Jump to content
Juoksufoorumi.fi

ela89

Outoja tapahtumia lenkillä...

Recommended Posts

En tiiä onko niin ihmeellistä, mutta itelle ei ole ennen käynyt. Olin eilen Latokasken kuntoradan tienoilla lenkillä koirien kanssa. Siinä on nykyisellään erikseen nurmialue hiekkapolun vieressä, johon talven mittaan tulee hiihtobaanat. Siinä nurmialueella kasvaa nyt vihreää ruohoa. Siinä ihan hiekkatien vieressä oli eilen kaksi metsäkaurista syömässä ruohoa. Juoksin siis kahden koiran kanssa siihen noin 3m päähän, pysähdyin ja sanoin "terve pojat". Ne katto senkin jälkeen vielä pari sekuntia silmästä silmään ja sitten vasta läksivät litomaan metsän puolelle. Koiratkin meni ihan sekaisin, kun eivät edes perään halunneet lähteä! 

• Like 3
  • Haha 1

Ei nyt suoranaisesti tapahtunut tänään lenkillä, enemmänkin päivän kevennys -sarjaan kuuluvaa tavaraa: aamulla kuntosalilla: ensin napsahti poikki kumppari takareisitreenissä, sitten kaatui kuntosalin väliseinä päälleni (yksi ihminen näki tämän, vaikka yritin maata väliseinän alla ihan hiljaa ja liikkumatta), onneksi kuntosali oli lähes tyhjä, paitsi se silminnäkijä, sillä oli takuulla hyvää piilokamera-kamaa, kolmantena napsahti ikivanhan Suunto Quest -kellon ranneke poikki.

Kotiin tullessani avasin netin ja googlailin kyseistä mittaria ja saman tien nettisivuille pompsahti hintaseurannan mainos, jossa oli kyseiselle Suunnon kellolle uusi ranneke. Eli voin siis olla sataprosenttisen varma, että juutuubissa pyörii video, jossa esiinnyt kuntosalilla.... 😄

• Like 4
  • Haha 1

Tuolla pimeällä kevyenliikenteenväylällä juostessani katsoin kaukaa, että joku ihminen seisoo keskellä väylää. Olin näkevinäni kaksi jalkaa, yläkroppaa en nähnyt. Jatkoin juoksuani tiedostaen, että kohta joudun hahmon ohittamaan ja siirryin väylän oikeaan reunaan. Kun pääsin risteykseen, jonka toisella puolella olin näkevinäni ihmisjalat, näinkin siellä kaksi liikenteenohjauskartiota.  

• Like 1
  • Haha 2

Bemarikuski yllätti minut tänään. Lähestyin suojatietä ja samaan aikaan Bemari tuli ylämäkeä. Hidastin vauhtia väistääkseni liukkaassa mäessä edennyttä autoa, mutta tämä nuori mies pysäyttikin autonsa ja päästi minut ensin tien yli. Outoa, tosi outoa.

• Haha 1

15 tuntia sitten, hatapa kirjoitti:

Bemarikuski yllätti minut tänään. Lähestyin suojatietä ja samaan aikaan Bemari tuli ylämäkeä. Hidastin vauhtia väistääkseni liukkaassa mäessä edennyttä autoa, mutta tämä nuori mies pysäyttikin autonsa ja päästi minut ensin tien yli. Outoa, tosi outoa.

Täällä itäisessä banaanisatamassa moiseen käytökseen on jo tottunut. Melkeinpä poikkeus, jos joku Volvo-kuski ei annakaan tietä.

Vettä kaatunut salilaukkuun. Sukat valmiiksi likomärät. Nyt nähdään millaista outoa meininkiä tulee lenkillä märillä sukilla. Outoa on myös se, että salilla soi joku musan renkutus. Sekin harmittaa. Toki voisihan asiat olla pahemminkin. Salkkarit voisi tulla telkkarista. Tosin täällä ei oo telkkareita. Toivottavasti eivät ala jubeilee siellä radiossa, sillä se häiritsee mua. Olin päivällä Stockalla ja siellä oli päällä joku radiokanava. Siinä ohjelmassa kaksi retardia dissasivat jouluruoan ja olivat muutenkin typeryksiä. Joo, ainoa melu, mikä juoksumatolla kuuluu kuulua, tulee maton moottorista. 

11 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Vettä kaatunut salilaukkuun. Sukat valmiiksi likomärät. Nyt nähdään millaista outoa meininkiä tulee lenkillä märillä sukilla. Outoa on myös se, että salilla soi joku musan renkutus. Sekin harmittaa. Toki voisihan asiat olla pahemminkin. Salkkarit voisi tulla telkkarista. Tosin täällä ei oo telkkareita. Toivottavasti eivät ala jubeilee siellä radiossa, sillä se häiritsee mua. Olin päivällä Stockalla ja siellä oli päällä joku radiokanava. Siinä ohjelmassa kaksi retardia dissasivat jouluruoan ja olivat muutenkin typeryksiä. Joo, ainoa melu, mikä juoksumatolla kuuluu kuulua, tulee maton moottorista. 

En tiijä kumpi on pullamössöä, kattoo salkkareita vai kuunnella musiikkia juostessa. No kukin tyylillään. Itte tykkään kattoo emmerdalea.

Tänään traktori ajoi ohi, ja sitten sen perässä olleesta peräkärryn tapaisesta alkoi valua tielle jotakin karsittuja mäntyseipäitä. Niitä minä sitten keräsin kymmenen kappaletta ja heittelin ojan päälle kahteen kasaan. Muuten se oli huono ja hidas lenkki, joten ihan hyvä kun sai siihen jotakin ylimääräistä toimintaa. Vaikkei ne puut kovin arvokkaita ole, niin olisihan siitä lastista voinut paremmin huolehtia.

• Like 3

Itselle kävi tässä pari viikkoa sitten niin, että lähestyin takaa päin kävelijää. Kävelijä oli iso leveäharteinen mies, jolla oli lievästi haparoiva askel - eteni kuitenkin melko normaalia kävelyvauhtia eli ei voinut olla kovin päissään. Lähestyessäni mies kävi jotenkin rauhattomammaksi, muttei siis kuitenkaan katsonut taakseen. Juuri kun olin siirtymässä ohittamaan, mies lähtikin vasemmalle kävelytien poikki harppomaan umpihankeen (aukealle, jolla oli about puoli metriä lunta).. ohitin ja katsoin taakseni - mies jatkoi kulkuaan noin 10m,  vilkaisi taakseen ja näytti rauhoittavan tahtiaan.

Jäi mietityttämään mikä juttu tässä oli. Itse olen siis 160cm pitkä pienikokoinen nainen enkä koe olevani kovin uhkaava 😄

Ehkä se on se nastojen melu jotka saa mielikuvituksen laukkaamaan.. eikä tainnut olla all there toi tyyppikään.

• Haha 1

Tänään läskipyörälenkillä tuli pakettiauto vastaan ja ihmettelin, että miksi kuskilla on ikkuna auki ja itse puolittain roikotteli ulkona. Kun auto tuli kurvin takaa samalle suoralle, huomasin, että sehän juoksuttaa hirvikoiraa auton ulkopuolella. Melkoisen riskialtista puuhaa, kun on korkeat lumipenkat ja mutkainen tie, lisäksi tuossa ajellaan myös moottorikelkoilla (luvattomasti tietenkin). Kapea tie ja jonkin verran autoliikennettä.

• Confused 2
  • Sad 2

On ‎15‎.‎2‎.‎2019 at 11.00, Kain kirjoitti:

Jäi mietityttämään mikä juttu tässä oli. Itse olen siis 160cm pitkä pienikokoinen nainen enkä koe olevani kovin uhkaava 😄

Ehkä se on se nastojen melu jotka saa mielikuvituksen laukkaamaan.. eikä tainnut olla all there toi tyyppikään.

Kun asuin sellaisessa paikassa missä kuntoradalla on kävijöitä, niin aika monta kertaa joku kävelijä säikähti kun takaa juoksin ohi. Kerrankin pimeän aikaan joku varmaan ei kuullut mitään kun en ollut hengästynyt ja askeleitakaan ei kuullut, vaan näki varjoni ilmestyvän ja oikein kauhuissaan hyppäsi sivuun. Yleensä siellä ihmiset käveli kaikessa rauhassa keskellä rataa, niin että piti aika läheltä mennä ohi, ja luultavasti ei edes osata arvata, että siellä joku saattaa edetä myös juoksemalla, vähän nopeampaa vauhtia. Vaan on kävelijöitä ja koiran ulkoiluttajia.