Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Nummen-Hölkkä su 1.6.

Recommended Posts

Nummi-Pusulassa...tuli juostua.

Matkana oli naisille 5 km erittäin vaihtelevaa ja minun makuuni hyvinkin runsasmäkistä reittiä hiekkatietä.

Ennen lähtöä meidät tunnisti jäsen Hopo81 palstalta. Tapahtuma oli näitä pieniä erittäin mukavahenkisiä hölkkätapahtumia, joita täällä uudellamaallakin näköjään riittää ihan kiitettävästi! Täytyy erityisesti mainita herkulliset kotileivonnaiset, joilla saa juoksun jälkeen itseään hemmotella. Elämä se on täynnä tällaisia pieni vaatimattomia asioita, joista saa hyvän mielen :114: !

No kerrankin lähdin ihan rennolla mielellä matkaan ja hyvä olikin, meinas nimittäin ihan henki lähtee niissä mäissä. Kelikin oli metsän siimeksessä aivan liian lämmin minun makuuni. Maksimisykkeetkin sain 184. Kilvoittelimme siinä minua puolta nuoremman kilpakumppanin kanssa - kääntöpaikalle asti johdin jonkun metrin ja vielä sen jälkeenkin, kunnes nuorempi meni alamäessä ohi. Vielä kerran pääsin rinnalle ja ohi, mutta kilometri ennen maalia tuli tosi huono olo ja ajattelin, että hyvä jos maaliin pääsen ja annoin periksi. Lisäksi olin kääntöpaikalla laskenut, että olen toisena ja jos annan periksi niin ei se pytyn koko siitä yhtään pienene vaan olen kuitenkin kolmas. Pöydällä nimittäin seisoi neljä pyttyä per sarja.

No palkintojenjaossa huomasin arvioineeni yhden tytön iän ihan väärin ja sijoittaneeni sen 16 vuotiaiden sarjaan ja hän kilpailikin ihan yleisessä. Tuloksena siis itselläni neljäs sija. Viitisen sekuntia hävisin - no :grin: onneksi! sillä oltiin liikenteessä moottoripyörällä eikä mun reppuun olis niin iso pytty mahtunutkaan!

Kivaa oli taas juosta kilpaa ja nyt onkin ihan kiitettävä päänsärky siitä hapenpuutostilasta mihin itseni taas sain.

Ai niin, oma mittarini sekoili matkalla (taas) mut Hopo sai mitaksi 4,99 km eli se viisi taisi olla melko tarkka sitten ja oma aikani oli 26.04.

Heippa sky :039:

Minä olin se peesissäsi roikkuja (tosin kiitos kohteliaisuudesta, en puolta nuorempi valitettavasti ole, vaan teinin näköinen:smiley: ). Kiitos vielä kerran hyvästä vetoavusta, ilman sitä en olisi kyennyt tuollaiseen vauhtiin. Oli todella omia maksimejani, ja niissä mäissä tuntui taju lähtevän.

No hieman juoksusta. Aamulla vielä arvoin kotona lähteäkkö matkaan, mutta päätin sitten heittää kamat kasaan ja suunnata autolla kohti Nummea. Perille löysin onneksi hyvin. Heti kun autosta ulos pääsi tuntui ilma tosi kuumalta ja strattia odottelinkin lähinnä varjosta. Pari veryttelylenkkiä tein, eikä tuntuma ollut ollenkaan hyvä... No startin pamahtaessa taas sännättiin matkaan ja tarkoitus oli lähteä aika rauhallisesti, mutta mitä vielä. Ekan kilsan tolpalla kello näytti 4.30 mikä on mulle todella kovaa vauhtia. Onneksi sitten pääsin Skyn selän taakse peesailemaan ja vauhti alkoi tasoittumaan. Mäen oli aivan hirmusia ja ilma tosi kuuma ja päätinkin osan mäistä kävellä, mikä lienee ollu hyvä ratkaisu koska lopussa pysty vielä hiukka kiristämään. Ja alamäissä pääsin aina edellä menneen skyn ohi. Puolen välin paikkeilla alkoi jälleen mahakrampit mut niistä huolimatta pystyin sinnitteleen. Viimisen kilomatrin kohdalla päätin yrittää skyn ohitusta ja onnistuinkin jopa jätättämään mutaman sekunnin. Lopussa tosin olin niin loppu, että jos edellä ei olisi mennyt ikämiessarjan juoksija olisin mennyt viimeisestä risteyksessä väärään suuntaan. Sen verran oli silmissä sumentunut. Loppuaika 25.59 eli kirkaasti alle 26 minuuttia :hali_hehe:

Samalla tavalla olin minäkin laskenut matkalla kuten Sky eli että olisimme olleet molemmat palkintosijoilla, mutta toisinhan siinä kävi. Onneksi tuli pienellä loppukirillä varmistettua tuo pokaali kotiin :1st:

Harmi kun en teitä seppolaisia vielä naamalta tunne, olis kiva jutella. Mut ehkä nyt sitten seuraavalla kerralla jo tunnistan!

No hih!!! Olipa kiva kun tuli puheeksi ja tuli kirjoitettua tämäkin raportti tänne ketjuun, muutenhan me ei oltais koskaan saatu tietää toisistamme!

Hmmm...et kyllä oo yhtään Sakkeuksen näköinen! Ja nuorelta kyllä näytit. Seuraavalla kerralla sit tuut moikkaamaan, koska minä taidan olla tosi huono tuntemaan ulkonäöltä!

Hyvä et pytty tuli sinulle, minulla niitä ny o muuteski jo ihan liikaa - tämmösellä tätihölkkääjällä.

Mukavassa hölkkätapahtumassa on kiva käydä katsastamassa omaa kuntoaan. Nykyään vaan tuntuu aina jäävän neljänneksi mutta onneksi näissä pikkutapahtumissa on mukava tunnelma ja aurinkoisessa kelissä on makoisaa kurvailla motskarilla kisapaikalle ja mutkan kautta kotiin.

Eräs lehtimies vaan tuossa lähtöä odotellessa rupes mua kuumottamaan, luuli minun kuuluvan Turun Urheiluliittoon paidan värityksen perusteella, oma paitani on kyllä ostettu Italiasta viime kesänä, mutta kun oikeen intin niin uskoi minun olevan joku muuu mitään sanomaton... Siinä meni kisa ihan pilalle kun olis pitäny pinkoa ,ykköseksi kun luuli minun olevan kovempikuntoisempi.

No itse kisa meni aika odotusten mukaan, vauhtia olisi pitänyt olla enempi, siinä 2,5km kohdalla otin oman paikan neljäntenä ja pelkäsin vielä takana olevan 3 joukon saavan minut kiinni, no eivät saaneet, mutta en minäkään saanut edellä menevää kiinni, vaikka vähän yritinkin. 43.39 oli ihan kelpo aika siinä maastossa ja mäissä, keskivauhti oli 4.11, eli sykkeet oli koholla 175avg. ja max 183, matkaa F405 mittasi 10,43km

Kiitokset tapahtuman järjestäjille!

tuloslinkki: http://nummenkipina.fi/nholkka2008.htm