Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Punttisali kotona

IhraLisko
 Share

Recommended Posts

Miten korvataan alatalja ja ylätalja kotona? Käytettävissä vain vähän tilaa ja onnettomia käsipainoja.

Kulmasoutu käsipainolla. Nuo on tosin isoja lihaksia, joilla liikettä tehdään, eli kovin onnettomilla käsipainoilla ei tule juurikaan vastusta. Leuanveto on myös erinomainen liike yläselälle, jos riittää papua tehdä edes jonkin mittaista sarjaa.

Entäs miten simuloit sitä, että jalkaprässissä on 150kg kuormaa? Yhden jalanprässejä 15kg tenavan kanssa?

Yhden jalan kyykyt rauhallisesti laskeutuen ja terävästi nousten luulisi antavan riittävästi vastusta. Jos ei muuten niin lisäpainoja mahdollisuuksien mukaan käyttöön ja vähän pituutta lisää sarjoille.

Mä tahdon takaisin salille, mun pää hajoo, kun mielikuvitus ei riitä, nyyh...

Tehokkaimmat liikkeet salillakin tehdään vapailla painoilla. Toimivaan lihaskuntoharjoitteluun ei tarvita välttämättä ensimmäistäkään hilavitkutinta, vaan kaikki onnistuu käsipainoilla sekä levytangolla.

Kiitos fubar ja joo tosiaan, jos olisi tilaa säilyttää erikokoisia käsipainoja. Mulla on noi kasattavat, mutta niiden kanssa vääntäminen kesken sarjojen on ihan suolesta. Tankoa mulla ei ole ollenkaan ja rekki on pojan ovessa alakerrassa. Tiedän pääseväni salille heti, kun vaavi osaa itse kannatella päätään, joten ei tämä toivottavasti ole pitkäaikainen ongelma. Mielummin teen nyt tuttua ohjelmaa, kun tavoitteena äippälomalla on lähinnä kunnon ylläpitäminen eikä mikään pikakehitys.