Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 26


jogo3000
 Share

Recommended Posts

Laiskuuttani avaan taas ensimmäisenä, ei jaksa pitkiksen jälkeen enää uutta lenkkiä iltapäivällä...:tongue:

Tähän viikkoon lähdin varmana ettei edellisviikon määrä voi enää jatkua, eikä varsinkaan ylittyä!

Ma: 11,68 km pk Jalat tuntui hieman väsyneeltä

Ti ap: 8,37 km pk Työmatka

Ti ip: 10,81 km pk Pitempää reittiä työmatka

Ke: 11,6 km vk Pieleen meni, liian kova tahti. Piti keskeyttää.

To ap: 8,42 km pk Työmatka

To ip: 9,24 km pk Pidennetty työmatka

Pe ap: 8,72 km pk Työmatka

Pe ip: 12,31 km pk Pidennetty työmatka

La ap: 14,25 km pk Palauttava maastolenkki uusia polkuja

La ip: 13,92 km pk Rentoa juoksua

Su: 34,36 km pitkis 30 km jälkeen alkoi sykkeet nousta vauhdin pysyessä vakiona

Lopputulos: 143,68 km juoksua aikaan 12:08:26 eli 3 km enemmän kuin viime viikolla ja aikaa meni n. 17 minuuttia vähemmän. Energian kulutuskin oli pienempää kuin viime viikolla, 10687 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

Ti: 7 km ver, väliin 6*150 m (5.06/km) + voima salilla 1.10 + 3 km ver, väliin 3*150 m (5.30/km), yht 2.02/114

Ke: aamu 13 km 5.20/123. Ilta 13 km 5.33/117

To: aamu 15 km 5.43/118. Ilta 10 km 5.23/120

Pe: 10 km 5.31/118

La: 28 km 5.42/121

Su: 36 km 5.39/120

Juoksua yhteensä 135 km, aikaan 12.32

Tiistaina aloitin viikon uudella voimaohjelmalla, jossa ensin juostaan verkkaa 7-8 km 150 m kiihdytyksineen, ja sitten salille sisään. Jalkakyykkysarjat olivat 50 kg*37 kovalla tempolla (pal 3 min), 7* 95 kg (pal 3 min), 7*100 kg (pal 3 min) ja viimeisenä 37*50 nopealla tempolla. Kaikkien sarjojen perään välittömästi "laktaatit lihaksissa" 10* kyykkyhyppy täysillä ilman painoa.

Lisäksi vatsa-, selkä-, hauis-, ja penkkisarjat. Lopuksi takaisin radalle, ja 3 km verkkaa + 3*150 m.

Sen verran tuntui jaloissa tämä setti, että vielä perjantainakaan ei tarvinnut miettiä, onko tähän kohtaan "kehittävää" tehdä tonnin vetoja. Perjantain 10 km oli viikon raskain lenkki. Loppuviikko siis kevyttä juoksua. Mutta niin ne vaan jumit lähti juostessa, ja lauantaina, sekä tänään juostut pitkät kulki todella hienosti.

Nyt kevyt viikko ~50 km, ja ainoana kovana voimatreeni, johon jalat pitää totuttaa ilma liian pitkiä taukoja. Ehkä lyhyt vk-lenkki viikon lopulle.

Link to comment
Share on other sites

...

Tiistaina aloitin viikon uudella voimaohjelmalla, ...

Nyt kevyt viikko ~50 km, ja ainoana kovana voimatreeni, johon jalat pitää totuttaa ilma liian pitkiä taukoja. ...

Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten voimatreenit pitää tehdä ja miten ne vaikuttaa muuhun treeniin ja lopulta miten paljon vauhdit paranee. Kiitos numeroukko raporteista.

Ma: 7.8 km, 7:26/km, 115 (62%)

TI-Ke: Lepo

To: 4*800m, 5:03/km, 139 (75%). Kisavauhtinen harjoitus. Tällä tapaa pitäisi maraton juosta.

Pe: 8.0 km, 6:12/km, 119 (64%)

La: 7.0 km, 6:39/km, 108 (58%) Yhteislenkki pojan kanssa. Kautta aikojen taloudellisin tekemäni lenkki.

Su: 10.5 km, 6:27/km, 123 (66%) Olipa raskasta.

Yht. 38.0 km nautiskelua. Kunto on hyvä, vaikka kilsoja ei paljon tule.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 16,5 km, 6,22/km, TE 2,2, 134(69%)162. Sora/puru/polku.

Kävely, vajaa 1,5 tuntia.

Ti: 10,9 km, 5,41/km, TE 2,6, 141(73%)158.

Suunnistus, B-rata, 4,4 km, 13,30/km, TE 3,1, 151(78%)173.

Ke: 9,9 km, 6,23/km, TE 2,5, 141(73%)177. Pururata, josta 4,9 km mäkivetoja kävelypalautuksella.

To: 4,8 km, 6,47/km, TE 2,0, 125(65%)142.

Pe: 12,0 km, 5,08/km, TE 3,9, 157(81%)176, josta 8,5 km, 4,46/km, 162(84%)176.

La: 33,0 km, 7,28/km, TE 2,2, 136(70%)168. Metsäteitä ja polkuja.

Su: 5,5 km, 6,51/km, TE 1,5, 122(63%)138.

Kävely, vajaa 1,5 tuntia.

Yht. 92,6 km, 10 h 10 min.

Kaikki lenkit koiran kanssa (paitsi suunnistus). Lauantain pitkä oli aika rankka. Aikaisempien päivien sateet (joessa vesi nousi ~ puoli metriä) tekivät tiet ja polut tosi märiksi. Paljon joutui juoksemaan märissä metsissä tien ja polkujen sijaan ja kiertelemään jänkiä. Yhtään taukoa en pitänyt (karttaa toki piti välillä katsoa ja kompassikin kerran kaivaa esiin), pisin lenkki ajassa mitattuna (meni yli neljän tunnin).

Link to comment
Share on other sites

Toinen kovempi treeniviikko putkeen:

  • Ma Juoksu: 15,5km PK.
  • Ti Juoksu: 11km PK.
  • Ke Juoksu: 8,3km PK & 8,3km VK.
  • To Juoksu: 2 x 8,3km PK.
  • Pe Juoksu: 2 x 8,3km PK.
  • La Juoksu: 13,8km VK. Runsaasti korkeuseroja, maastoreitti.
  • Su Juoksu: 25,8km PK.

Juoksua n. 116km. Kuten tavallista, peruskilometrit pääosin työmatkajuoksusta. -Eikä edelleenkään tuntiakaan rautojen kolistelua salilla. Kaupallisen kuntosalin valintaprosessi on vielä kesken. Sunnuntain pitkä oli ehkä paras pitkä lenkkini koskaan: juoksu sujui kevyesti ja rennosti sykkeen pysyessä alhaalla ilman että joutui hiippailemaan "käsijarru päällä" pitääkseen sykkeen edes jotenkin kurissa. -Ja pitkän ajasta on pudonnut vähitellen liki 20min pois sykkeiden samalla laskiessa; ihanko tässä kunto olisi parantunut... -Seuraava viikko otetaankin sitten kevyemmin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy