Jump to content
Juoksufoorumi.fi

ela89

Outoja tapahtumia lenkillä...

Recommended Posts

Täällä Espoossa näin kerran ketun noustessani jyrkkää kevyenliikenteentien mäkeä pientaloalueelle. Kiersin sitten vajaan kilometrin alikulun kautta Turunväylän toiselle puolelle. Eikös vain siellä ollut samannäköinen nuorehko kettu! Se oli ilmeisesti oikaissut lähemmästä alikulusta. Ketullehan tuosta tuli vain n. 300 metriä matkaa.

Espoossa kettuja näkyy aika usein, varsinkin jos ryhdyt yöjuoksijaksi.

Kettuja toki näkee, mutta harvemmin ne kohtaa pariin kertaan samalla lenkillä vähän eri kohdissa olkoonkin, että tuo oli sille looginen kulkureitti. Joskus yksi kettu jolkotteli jonkin matkaa samaan suuntaan pöheikön takana noin parin kymmenen metrin päässä. Lande mikä lande.

Mitään erityisen outoa en kaiketi ole nähnyt reissuillani.. Joitakin luontoilmiöitä ja hassuja ihmisolentoja vain. Jotka luullessaan olevansa yksin piereskelevät niin lujaa, että housujen luulee halkeavan. Heh!

Kuunnellessa MP3:sta lenkkeillessä ei aina kuule kuinka kovaa itse tulee piereskeltyä ja vasta esim vastaantulijan ilmeistä huomaa että tais kuulua aikas äänekäs piaru.:shithappens:

Olin pimeässä lenkillä ja meinasin sydänkohtauksen saada kun kengännauhoihin iskeytyi ruohikosta kissa, joka luuli varmaan nauhoja hiireksi, onneksi en potkaissut... Toisenkin kerran eräs kissa teki kiusaa kun koiran kanssa juostiiin, kissa juoksi meidät kiinni ja kävi suoraan koiran kimppuun... jälleen selvittiin säikähdyksellä ja koira pienellä verenvuodolla...

Olin pimeässä lenkillä ja meinasin sydänkohtauksen saada kun kengännauhoihin iskeytyi ruohikosta kissa, joka luuli varmaan nauhoja hiireksi, onneksi en potkaissut...

Mullekin on kerran vissiin käynyt näin, säikähdin helvetisti ja meinasin kompastua. Vissiin sen takia, että en varsinaisesti edes nähnyt kissaa, mutta sellainen siinä talon edustalla silloin tällöin on. Ajattelin, että se innostui kengän heijastimista.

Itse taas olen tavannut citykettuja varsin urbaaneissakin oloissa. Opiskeluaikoina Saksassa paistettiin usein bratwurstia pihalla, ja sama kettu oli noissa bileissä vakituinen vieras. Makkaroita havitteli.

Mä olin yhden ketun kanssa samassa grillijonossa viime kesänä, siis nakkikiskalla keskellä kylää. Ei se pelännyt mitään, vaikka nuorisoo oli kymmenkunta henkee siinä samaisella grillillä, niin siihen se kettu tuli alle viiden metrin päähän. Ihme hyypiö...

Rookie