Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maratonilta puolikkaalle


Samppa89
 Share

Recommended Posts

Aika samalla mallilla kuin maratonillekin. Eihän tässä paljon aikaakaan ole, kun kuukauden verran kannattaa palautella ja treenata vain kevyesti. Elokuussa kilometrejä lisää, ja vähän enemmän vauhtilenkkejä kuin maratonille harjoitellessa. Pk-lenkkejä kuitenkin totta kai mukana, mutta pitkien ei tarvitse olla niin pitkiä kuin maratonharjoittelussa, esim. 15-18 km:n lenkit riittävät. Syyskuun alusta alkaen homma meneekin jo kevennellessä.

Tällaiset vinkin minulta.

Link to comment
Share on other sites

Riippuen miten loppuun itsesi vedit, lepää tarvittava aika. Oma mutu on, että 3. viikolla otetaan jo 50 % normaalitreenistä ja 4 viikolla palataan ohjelmaan.

En tiedä, mikä on treenimääräsi viikkoa kohden, mutta noin näppinä 3. viikon ohjelma:

1. viikko: kaksi PK:ta (50 min kpl), 1 kova (30 min)

2. viikko: kaksi PK:ta (50 min), 1 vetotreeni (esim. 8*2 min + verryttelyt)

3. viikko: 1 PK (50 min), yksi reipas (40 min), 1 PK (1 h 30 min)

jonka ehdit vetää kahteen kertaa. Loppu 2 viikkoa meneekin sitten maratonilta tutulla keventelyllä´.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy