Jump to content
Juoksufoorumi.fi

4.2

jukka-64
 Share

Recommended Posts

• Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kevyen tuntuinen 10 km ruokahalunherättelylenkki, 5.41 min/km 144 ka-sykkeellä. Pakkasta Nurmoossa on 20 astetta, aurinko paistaa ja linnut laulaa. Matkalla ihmettelin, että ovatpa ihmiset hyvällä tuulella tänään, kun melkein kaikki vastaantulijat hymyilivät iloisesti. Syy selvisi kotipihassa, kun vilkaisin keittiön ikkunasta sisälle ja näin peilikuvani: joka ikiseen mahdolliseen karvaan oli jäätynyt melko reilusti kuuraa. Lapsetkin taisivat pitää isiä melko huvittavan näköisenä, koska hekottelivat oikosenaan. Sellaista kivaa täällä...

Ei pelkoa, että olisin tänään lähtenyt lenkille. Sen verran tiukka on tuo pakkanen, että ihan suosiolla jätän juoksut juoksematta. Tällä viikolla on muutenkin jäänyt juoksut väliin, sen sijaan salilla oon käynyt paljon ja lepoa on tullut melko reilusti. Ei haittaa, koska pari edellistä oli sitäkin hektisempiä. Laiskottelen hyvällä mielellä!

Juoksumatolla turvallisesti 1:30 / 16 km. Pakkasta täällä aamulla 31 ja paivälläkin reilusti yli 25 joten mieluummin sisällä. Ihan hyvältä tuntui taas, onneksi, vaikka viime aikoina on ollut tunne: olenko yli- ali- vai rapakunnossa kun ei kulje :itku . Ostin purkin rautatapuja, jospa tässä vielä Terwalle tokenisi :innostunut .

21.1 km, 6.37/km. Kevyttä nenähengittelyä. Pakkasta lähtiessä 20 ja tullessa 17 astetta, tuuli koilisesta heikosti/kohtalaisesti. Ihmeen liukkaassa kunnossa oli tiet. Oli aika selkeä kontrasti, kun juoksi aurinkoa päin tai poispäin. Sopivasti vaatetta, ei palellut.

Aurinkoa vasten juostessa olin varma, että näin sateenkaaren. Niin varma, että kysyin vastaantulijalta vahvistusta, ei kuulemma näkynyt. Olikin sitten pelkkä halo, sain vissiin vähän liikaakin aurinkoa, kun näin sen väreissä.

3 km ver + 10 km 4.19/151 + 7 km ver.

Sisään tullessa huomasin nenänpään olevan umpijäässä. Vitivalkoinen ja kivikova. Se oli todellakin jäätynyt, eikä vaan kylmettynyt. Ei ole ennen näin käynyt. Kymmenisen minuuttia kun oli kulunut, väri palasi ja tunto.

Se on pakko nyt hommata kommandopipo, oli sen verran turpa muutenkin jäässä.

Juoksu kulki hyvin, vaikka pakkasta oli 19 astetta. Loppuverkkaakin innostuin juoksemaan kokeeksi tavallista enemmän, kun jostain luin joskus että se kannattaa (kannattaa, joo-o). Nyt saunaan ja päälle ruisleipää, juustoa ja salaattia. Juokaa te oluet minun puolesta.

Aamulla 10 km 4.48/147 ja pakkasta oli 22 astetta. Teippasin varmuuden vuoksi nenänvarren, eikä parin kilometrin jälkeen pahemmin viluttanut kun pidin sen verran vauhtia että tuli lämmin. Päivän mittaan olen kuitenkin huomannut olevani petteripunakuono, nenänpää punottaa iloisesti vaikka mitään muita paleltumisen oireita ei ole ollut! Varmuuden vuoksi torjun kuitenkin paleltumisoireita konjamiinillä, mulla on lauantaisin karkki, konkku&punkku-päivä!