Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ristiinan puolimaraton ja hölkkä la 12.7.2008

Recommended Posts

Onko Ristiinaan menijöitä? Viime vuoden ketjusta löytyi joitakin kommentteja reitistä ja järjestelyistä, lienevätkö ennallaan. Ilmeisesti kyseessä on hauska pikku kisa, joka olisi siedettävän ajomatkan päässä.

Yritin löytää netistä v. 2007 tuloksia, jotta voisin arvioida, kannattaisiko valita veteraani- vai kuntosarja, jos innostuisi puolikkaalle osallistumaan. Mutta ovat tainneet mennä moiset tiedot jo bittien taivaaseen. Viime aikojen mitättömillä harjoitusmäärillä kyllä kymppikin olisi riittävän haasteellinen. Siitä minulla ei olekaan virallista noteerausta.

Kiitoksia! Mitenköhän noita en itse löytänyt, vaikka Juoksija-lehdenkin sivuilla seikkailin.

Näyttää siltä, että kuntosarjoissa mennään samaa vauhtia kuin veteraanisarjoissa, vaikkakin isommalla hajonnalla, joten kannatuksen vuoksi pitää tietysti osallistua "omaan" sarjaan, jos tuonne tulee mentyä. Tällä hetkellä kymppi houkuttelee enemmän, kun on pitkikset jääneet kesän aikana lähes kokonaan juoksematta.

• 2 weeks later...

Paikalla tuli käytyä. Noin tunti ennen kilpailun alkua tuli vettä tosi kovaa, mutta onneksi sade hiipui lähtölaukauksen lähestyessä. Starttihetkellä oli jo käytännössä sateetonta, toki tie oli yhä hyvinkin kostea. Mutta kisan loppua kohti aurinkokin alkoi näyttäytymään ja kuivatti tietä nopeaan tahtiin. Kääntöpaikalta poispäin tultiin käytännössä kuivaa uraa pitkin.

Itse kisa kulki henkilökohtaisesti vähintään kohtalaisesti. Enkkoja ei rikottu, mutta palkintopallipaikka ilahdutti. Meikä kun on harvinainen vieras pokkailemassa muita kuin osanottomitaleita. Aika painui muutaman sekunnin yli 1.30, parempaan ei missään nimessä edes ollut eväitä. Sykemittarikin kertoi, että maksimilla mentiin: avg hr 170 ja max hr 177, jotka molemmat huippulukuja minulle.

Koko kisan tuloksia en löytänyt vielä mistään (sokea...). Muistaakseni kuitenkin kisan paras tulos oli jotain 1.16 luokkaa.