Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Boston marathon 20.4.2009

Recommended Posts

Huomasin tuossa että alitin vuoden 2009 Bostonin maratonin karsintarajan jo tämän vuoden maratonilla Bostonissa, ikäsarja määräytyykin Bostonin kisapäivän iän mukaan ei karsintakisan iän mukaan. Eli jos karsintakisan aikoihin on 39-vuotias ja Bostonin kisapäivänä 40-vuotias määräytyy karsintaraja 40-44 vuotiaiden ikäryhmästä (3.20.59). Vuoden 2009 Bostonin maratonille kelpaa näytöksi 29.9.2007 jälkeen tehdyt suoritukset.

Pitäisköhän sinne taas lähteä :)

http://www.baa.org/BostonMarathon/113thMarathon.asp

Karsintakisaksi kelpaa Suomessa HCM- ja Paavo Nurmi-maratonit. Myös muita suomalaisissa kisoissa tehtyjä tuloksia voi yrittää mutta noissa kisoissa tehdyt tulokset kelpaavat varmasti.

Muokattu

• 3 months later...
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Huomasin, että minun tulos riittäisi juuri ja juuri mukaan pääsemiseksi. Raja on 3:10, mutta päälle menneet sekunnit hyväksytään vielä karsintarajan sisään. Olisi mielenkiintoista päästä juoksemaan tuo maratoneista vanhin ja ehkä kuuluisin.

Onko täällä ketään, joka on juossut tuon aiemmin ja haluaisi kertoa kokemuksistaan?

Huomasin, että minun tulos riittäisi juuri ja juuri mukaan pääsemiseksi. Raja on 3:10, mutta päälle menneet sekunnit hyväksytään vielä karsintarajan sisään. Olisi mielenkiintoista päästä juoksemaan tuo maratoneista vanhin ja ehkä kuuluisin.

Onko täällä ketään, joka on juossut tuon aiemmin ja haluaisi kertoa kokemuksistaan?

Lue kalmanin blogi viime huhtikuulta, siellä löytyy tarinaa.

Bostoniin olen suuntaamassa minäkin. Karsintarajan sain alitettua kesäkuussa Paavo Nurmella. Kalmanin blogi on kyllä mainio kuvaus ko. juoksusta, pääsi hyvin tunnelmiin. Itse olen tässä lentoja ja hotelleja yrittänyt jo katsella valmiiksi. Ensi viikolla aion pistää koko matkan pakettiin - varaan lennot, hotellin ja ilmoittaudun itse juoksuun (ilmoittautuminen alkaa 3.9).

Nyt alkaa jo vakavasti tuntua siltä, että tuonne on päästävä. Aika kallis reissu on tosin tiedossa ja ajoissa saanee olla liikkeellä majoituksen kanssa.

Bostonissa asustelee jonkin verran suomalaisia joilta saattaa löytyä majoitusapua, itse sain huoneen vuokrattua $200/viikko. Sillä hinnalla olisi hotellista saanut huoneen päiväksi.

Metroverkosto on toimiva joten majapaikan ei tarvitse olla Bostonin keskustassa, riiittää että se on metrolinjan varrella.

Itse polahdin paikalle luonnollisesti ilman mitaan valmisteluja ja paadyin istumaan puistonlaidalle miettimaan. Kaupasta loytyneen opaskirjan kanssa pienen aikaa painittuani, loysin b&b -tyyppista majoitusta, mita tuntui olevan paljon tarjolla viela maraa edeltavana paivanakin ainkain silloin. Sijainnit keskustan tuntumassa punatiilisten talojen alakerroissa. En tieda yhtaan, loytyisiko noita netista. Kokemus oli hieno, mutta sattumahan tuossa ratkaisi. Hotellit olivat silloin taynna, eli niita pitanee varata..

• 2 weeks later...

No niin, tuonne ollaan nyt sitten menossa. Kirjallista vahvustusta ei ole vielä tullut, mutta koska osallitumismaksu ollaan jo veloitettu luottokortiltani, niin oletan, että minut on hyväksytty mukaan.

Lennot ja majoituksen varaan tämän kuun puolella, jottei tule kiirettä. Sitten saa keskittyä treenaamaan itsensä alle 3:00:n kuntoon kevääksi.

Minäkin odottelen vielä vahvistusta. Tosin luottokorttiakaan ei ole vielä ainakaan veloitettu. Lokakuussa pitäisi jo näkyä ensimmäisten nimien Bostonin maratonin sivuillakin. Jospa järjestäjät tutkivat onko Paavo Nurmi Maraton Suomen Turussa (jossa rajan alitin) tilastokelpoinen juoksutapahtuma :conf:

Lennot olen jo varannut, joten kyllä se tästä. Hotellikin on jo katsottu valmiiksi.

Minäkin odottelen vielä vahvistusta. Tosin luottokorttiakaan ei ole vielä ainakaan veloitettu. Lokakuussa pitäisi jo näkyä ensimmäisten nimien Bostonin maratonin sivuillakin. Jospa järjestäjät tutkivat onko Paavo Nurmi Maraton Suomen Turussa (jossa rajan alitin) tilastokelpoinen juoksutapahtuma :conf:

Lennot olen jo varannut, joten kyllä se tästä. Hotellikin on jo katsottu valmiiksi.

Älä sie hätäile!

Viime vuonna:

5.9 Hakemus heti ensimmäisenä päivänä sisään, tästä tuli sähköpostilla vahvistus

12.10. Sähköpostitse tieto että hakemus hyväksytty

24.10. Postitse acceptance card

Paavo Nurmi-maraton on varmasti tilastokelpoinen kisa kun se on mainittu järjestäjien sivuillakin.

Muokattu