Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
ela89

Reisilihakset otti lopputilin ?

Recommended Posts

Kyllä, aloittelijan kysymyksiä taas...

Olen harrastanut epäsäännöllistä juoksua jo vuosia ja otin puolimaran tavoitteeksi 3kuukautta sitten ihan rauhallisesti. Ensin oli jalat vähän tukossa, mutta pian tottui jo iskuihin. Ihmettelen vaan kuinka mulla on ollut melkein kuukauden reisilihakset ihan kipeät. Olen venyttellyt niitä kunnolla, syöny hyvin proteiineja ja hellinyt niitä muuten. Olen nyt pitänyt 2lepopäivää juoksusta ja tehnyt sen sijasta muuta. Silti reisistä on voimat ihan loppu. Sen huomaa pyöräillessä jne. Pelkään, että kunto hiipuu jos en mee lenkille, mutta reidet ei jaksa yhtään ylämäkeä yms. Täytyykö vaan levätä vai onko jotain ihmekonsteja? Onko juoksijoilla aina joku paikka kipeänä? Vai onko mulla vaan yksinkertaisesti heikot reisilihakset?

Hyvää loppukesää kaikille =)

Olet juossut itsesi jumiin. Jumi paranee levolla ja herkistelemällä.

Hidas nylkkäysjuoksu voi tehdä jaloista aika voimattoman tuntuiset ja myös aika voimattomatkin. Avattaresi perusteella jaloissasi ei isommin kyllä voimaa ole. Jumin hellitettyä ei muuta kuin mäkivetoja juoksemaan tai vaikka suolle tarpomaan.

Kunto ei karkaa vaikka lepäisit viikon putkeen. Hyvän treenijakson jälkeen kunto jatkaa levossa nousuaan kohtuullisen pitkään. Jos en väärin lukenut niin 14 päivän päässä on kuntohuippu. Liika pelko kunnon romahtamisesta levätessä on ihan turhaa pelkoa.

Täällä myös yksi jalkavaivainen, itseaiheutettu. Viimeeksi oin tässä tilanteessa aloittaessani juoksun, silloin hilluin pyörän ja kaikkien muittenkin lajien kanssa juoksun ohella liikaa kykyihini nähden. Silloin juuri reidet sanoivat sopimuksen irti.

nyt olen puolimaratonille "viimeistelemässä" ja reilun kuukauden yrittänyt vetoharjoituksia ja eilinen taisi mennä vähän yli. Mietinkin, että mikä onkaan hyvä ja mikä ei. aina varoitellaan ettei liikaa saa ja himman pitää olla suht siedettävää, mutta kai nyt vähän saa tuntua? nyt keskityn vain juoksemiseen ja tänään ei meinaa oikea jalka tulla perässä.. lihakset ei ole hapottuneet, mutta ihan kuin hermot pisteisi(lähinnä pohkeissa) tai jänteet tai jotain. Mikähän tässä touhussa oikein on kun silti huomenna pitäisi päästä lenkille? satoi tai paistoi, kantoi jalat tai ei. Ehkä puolimaran jännitys lisää yritystä, mutta tätä on ollut koko "juoksuhistoriani" jota on tosin vasta 10kk.

pitäiskö meidän ela89vähän levätä? Kyllä mulla ainakin on jalat olleet lähes tulkoon aina käytetyn tuntuiset, ei kipeät. ehkä vuosien päästä tottuvat tähän.

jaa.. tänään ei tullu lenkistä mitään niin menin salille tekemään muuta.. :/ hyvä että illaalla pääsi wcpöntöstä ylös! Kun ei malta levätä! Tuntuu ihan turhalta.. pitäähän nyt tuntua jossain! Kumpa noi lihassolut nyt kasvaisi nopeasti että pääsis juoksemaan. Tänään tein kyllä tosi pitkiä ja syviä venytyksiä juuri reisiin. Se vapautti jännitystä aika paljon.

ensiviikolle onkin varattu. Käyn joka kuukausi (oli tapana jo ennen juoksuharrastusta) ja hieroja on kyllä pätevä. Käsittelee juoksijoita ympäri suomen(toki muitakin:) Nyt mä muuten hoksasin, sehän mut patistikin/ohjasi aloittamaan vetoharjoituksia...että saa minut pöydälleen kidutettavaksi. No tuskin sentään.