Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Toinen puolikas mielessä

jate
 Share

Recommended Posts

No niin, juoksin ekan puolikkaan tuossa toukokuussa 8 viikon harjoittelun jälkeen. Aikahan oli 2:45 eli sitä mitä se nyt aloittelijalla voi olla :grin:.

Ja nyt mieleni tekevi toiselle puokikkaalle syyskuussa. Olen juossut säännöllisesti ja koetin tuossa kilpaa kellon kanssa kymppiä. Ajaksi tuli 1:03. En kyllä toista kymppiä ihan tuolla vauhdilla olisi enää jaksanut.

Kokeneet "kollegat", mitä veikkaatte toisen puolikkaan ajaksi? Menisikö jo 2:30?

Pitänee ottaa niitä intervalleja ohjelmaan, kerta viikoon. Kyllä se tuntuu, etten ikinä juokse puolikasta vaikka 2:05...vai oisko ens keväänä jo mahdollista :kapa:....

Menisikö jo 2:30?

Pitänee ottaa niitä intervalleja ohjelmaan, kerta viikoon. Kyllä se tuntuu, etten ikinä juokse puolikasta vaikka 2:05...vai oisko ens keväänä jo mahdollista :kapa:....

Olen ilmeisesti siis yhtä kokenut juoksija kuin sinäkin, mutta omasta kokemuksestani veikkaan sinulle loppuaikaa luokkaa 2h 13min.

Juoksin itse vuosi sitten parhaat kympit ennen puolikasta aikaan noin 53 minuuttia, mutta sain kuitenkin jotenkin puserrettua tapahtumassa sitten ajan 1:53. Siis täysin järjen vastaisesti. Enkä nyt oikeastaan viimeistä kilometriä lukuunottamatta joutunut edes koville.

Ei muuta kuin alat kiristämään tavotteita ja äkkiä! Jyväskylässäkö nähdään?

Muokattu

mitä aikoja, 1:53 :kumarrus:. En kyllä varamasti tuohon ihan heti pääse. Olisin kyllä tosi tyytyväinen jos edes 2:15 (koville ottas). Mulla suuntana tuo Kuopio syksyllä.

Niin, eli intervallia kehiin 1x viikossa, muuten pk lenkkejä ja sit vk lenkki 1 x viikko. Kuulostaako järkevältä?

jate, muistaakseni juostiin ekat puolikkaamme melkolailla samoihin aikoihin, tuossa huhti-toukokuun tietämillä, ja mun aika oli ihan sama kuin sullakin :D Eli vauhti ei päätä huimannut, tavoitteena oli päästä maaliin (tai uskaltautua edes lähtöviivalle).

Toisesta puolikkaasta olen minäkin haaaveksinut, mutta juoksu on nyt kesällä matkustelun takia (seliseli) jäänyt tosi vähäiseksi. Tavoitteena on kuitenkin, että seuraavalla kerralla aika on 2:15-2:30, ja uskon sen olevan täysin mahdollista. Tuttava yllytti jo ensi kesän Tukholman reissullekin, mutta kokonainen ei näillä näkymin kiinnosta yhtään.

Tsemppiä treeneihin!

• 3 weeks later...

jate, yhdyn muihin ja sanon että kyllä se toinen puolikas menee reilusti alle 2.30, ehkä jopa alle 2.15, jos olet juossut säännöllisesti toukokuun jälkeen. Usko vaan!

Itse juoksin myös ekan puolikkaan toukokuussa 14 viikon treenin jälkeen ja ajattelin kokeilla toista nyt syksyllä. Ensimmäinen meni käsittämättömän hyvin, ajaksi tuli 2.11, kun etukäteen ajattelin että 2.20 olisi hyvänä päivänä loistava suoritus. Nyt yritän juosta koko matkan 6 min/km eli 2.06 olisi tavoitteena.

Tarkoituksena on myös ollut tehdä intervalleja, mutta muiden harrastusten vuoksi juoksukerrat jää viikossa usein kolmeen, joten käytännössä kaksi on pk-lenkkejä ja yksi on sitten vähän reippaampi. Kai sen reippaamman lenkin voisi välillä korvata intervallitreenillä.