Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sunnuntai 25.5

Recommended Posts

• Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kevyen viikon pitkis:

Ohjelmassa oli n. parinkypin kevyt lenkki, mutta kävipä ensin niin, että vauhti alkoi tyypilliseen tapaan kiihtyä n. 45 min kohdalla. Törmätessäni hatapaan 1h15 min kohdalla jyväsjärven rantaraitilla vauhti oli kiihtynyt jo 4:45/km tasolle. Tein täyskäännöksen ja liityin hatapan seuraan. Hölkkäsimme 5:19-5:13/km vauhtia tunnin verran, minkä jälkeen hyvästelin hatapan hotelli Alban kohdalla ja suuntasin suorinta reittiä kotiin.

Loppujenlopuksi matkaa kertyikin 29,7 km keskivauhdin ollessa 5:11/km keskisyke 133. Eli ihan hyvä lenkki tuli.

Kevyellä viikolla tulikin juostua 60 km kaavaillun n.45 km:n sijaan.

Metsässä sauvajuoksua. Vähän on sääret naarmuilla kun loikin ryteiköissä.

Tarkoitus on Juonio ja pantse yllättää vedossa ihan toisenlaisella harjoittelulla. Vastarannan kiiskenä en aio juosta perinteistä maratonharjoittelua vetoineen ja vk-lenkkeileen. Vaan aion kesän pistellä lempparijuoksuani umpimetsissä, välillä sauvat mukana, välillä ilman. Vaviskaa pojat ja aloittakaa säästäminen.

Hienoa naisellista salakavaluutta Kurppa! Mä olin äsken menossa pururadalle kävelemään paljain jaloin, jotta saisin ajan kulutettua ennen pumppia. Sitte huomasin, että lompsa ja känny jäi kotiin, eli palasin tänne ja lähen kohta ajamaan melko tyhjällä tankilla kaupunkiin. Näinköhän joudun liftaamaan. Aion tehdä pumpin ja "juosta" avaruuskävelystepperillä kunnes alkaa venyttelytunti.Tehdään sitten näitä, kun ei voi juosta.

Osallistuin tänään Naisten Kymppiin ja olen ilmeisesti tehnyt oman personal ennätykseni, koska ajaksi tuli 50.35. Tämä tarkoittaa sitä, että olisin juossut 5:03 min kilometrivauhtia, johon en ihan tällä kunnolla pysty. Etenkin kun juoksin aika fiilistelypohjalla; kutakuinkin samaa vauhtia kuin HCR:lla.

Kuten Scylla tuolla Naisten kympissä kertoikin, matka on ilmeisesti oikeasti lyhyempi. Mitäköhän järkeä tuossa sitten on mainostaa tapahtumaa kymppinä, jos ei se sitä ole? Jos matkan pituus oli esim.9 kilometriä, niin kisavauhdiksi tulisi 5:37, joka alkaisi olla jo sinne päin.

Harmi mennä vain parin viikon päästä Forssaan ja ihmetellä, että miten kunto on laskenut noin reippaasti parissa viikossa. Pitäisi varmaan kirjoittaa kisajärjestäjille ja selvittää tarkka matka. Jos se onkin vaikka vain 8 kilsaa, niin olen erittäin, erittäin pettynyt! :garf4: