Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Aurinkomaraton 7.6., Ylitornio

Recommended Posts

Kyllä se on aika tasaista koko väli, ei yhtään kunnon mäkeä. Valtatien alikulussa taitaa olla jyrkin ja pisin nousu molempiin suuntiin. Jos nyt luin karttaa oikein, niin Kuntotalo kierretään eteläpuolelta, joten siinä on pieni nyppylä ja samoin pohjoispään kääntöpaikalla on pieni nousu. Mutta kaiken kaikkiaan tasainen reitti.

Muokattu

Kuulemma entiset hiekkatiellä olevat mäet on pois ja reittiä muutettu tasaisemmaksi.

Kerran olen ollut. On kiva pieni tapahtuma. Mieleenpainuvaa oli, että meikäläiselle häntäpään tulijalle jaksoi vastaantulevat hymyillä ja nostaa peukaloa. Lämminhenkinen meininki.

Muokattu
ja aina kirotusvirheitä

Reitti on tasainen, sillä korkeuseroa on alle 10m. Reitti on niin sanottu edestakaisin reitti ja juostaan keskustan tuntumassa ja juottopaikkoja on kolme. Itse yritän 3 tunnin alitusta maratonilla tällä reitillä, sillä uskon, että sopii minulle koska on tasainen ja vähän jyrkkiä mutkia.

Onhan sielä juoksun jälkeen palkintojenjako kylän keskustassa ja sielä on karaoketeltta, tanssilava ja rokkibändi soittamassa, niin ja ruokaa saa 2 euron hintaan.

Ylitorniolle aion suunnistaa puolikkaalle lauantaina. Toivottavasti juoksu sujuu tasooni nähden hyvin, esteitä ei pitäisi olla, loma alkaa, kunto on "rautaa", sääkään ei liene liian lämmin. Viime vuonna juoksin ko. juoksussa eka kertaa alle 1.50 ja nyt kun olen vuoden "viisaampi" ja reitti hieman helpompi, voisi odotella hyvää päivää...

Positiivinen kuva jäi tapahtumasta. Lieneeko sitten johtunu osaksi lappilaisista järjestäjistä. Aluksi vähän ouvoksutti, kun maraton piti juosta neljänä eestakasena lenkkinä. Mutta loppujen lopuksi se oli ihan hyvä. Tiesi mitä on tulossa(ylä ja alamäet), niin osasi sitten passata ommaa vauhtiaan. Se oli kuitenki harmi, että maralla oli vähän porukkaa, vissiin 12 ilmoittautunutta, eikä YHTÄKÄÄN naista. Kyllähän se oli semmosta yksinäistä puurtamista, mitä nyt vastaan tulijoita tuli kannustettua, ja sitten kun puolikkaan tulijat liittyivä remmiin, oli sentää hiukka enemmän porukkaa reitillä.

Kuitenki se oli tässä erikoista, että kun oli vähemmän porukkaa, niin meikäläinenki pääsi ekakerran pokkaamaan pystin. Omassa sarjassa 5. Aika oli melekotarkkaan mitä eeltäkäsin ajattelinki pikkusen alle 4,5 tunnin(4.26). Oon suht tyytyväinen.

Huolto pelasi juoksun aikana erittäin hyvin, tuli vaan usein jäätyä turhaan jutustelemaan juottajien kanssa. Ite en enään maaliin tullessa ajatellut, että olisiko ollut maali alueella enään mitään evästä tarjolla. Mutta ainakaa viimeisenä maaliin tulleelle ei ollut enään mitään.

Mutta kuitenki kiitokset järjestäjille. Kentie tullaan toistekki.