Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 23


Herra47
 Share

Recommended Posts

No niin. Ei se kolme ja puolituntinen ihan mennyt Perniössä rikki, mutta niin läheltä piti että voi olla melko tyytyväinen. Pitää nyt sitten pähkäillä, pärjääkö tällä sävellystyylillä vastaisuudessa vai olisiko syytä ottaa ihan oikea ohjelma harjoittelun tueksi.

68km (lepo - 11km - 6km - 6km - lepo - 42km - lepo)

Link to comment
Share on other sites

Maratonin jälkeinen ansaittu lepoviikko:

  • Ma Lepo.
  • Ti Sali: rinta, olkapäät ja ojentajat.
  • Ke Lepo.
  • To Sali: selkä ja koukistajat.
  • Pe Lepo.
  • La Lepo.
  • Su Juoksu: 7,8km PK.

Eli juoksua peräti 7,8km, ja pari tuntia rautojen kolistelua salilla. Lisäksi työmatkat (yht. n. 85km) päivittäin pyörällä. Edelleenkään en osaa pelätä kunnollista lepäämistä täysitehoisen maratonin jälkeen, ei ole minkäänlaista poltetta kiirehtiä takaisin lenkkipolulle. Sunnuntain koelenkillä vielä jalat selvästi väsyneet ja syke n. 10 pykälää normaalia korkeampi. -Mitään vammoja tai kipuja ei ole. Alkavalla viikolla aloittelen taas juoksua hiljaksiin.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 11,1 km, 5,56/km, TE 3,3, 150(77%)166. Pururata.

Ti: 9,2 km, 5,25/km, TE 3,6, 155(80%)175. Pururata.

Ke: 11,8 km, 5,11/km, TE 4,0, 157(81%)180, josta 5,5 km, 4,37/km, 171(88%)180.

To: Lepo.

Pe: Lepo/matkustelua.

La: 23,5 km, 6,02/km, TE 2,7, 140(72%)164. Sisälsi vajaan tunnin pullakahvituokion.

Su: 9.9 km, 5,39/km, TE 3,2, 145(75%)171. Pururata.

Yht. 65,5 km, 6 h 16 min.

Loppuviikosta siirrytty etsimään parempia olosuhteita viileän ilmanalan leirille, otettu käyttöön vetoapu koiran muodossa.

Link to comment
Share on other sites

Ma:: 14 km 5.12/122

Ti: 4 km ver, välissä 3*150 m + voima salilla + 4 km ver, välissä 5*100 m. Yht 1.25/122

Ke:: 15 km 5.51/115

To: 16 km 5.27/119

Pe: 15 km radalla: 3.5 km/5.30...3.5 km/5.00...5 km/4.30...3 km hölkkää. Yht 5.06/125

La: 20 km 5.24/120

La-iltapäivä-Su Perniössä

Juoksua yhteensä 88 km, aikaan 7.54

Tällä viikolla opittiin se, että jos aamulla juoksee lenkin ja lähtee päiväksi ja suraavaksi yöksi seisoskelemaan ulos koko yöksi, kannattaa syödä hyvin, ja pukea riittävästi vaatetta päälle :character0080:

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: 5km VK (nicerun) + 7.4km PK (kotiin nicerunista)

Ke: 11.7 PK

To: 11.1km PK/VK? (Keskisyke 162 = aerobinen kynnykseni)

Pe: Lepo

La: 10.0km (VR+10x 250m:n alamäkivetoja+VR)

Su: Lepo

Juoksua 45.2km. Yritin laadukkaampaa harjoittelua määrän sijasta, koska aikaa ei ollut juosta enempää. Työtunteja oli melkein 60 tällä viikolla, jotka huipentuivat viikonlopun yövuoroihin. Joten harjoitteluajasta tingittiin suosiolla. Hyvin kuitenkin onnitui nuo tehdyt harjoitukset. Tällä viikolla on mahis tehdä vähän kovempi viikko vielä ennen keventelyä kohti Mikkelin maratonia. Viikko alkaa kuitenkin tavan mukaan maanantain lepopäivällä:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy