Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kuka on kovin kolmen ja puolen tunnin maratoonari?

zxcv
 Share

Recommended Posts

Tuli puhetta, kuka on kovin kolmen ja puolen tunnin maratoonari? Senhän voi toki vain selvittää juoksemalla maraton kilpaa.

Niinpä päätettiin testata tätä Vantaalla. Pääsyvaatimukseksi laitettiin 3:26 maratonaika tai huonompi. Jäsen hatapalle myönnettiin lupa osallistua kilpailuun vaikka hän juoksisi karsintarajan alle Finlandiamaratonilla.

Yllekirjoittaneen ennätys on 3:28.29 ja ainoana vahvuutena hassu loppukiri. Älkää naurako! Ei kannata aliarvoida tuota, sillä viimeksi Perniössä joku ei kyennyt vastaamaan kiriin, koska hörähti nauruun sen alkaessa. Muita valideja ennätyksiä kisan kannalta ovat puolikas 1:33:34 ja ratakymppi 45:36.

Muut uhonneet saavat selvittää taustojaan itse.

Voittajalle on luvassa palkintona se, että muut häviävät.

• Replies 42
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kun kerran tuli tsätissä uhottua niin pakko kai se on tänne laittaa lähtötilanne ylös. Maran enkka on selkeästi karsintarajan alittava 3:27,04 viime vuoden Terwamaralta. Puolikas on juostu 2006 rovaniemella aikaan 1:38,05. Viime vuonna puolikasta en juossu. Ali matkoilla on kovin suoritus Rauhanpirtinjuoksussa viime kesänä juostu 12.2km 51:30. Näiden hurjien suoritusten jälkeen olen treenaillut lähinnä ultrille ja sitäkin treeniä on tullut vähän laisesti. Paineet on siis selkeästi puolikkaalla ylivoimaisen 1:33 ajan pyyhkäisseellä zetalla ja Finlandiassa 3:20 alittavalla Hatapalla.

Tämän hetken kunto on varmaan maralla jotain 3:45 luokkaa, mutta syksyyn on vielä aikaa, joten aion kuitenkin pakottaa zetan käyttämään kaikkein naurettavimman loppukirin voittaakseen minut. Vahvuutena minulla yltiöpäinen aloitus vauhti ja kanssa kilpailijat matkalla masentavat huonot jutut.

Niinpä päätettiin testata tätä Vantaalla. Pääsyvaatimukseksi laitettiin 3:26 maratonaika tai huonompi.

Kelpaako, jos on vaatimuksen täyttävä aika vuodelta 1986 vaikka sen jälkeen on tullut viisi tuota nopeampaa aikaa, joista neljä reilun vuoden sisään :conf:?

OK, hyväksyn jos tuo ei mene läpi. Vantaalle lähdössä joka tapauksessa.

Voihan kökkö. Nyt vasta vilkaisin kalenteriin ja tuo Vantaahan on 12.10 ja mulla on velipojan viiskymppiset edellispäivänä, eli en pääse tätä kisaa Vantaalle juoksemaan. Vetoan kansainvälisen Kossu-urheiluliiton Krapulapykälään no 39,5. :sleep:

Eli ehdotukseni on, että osaltani tämänvuotisen Finlandia-maratonin aikaa voitaisiin käyttää tässä. Väliähän näillä tapahtumilla ei ole kuin neljä viikkoa ja pääsette treenaamaan ja viimeistelemään ihan sikana, kun minun noteeraukseni on jo tiedossa. Ja reittien puolestahan nämä tapahtumat lienevät samanarvoisia.

Juoksuajoillani en pääse tässä seurassa kehumaan: maraton 3:26, puolikas 1:37, kymppi 45:43 ja 3000 m 12,16.

zxcv:n loppukiriin en pysty vastaamaan, joten käytän vanhaa hyvää konstia: alussa niin kovaa kun pääsee ja lopussa niin kovaa kun jaksaa.

Voihan kökkö. Nyt vasta vilkaisin kalenteriin ja tuo Vantaahan on 12.10 ja mulla on velipojan viiskymppiset edellispäivänä, eli en pääse tätä kisaa Vantaalle juoksemaan. Vetoan kansainvälisen Kossu-urheiluliiton Krapulapykälään no 39,5. :sleep:

Eli ehdotukseni on, että osaltani tämänvuotisen Finlandia-maratonin aikaa voitaisiin käyttää tässä. Väliähän näillä tapahtumilla ei ole kuin neljä viikkoa ja pääsette treenaamaan ja viimeistelemään ihan sikana, kun minun noteeraukseni on jo tiedossa. Ja reittien puolestahan nämä tapahtumat lienevät samanarvoisia.

Harmi, nyt ei sitten nähdä pärjääkö diesel samassa kisassa hassulle kirille tai huonoille jutuille (ellei sitten kisaan löydy toista dieseliä).

Joka tapauksessa Finlandia-maratonin aikaa voidaan toki käyttää, ainakin epävirallisessa kilpailussa.

pitäis kyllä päästä samaan kisaan. Ei muuten pääse kunnolla käymään henkistä taistoa, jos vaan tilastoilla mennään.

Tuo on kyllä ihan totta. Tämmöisessä kisassa ei ole sitä suuren urheilujuhlan tuntua, ellei pääse kaveri kaveria vastaan juoksemaan.

Mutta kuten sanottu, tämänvuotinen Vantaa jää minulta väliin.

Tuli puhetta, kuka on kovin kolmen ja puolen tunnin maratoonari? Senhän voi toki vain selvittää juoksemalla maraton kilpaa.

Niinpä päätettiin testata tätä Vantaalla. Pääsyvaatimukseksi laitettiin 3:26 maratonaika tai huonompi. Jäsen hatapalle myönnettiin lupa osallistua kilpailuun vaikka hän juoksisi karsintarajan alle Finlandiamaratonilla.

Haa! Mun maraenkka on 3:28, pääsen siis mukaan. Tai no, pitääkö enkan olla tuolla tasolla vielä ennen Vantaata? Olin nimittäin ajatellut vähän parannella sitä kesän mittaan. Sovitaanko että pidän mahdolliset kesällä tulleet uudet ennätykset omana tietonani (eikä kukaan kurki kisojen tuloksia, tietenkään), niin voin sitten tulla Vantaalle kisaamaan?

Haa! Mun maraenkka on 3:28, pääsen siis mukaan. Tai no, pitääkö enkan olla tuolla tasolla vielä ennen Vantaata? Olin nimittäin ajatellut vähän parannella sitä kesän mittaan. Sovitaanko että pidän mahdolliset kesällä tulleet uudet ennätykset omana tietonani (eikä kukaan kurki kisojen tuloksia, tietenkään), niin voin sitten tulla Vantaalle kisaamaan?

Hmm, aika joustavaksi nämä säännöt näyttävät venyvän. Toisaalta mikä olisi sen hauskempaa kuin ajaa sinut kiinni valtaisan alkukirisi jälkeen... Ja onhan ennätyksesi tällä hetkellä tosiaan tuo 3:28.

Jaahas - osallistumiskriteerit taitavat täyttyä, mutta nuo kulta ajat vain ovat kovasti kaukana takana. Vuosia toki suht maltillisesti, kolme kappaletta, mutta kiloja on hiukan liikaa. Ja puolikkaallehan minä sinne Vantaalle olen tulossa. Noteerauksethan minulla vuodelta 2005 ovat:

3:29:34

1:34:10

39:46 (Ei radalta vaan Aktia cupista)