Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
ela89

Harjoittelu NewYorkissa (reitit jne.)

Recommended Posts

Hei!

Kohta olen lähdössä 3viikon reissulle manhattanille, ja se on varmaa että lenkkitossut tulee mukaan! Yritin netistä löytää mitä ihmeellisimmilläkin hakusanoilla jotain asian kuuluvaa, mutten löytänyt kaipaamaani. Eli, te jotka olette mahdollisesti käyneet NYC:issä, niin missä olette lenkkeileet? Kannattaisiko juosta vain central parkkia vai lähteä juoksemaan siltaa pitkin ylittäen hudsonjoen? Liikaa tv:tä katselleena olen huomannut mm. maratoonari leffassa upeita maisemia, joissa koko manhattan näkyy joen takaa. Mitenköhän tuonne pääsisi? Juoksija-lehdessä (4) oli hieno tarina lenkkeilystä new yorkin sykkeestä, mutta tarina koski lähinnä tuntemusta kuin itse reittiä. höh.

Kiitos hirveästi jos jollain löytyy tietoa! :)

ps. milläköhän ohjelmalla voisi laskea reittien pituudet. ainiin, siellä on vielä mailit. meneepä hankalaksi :D

Kahdesti olen käynyt NYC:ssä, tosin en ole erinäisistä syistä siellä lenkkeillyt. Kuitenkin, juoksijoita näki paljon central parkissa olevan Jackie Kennedy Onassis- tekojärven ympäri menevällä hiekka- sekä pururadalla. Oli oikein kiertosuuntakin merkitty ja kuljeskelu kielletty esim. fillarilla. Käveleskelin sitä pitkin ja vaikutti melko hyväkuntoiselta. Tuolla ainakin jotain asiasta:

http://www.centralpark.com/pages/attractions/reservoir.html

Toinen paikka missä näki juoksijoita oli Hudson riverin eli New Jerseyn puoli Manhattanista. Jostain 79th streetin tasolta lähti etelään rantaa pitkin menevä kävely- ja pyörätie. Pituudesta en osaa sanoa, mutta juoksijoita oli paljon.