Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vko 28


pietari
 Share

Recommended Posts

Ma: lepo

Ti: aamu 15 km 5.14/118. Ilta 10 km 5.27/115

Ke: 7 km ver, välissä 6*150 m + voima salilla 1.07 + 3 km ver, välissä 4*150 m. Yht 1.19.29/118

To: aamu 10 km 5.29/114. Ilta 15 km 5.22/118

Pe: 13 km 5.13/121. Ilta 10 km 5.27/114

La: 4 km ver + 6*1000 m, 3.57, 3.58, 3.58, 3.58, 3.57 (pal 3.00 min) + 3 km ver

Su: 37 km 5.44/121 J/K

Juoksua yhteensä 133 km, aikaan 11.58

Tein nyt kolmatta kertaa uuden kovan voimaharjoituksen, ja niin ne vaan koivet tottuvat tähänkin. Seuraavana aamuna kevyellä lenkillä oli kankeutta askeleessa, mutta jo iltalenkillä kulki hyvin. Juoksin voimatreeniä seuranneina kahtena päivänä 25 ja 23 km, enkä viitsinyt lähteä hölkkäkisaan, kun olin varma että ei voi kulkea edes kohtuullisesti. Menin radalle, ja tein tonnin vetoja 6 kpl. Yllätys oli melkoinen, kun sykerajoitteiset (vetojen lopusissa ei mennä anakynnyksen yli muutamaa lyöntiä enempää) vedot kulkikin ekaa kertaa kaikki 6 alle 4 min/km, ja tuntumakin oli todella hyvä. Kehitystä edellisiin ei tullut kuin ka 3.5 sek/veto, mutta sitä ei moni usko, mikä euforia oli siellä Karjalohjan urkkakenyän radalla, kun viimeisenkin vedon jälkeen tiesi, että varaa oli maksimiin vielä reilusti. Ei ees pahasti ahistanut. Ja "väsyneessä tilassa" tehty tämä harjoitus. Nih!

Harmi kun jäi mp3-soitin kotiin; se olis saanut aivon sellaiseen tiaan, johon ei edes lsd-trippi tai herätysjuhlat pysty. Ilimankin eppäilen pesseeni sekä körttiläiset, että happopäät.

Muokattu
Link to comment
Share on other sites

Meikäläisen mittapuussa aika raskas viikko:

  • Ma Juoksu: 2 x 8,3km PK, GPP-peruskurssi.
  • Ti Juoksu: 8,3km PK & 8,3km VK.
  • Ke Juoksu: 2 x 8,3km PK, GPP-peruskurssi.
  • To Juoksu: 8,3km PK & 8,3km VK.
  • Pe GPP-peruskurssi.
  • La Juoksu: 11km PK.
  • Su Juoksu: 27,6km PK.

Juoksua n. 105km ja uudella salilla kolmena päivänä yht. 4,5h kurssia & CrossFit-tyyppistä treeniä, työmatkajuoksu viikon treenirunkona kuten tavallista. Perjantaina työmatkat pyörällä. Aika raskas viikko kun kroppa ei ole tottunut erittäin intensiivisiin voimatreeneihin; juoksut sen sijaan eivät tuntuneet kummemmin kropassa vaikka viikon molemmat VK-treenit tulikin vedettyä aika kovaa ja sunnuntain pitkä oli vuoden pisin. Ensi viikko pitäisi vielä yrittää vetää aika kovana päättyen HML:n puolimaraan, sitten edessä on liki viikon lomailu juoksematta metriäkään.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 10,2 km, 6,03/km, TE 2,3, 134(69%)149.

Ti aamu: Kävely, 1 h.

ilta: Suunnistus, 6,2 km, 10,06/km, TE 3,8, 161(83%)181, A-rata.

Ke: 9,9 km, 5,34/km, TE 3,0, 144(74%)166. Pururata.

To: Kävely, 3 h.

Pe: 12,0 km, 5,54/km, TE 2,5, 139(72%)164.

La: 47,0 km, 6,59/km, TE 4,1, 146(75%)187.

Su: Kävely, 1 h.

Yht. 79,1 km, 8 h 37 min.

Lauantaina juostu World Run II-etappi ja jatkettu Kiilopäälle (ei kuitenkaan päälle asti).

Link to comment
Share on other sites

Aika näpsäkkä luettelo ilman lepopäiviä :1Snoopy-08:

Huomasin, että satasta ei saa täyteen ilman a) välillä pari treeniä päivässä tai B) paria pitkistä viikossa. Tuleva viikko 50-70 km ja sitten taas enemmän. Mutta hieronta teki höpöä tänään. Josko sieltä taas "lihakset" pehmenisivät. Kesällä on mukava juosta, hyviä kilsoja sinnekin.

Link to comment
Share on other sites

Ma: vr 3 km + tekniikkadrillisarja + 4*200m 45-47 sec + 2*400m 3:59/km, 2 min lepotauko joka välissä. En viitsinyt seisoskella sateessa taukoja riittävän pitkiksi, joten tämä taisi olla VK treeni. Tarkoitus oli tehdä nopeusjuttu.

Ti: Kickbike 34 min

Ke: 4.7 km, 5:02/km, 144 (78%) + vr 2.3 km. Kisavauhtia.

To: 12.5 km, 6:14/km, 122 (66%)

Pe: Kickbike 32 min + 3*32 kpl loikkasarjat ylämäkeen. Voimatreeni.

La: 8.5 km, 6:38/km, 115 (62%)

Su: 12.5 km, 6:13/km, 126 (68%)

Yht. 47,5 km juoksua + kaksi annosta potkulautaa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy