Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Suunto, Polar, Forerunner vai FRWD

Recommended Posts

Olen siis ostamassa itselleni uutta sykemittaria/rannetietokonetta ja kuulemani mukaan nuo olisivat "järkevimmät" vaihtoehdot. Mittarissa saisi olla gps ja kaikki muut normaalin mittarin toiminnot.

Tiedän että kyseisitä mittareista on jo keskusteluja, mutta itse en ainakaan vertailuja ole löytänyt.

Tällä hetkellä FRWD:n malli W600 tuntuisi kyseisistä merkeistä mukavimmalta, mutta laittakaa viestiä, oletteko samaa mieltä...

Kiitokset jo näin etukäteen :smiley:

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Suunnon ja Polarin tiputtaisin itse pois vaihtoehdoista älyvapaan GPS-toteutuksen vuoksi. Nämä mittarit eivät tallenna reittiä vaan pelkästään matkaa/nopeutta. Jossain ketjussa tosin väläyteltiin, että Polariltakin olisi tulossa toimiva GPS-laite joskus lähitulevaisuudessa.

Forerunner 305 on omalla kohdallani ollut erinomainen laite. Samoin olisi varmaan pääpiirteittäin samaan tapaan toimiva 405, mutta siitä ei ole omakohtaisia kokemuksia. Eikä myöskään FRWD:n mittareista.

Varmaan kannattaisi viellä kertoa, että mitä liikuntaa harrastat? Pyöräilyä, juoksua, uinti jne? Ainakin noi Polarin ja Suunnon uusimmat mallit ei enää vedessä anna sykelukuja. Itse kyllä suosittelisin ennemmin ostamaan Polaria tai Suuntoa, jostain syystä ei tuo FWRD ole vaa viellä nii usealla ollut että voisi siihen luottaa ;)

Eikö noista GPS-laitteista tullut jo uudet versiot? Siis joissa se 30km/h vauhdin ylitys on lopultakin mahdollista?

Forerunnerin ostaisin uudelleen, jos vaikka uudelleen joutuisin nyt valitsemaankin. On aikaisemmin kokemusta ainoastaan polarista muuna mittarina, joka sinänsä toimi ihan hyvin, mutta kyllä tämä paljon parempi on ollut - JA tärkeimpänä - vaikka sitä en ennen osannut kaivata on tuo ilman lisävarusteita tuleva GPS suoraan kellossa.

Suunnon ja Polarin tiputtaisin itse pois vaihtoehdoista älyvapaan GPS-toteutuksen vuoksi. Nämä mittarit eivät tallenna reittiä vaan pelkästään matkaa/nopeutta. Jossain ketjussa tosin väläyteltiin, että Polariltakin olisi tulossa toimiva GPS-laite joskus lähitulevaisuudessa.

Forerunner 305 on omalla kohdallani ollut erinomainen laite. Samoin olisi varmaan pääpiirteittäin samaan tapaan toimiva 405, mutta siitä ei ole omakohtaisia kokemuksia. Eikä myöskään FRWD:n mittareista.

Olen fubarin kanssa samoilla linjoilla. Muutaman viikon kokemuksella en ole vielä löytänyt yhtään seikkaa mistä olisin joutunut pettymään 305:ssä. Aijemmin liputin T3:n puolesta, mutta kerran forea käyttäneenä huomaa sen edut helposti. FRWD:stä minulla ei ole kokemusta, mutta suorituksen aikana on tietojen näkeminen tietääkseni vajavaista, vaikkakin 600 -mallissa on oma ranneyksikkö.

Itse rummuttaisin kovasti FRWD:n puolesta. Itselläni ollut FRWD käytössä jo 2,5 vuotta ja erittäin tyytyväinen olen. Alussa oli rannenäytötön F500 ja nyt rannenäytöllinen W400. Se minkä rannenäyttö näyttää suorituksesta on TÄYSIN riiittävää suorituksen aikana. Analyysit ja tarkemmat tutkailut voi sitten tehdä tietsikalla kun tiedot on siirretty sujuvasti siihen. Analyysit voi suorittaa joko FRWD:n omassa Replayerissä tai sitten siirtä datat Traxmeet:iin.

Suosittelen lämpimästi FRWD:tä. Kokemuskia on Polarin 625X:stä.

FRWD 400 + Traxmeet täälläkin, laite mittaa mielestäni riittävän tarkasti matkaa eikä hukkaa satelliitteja kovin helposti.

Hintakaan ei ole päätä huimaava.

Miinuksena on huono sykevyö, käytänkin vanhaa Polarin muovista sykevyötä.

Ajanotto-ominaisuudet ovat myös Polariin tottuneelle aika pelkistetyt, väliaikoja voi toki tallentaa ja niitä tutkailla kotona Traxmeetin kautta, tosin aika työläästi.

Yhteenvetona voisi sanoa että ominaisuudet vastaa kyllä hyvin hintaa, Traxmeetissä on kehittämistä vielä, tuosta FRWD:n replayeristä ei ole kokemusta.

Joo eli lisään vielä eli juoksua tulee pääasiassa harrastettua mutta kyllä mukana on myös jonkin verran uintia ja pyöräilyä. Vaikuttaa siltä että valinta tulee nyt tehtyä forerunnerin ja frwd:n välillä, sillä Polarin uutta mallia tuskin jaksan odottaa.

Nyt tarvitsee sitten jonkun puolueettoman kommentin, joku jolla vankkaa kokemusta molemmista, Forerunnerista ja FRWD:sta. Juostessa miulla ei ole aikaa eikä mieltä saada enemmän tietoa mittareista kuin sykkeen ja juoksuvauhdin. Loput analyysit mieluummin teen kotisohvalla maaten.

Joten vertailukommenttia/-tietoa molemmista kehiin, Forerunnerista ja FRWD:sta.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy