Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Wilma

Hyvä juoksupipo?

Recommended Posts

Kävin tutustumassa paikallisen urheiluliikkeen valikoimaan. Ja todellakin hinnat oli melko huimat. Juoksupipoja hintaluokkaa 10-35 €. Sinisalon hanskat taisi olla myös yli 30€..

Tietty kun tuollaiset pikkuhiljaa laittelee niin nehän kestää vuosia.

Testailin ostamaani Rukka - pipoa lauantaina.. :musiikki Hyvältä tuntu vaikkakin keli oli hiukka lämmin pipo-ilmaksi..

Perjantaina kävin paikallisesta Top-Sportista hakemassa Ski Point -merkkisen pipon. Ei ollut hinnalla pilattu, 1.90!!! Normaali hinta vähän yli kympin. Tuntui napakalta ja sopivalta päähän ja läpyskätkin peittyi hyvin. Tosin viikonloppuna sää oli niin lämmin, etten vielä kokeillut.

Ja saman merkin alusasuja 9.90. Aikas edullisia olivat. Ja käsineet maksoi 2.90. Normaalihinta 12.90. Edullisia kauppoja siis tein. Kerrankin. :heilutus

Suurin osa lenkeistä menee pipolla, joka on mahdollisimman ohut ja hengittävä. Täällä etelässä, kun pakkasta ei yleensä muutamaa astetta enempää ole. Kylmemmillä keleillä tietty laitetaan paksumpaa keinokuitupipoa, samoin pitkällä. Pitkälle olen ottanut joskus vaihtopiponkin mukaan, jos loppupuolella on vaikka vastatuulta niin hiestä kostunut pipo voi olla rauhallisella vauhdilla kylmä, vaihtopipoa siis kehiin.

Mulla on sellainen "lasten" (eli sopii mulle) kypärämyssy/ kommando mallinen ohut alupipa jonka päälle tempasen tapparan logolla varustetun hakulismallisen pipan, näin siis kovemmilla pakkasilla, suojaa mukavasti mun hörökorvat ynnä niskan ja kaulan. :viheltely

Lauhemmilla keleillä pelkästään tuo tapparan pipa

Mulla on ihan tavallinen, niin kauan käytössä ollut ku muistan, pipo. Siinä on se tupsun naru kyllä jäljellä muttei tupsua. On tosi hyvä, ei liian hiostava jos ollaan plussa keleillä ja sitten taas riittävä pakkasillakin.

Se on vähän pienempää mallia (varmaan lasten) ku "normaalit", ja siks ehkä sopii mulle hyvin, mulla on kun on aika pieni pää.

Jos on reippaasti pakkasta ni päähän menee Mynttisen lihajalostamon mainos pipo. Se on kanssa ikuisuuden vanha, mutta tosi hyvä. Ja mahdollisesti alle roadrunnerin mainitsema kypäräpipo.

Ei tuu :sairas2

Mää ostin Top-Sprotista sellasen Ski-pointin 2 € fleese pipon ja se on toiminut hyvin. Ei ollut hinnalla pilattu.

Joskus sain pukinkontista sellasen Rukka Gore-tex pipan, se oli kyllä ihan Susi. Ei hengittänyt yhtään. Pihalla seisoit paikallaan 5 min ja pipa oli jo märkä. Ei ikinä vois kuvitella juoksevana se päässä.

Sain isänpäivälahjaksi kaksi Löfflerin pipoa.

Toinen on sellainen joka suojaa korvat ja on tuulenpitävä joka puolelta, ja toinen on perinteisen mallinen joka suojaa tuulen edestä.

Tyytyväinen olen, päästää höyryt läpi ja on sisältä lähes kuiva lenkin jälkeen. Miinuksena kova hinta, jos olisi itse ollut ostamassa niin kauppaan olisivat minulta jääneet. Elämä on...