Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Cetuksen uintitekniikkakurssit

-K-
 Share

Recommended Posts

Onkos kenelläkään kokemusta noista Cetuksen Espoossa järjestettävistä aikuisten uintitekniikkakursseista? Tarjolla olisi perustekniikkakurssi ja jatkotekniikkakurssi. Perustekniikkakurssille vähimmäisvaatimuksena oli 100 metrin uimataito, joten mietin, että keskittyyköhän se enemmän uimisen kuin tekniikan opetteluun.

Itse en ole millään uintikurssilla käynyt, mutta uida jaksan kyllä omalla vauhdillani pitkäänkin. Kilometri taittuu melko helposti noin 30 minuutin aikaan. Jollakin tavalla osaan uida vapaata ja rintaa myös pää veden alla. Kaikkien lajien tekniikassa olisi toki paljonkin parannettavaa. Olisi siis mukava löytää itselle oikean tasoinen kurssi.

Onkos kenelläkään kokemusta noista Cetuksen Espoossa järjestettävistä aikuisten uintitekniikkakursseista? Tarjolla olisi perustekniikkakurssi ja jatkotekniikkakurssi. Perustekniikkakurssille vähimmäisvaatimuksena oli 100 metrin uimataito, joten mietin, että keskittyyköhän se enemmän uimisen kuin tekniikan opetteluun.

Itse en ole millään uintikurssilla käynyt, mutta uida jaksan kyllä omalla vauhdillani pitkäänkin. Kilometri taittuu melko helposti noin 30 minuutin aikaan. Jollakin tavalla osaan uida vapaata ja rintaa myös pää veden alla. Kaikkien lajien tekniikassa olisi toki paljonkin parannettavaa. Olisi siis mukava löytää itselle oikean tasoinen kurssi.

Mä kävin tuon perustekniikkakurssin joitain vuosia sitten. Taisin olla sen joukon paras uimari, vaikken kunnolla osannutkaan uida. Mukana oli melkoisia maakrapuja. Sain oivaa oppia, vaikka luultavasti olisin voinut mennä suoraan jatkotekniikkakurssillekin.

Kuulostaa, että olet parempi uimari kuin minä olin ennen tekniikkakurssia, niin että ehkä pärjäisit jatkotekniikkakurssillakin. Ja Cetuksella on myös kuntouintiryhmiä, jossa taitaa myös olla valmennusta. Sekin voisi sopia, jos 1 km jo taittuu alle 30 min:iin.

Kannattaisiko kysyä suoraan seuran valmentajilta tjmv?

Tämä liittyy varsinaiseen kysymykseen vähän etäisesti, mutta kysynpä silti:

Mihin (ja miten!!) laittaa uimataidoton 5 v. lapsi uimakouluun? Yritin pontevana ilmoittaa häntä viime talvena Malmin uimahallin ja muiden hallien uimakouluihin, mutta vastaus oli että kaikki paikat täynnä. Siis samana päivänä kun ilmoittautuminen alkoi 30 min aikaisemmin. Ja nyt kesän uimakouluihin sama juttu. Kuulemma etusijan saavat ne, jotka ovat olleet jo aikaisemminkin uimakouluissa. No joo joo, good for them, mutta miten saada se eka paikka? Järjestääkö jotkut seurat tenavien uimakouluja Helsingissä tai miksei Vantaallakin? Cetus taitaa järjestää vain Espoossa, on meille vähän turhan kaukana tätä nykyä vaikka entinen kotikaupunki onkin :thumbsup:.

Järjestääkö jotkut seurat tenavien uimakouluja Helsingissä tai miksei Vantaallakin? Cetus taitaa järjestää vain Espoossa, on meille vähän turhan kaukana tätä nykyä vaikka entinen kotikaupunki onkin :thumbsup:.

Poseidon järjestää Vantaalla ja sinne otetaan vain ilmoittaumisjärjestyksessä. Historialla ei ole merkitystä. Paikka on Myyrmäen uimahalli. Nuo paikat menee tosiaan aina ensimmäisesten tuntien aikana.

Poseidon järjestää Vantaalla ja sinne otetaan vain ilmoittaumisjärjestyksessä. Historialla ei ole merkitystä. Paikka on Myyrmäen uimahalli. Nuo paikat menee tosiaan aina ensimmäisesten tuntien aikana.

Kiitti vinkistä! Löysin muutaman muunkin uimaseuran joka järjestää lasten uimakouluja (ja varmaan aikuistenkin tekniikkakursseja). Ilmoitin pojan Hfors Simsällskapin kurssille Pirkkolaan, paikkojakin oli vielä.

Muokattu

• 4 weeks later...

Itse ilmoittauduin perustekniikkakurssille ja kyllä se ainakin mulle on ihan oikea paikka. Tekniikkaa siellä opetetaan ja meillä ainakin lähdettiin ihan vauhdilla liikenteeseen vapaauinnin tekniikan harjoittelulla :)

Sain ainakin kimmokkeen harrastaa uintia enemmänkin, tosin kurssi on vielä ihan alussa. Tarkoitus on kuitenkin jatkaa jatkotekniikkakurssille jne.