Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maraton Koulut


Guest make

Recommended Posts

Kyllä niistä voi olla paljonkin hyötyä

- monipuolistaa treenausta

- vinkkejä venyttelyn ja lihashuoltoon

- yhteislenkkejä

- tutustuu alueen muihin samanhenkisiin hörhöihin ;)

- testien perusteella räätälöidyt harjoitusohjelmat

Etukäteen voisi

- kysyä koulun sisällöstä ja vertailla muiden vastaavien koulujen sisältöihin

- selvittää kuuluuko testit hintaan

- kysyä mielipidettä saman koulun edellisen vuoden käynneiltä maratoonreilta

Olen ollut muutamassa varkautelaisessa maratonkoulussa ja paraikaa olen kuopiolaisessa maratonkoulussa.

Link to comment
Share on other sites

Tästä on ollut jo muutaman kerran puhetta, mutta kehunpa vielä omaa kouluani:

Hinta kansalaisopiston koulussa oli 60 € vuosi, joten yhden kerran hinnaksi n. 2 euroa. Parasta oli huikea motivaation lisäys (mukava lenkkiporukka) ja säännöllisyys sekä tietty tavoitteellisuus hommaan

Saldona 45 parannus maratonenkkaan, joka aikaisemmin kyllä melko vaatimaton, joten ei ollenkaan huono homma!

Link to comment
Share on other sites

Itselläni näin jälkeenpäin ainut 'oikea' tapa oli mennä juoksukouluun.

Juoksu historiani ei ollut mainitsemisen arvoinen, vielä vähän ennen koulun aloitusta arvoin että aloitanko ollenkaan. No onneksi aloitin:vrolijk_26:

Alussa kokeneempien tietotaidon hyödyntäminen on tärkeää kun jokaiselle alkaa tulla pieniä vaivoja -> ei säikähdä ja lopeta ...

Treenejä oli neljä kertaa viikossa, joka ennen aloitusta tuntui kyllä paljolta. Mutta sitten tilanteen ollessa päällä viikot menivät kuin huomaamatta. Harjoitusten monipuolisuus osaltaan varmaan vie mennessään -> ei kauhistele määrää. Niin ja tietenkin osaavat ja mukavat vetäjät.

Mukava se on samanhenkisten ihmisten kanssa harrastaa, nyt toisin koulu on enempi vähempi kesätaulloa (mutta aktiivisena). Juoksu on vienyt jo sen verran mennessän että 4-5 viikottaista lenkkiä kuulu ohjelmaan.

Alussa tavoittena oli vai pystyä juoksemaan lenkkiä... ja tulihan se maraton juostua koulun kevätpäättäjäisissä (nyt jo tähtäillään toiselle).

Tuossa koulussa viikkorytmin säännöllisyyden näen etuna -> on järjestettävä itsensä vapaaksi harjoitusten aikaan, niin ja yhteisöllisyys taasen estää sen ettei harjoituksia jää ihan pienestä syystä väliin:tongue:.

Niin meinas unohtuu paljastaa että tämä opinahjo on ISLO:n Juoksukoulu Joensuussa.

Link to comment
Share on other sites

Tampereella näyttää ainakin Tesku järjestävän maratonkoulun loppusyksystä, harvoilla tapaamisilla :smiley:. Itse olen ollut maaliskuusta käyttämäni liikuntakeskuksen juoksukoulussa, joka kestää HCM:ään asti. Ohjattuja yhteisharkkoja on 2xvk + pitkä yhteislenkki ilman ohjausta. Jokaiselle lähtötason ja tavoitteiden mukainen henkilökohtainen ohjelma 3 vk:n pätkissä (lähtötasot vaihtelevat välillä: ei yhtään juoksua aiemmin - useita maratoneja). Itse olen ollut erityisen tyytyväinen tekniikka-, nopeus- ja koordinaatioharjoituksiin. Cooperikin on käyty kipaisemassa :hali_hehe: Ravintoon ja juoksutapahtumaan valmistautumiseen liittyvät luennot oli myös. Suosittelen jos haluaa vaihtelua omiin rutiineihin ja on vähänkään epävarma juoksuun liittyvistä jutuista.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Suosittelen Teskun maratonkoulua, Jääskeläisen filosofialla on harjoittelu järkiperäistynyt huomattavasti, tosin vauhtikestävyys näin omalla ajalla on jäänyt sellaiseksi vastenmieliseksi harjoiteltavaksi... Olen käynyt koulun "perustason" 1998-9 ja "opiston" muistaakseni 2002-3. Koulun yhteydessä järjestettävät testit ovat hieno tapa saada realistinen kuva omasta kunnosta ja ohjelmia saa koulusta joka tasolle ja kaikenlaisille maratontavoitteille. Koulu alkaa syksyllä ja tavoitteena lienee kuten ennenkin Tukholman maraton.

Jyrki

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy