Olen tässä ollut kesälomilla ja muutenkin kesän aikana on tapahtunut kaikenlaista, joten täällä käynti ja harjoittelu on jäänyt vähemmälle...

Viimeinen tapahtuma mihin olen siis osallistunut oli Forssan Suvi-Ilta2008 ja siellä maraton matka ensimmäistä kertaa.

Nyt olen kesän siis pitänyt peruskuntoa yllä noin 16-22km pituisilla lenkeillä. Lenkit ovat olleet satunnaisia ja fiilis pohjalta olen mennyt...

Tuo 22 kilometrin aika on ollut aika surkea.

Nyt pitäisi saada jostain lisävauhtia, koska edessä on vielä Pirkan hölkkä.

Voisiko joku antaa hyviä vinkkejä millä taas pääsin kiinni harjoituksiin ja harjoitus rytmiin?

Mistä löytyisi joku ohjelma minkä avulla voisi harjoitella?

Olin viime syksynä ollut juoksemassa Pirkan, joten maasto ja reitti ovat tuttuja.

Nyt tarvitsisin vain jostain hieman potkua harjoitteluun:ruoska: !

Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii auttaa eteenpäin. Motivaatio alkaa olla jo taasen kohdallaan!

Link to comment
Share on other sites

Jos motivaatio on kohdallaan, niin kuin ymmärsin, niin eihän tässä mitään hätää ole.

Pirkan hölkkään voi treenata ihan jollakin maratonohjelmalla tai sitten ihan vaan itse laaditulla versiolla. Ymmärtääkseni suurin osa Pirkasta mennään maastossa, joten harjoittelun painopistettä voisi siirtää maastojuoksuun.

Itse lähtisin siitä, että viikkoon tulisi vähintään neljä harjoitusta, joista ainakin kaksi olisi maastolenkkejä. Viikonlopun pitkiksen tekisin maastossa ja myös jonkinlaisen vauhtileikittelyn. Muut lenkit voisivat olla ihan pk-juoksua omissa tutuissa lenkkimaastoissasi.

Link to comment
Share on other sites

Joo maastossa siellä mennään enimmäkseen. Itse kyllä tykkään juosta maastossa, mutta ongelma on myös siinä, kun siirrytään pitkän maasto-osuuden jälkeen hetkeksi asfaltille tai muuten kovalle pohjalle juoksemaan. Varsinkin loppuvaiheessa lonkat ja selkä ilmoittavat itsestään (näin ainakin viimeksi).

Jos matka olisi koko ajan asfalttia tai pelkää maastojuoksua tätä "ongelmaa" ei tulisi. Eli ongelma on myös siinä kun vaihdetaan juoksu alustalta toiselle.

Olen ahkerasti käynyt myös salilla ja vahvistanut selkä- ja vatsalihaksia ja keskivartalon tukea.

Olen yrittänyt juosta niin, että samalla lenkillä olisi maastoa ja afalttia ja soraa, että tottuisin näihin vaihdoksiin.

Pitääkin alkaa ottamaa vielä lisää noita maasto-osuuksia, ne ovat olleet nyt hieman vähemällä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy