Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Torstai 22.5

Vesseli
 Share

Recommended Posts

Aamulla töihin 6,5 km 5:09/km avg 127.

Palauttava viikko ei tunnu palauttavan. Selkä jumissa ja yli 5:00/km eli kävelyvauhdissa sykkeet kohollaan. Mikä maksaa? No perjantai ja lauantai otetaan rennosti ja katsotaan sitten taas.

Hmmm....5,09/km ja keskisyke 127 ja miehen mielestä yli 5.00min/km KÄVELYVAUHTIA ja sykkeet KORKEALLA(127).....;(((

Noilla vertailutiedoilla itse olen tosi PASHASSA KUNNOSSA!!! Parempi vaan lopettaa juoksuharrastus ;)))

Hmmm....5,09/km ja keskisyke 127 ja miehen mielestä yli 5.00min/km KÄVELYVAUHTIA ja sykkeet KORKEALLA(127).....;(((

Noilla vertailutiedoilla itse olen tosi PASHASSA KUNNOSSA!!! Parempi vaan lopettaa juoksuharrastus ;)))

No tuossa on liioiteltua itsekritiikkiä ja turhautumista siihen, että juoksu tuntuu tällä hetkellä vaikealta. Vertailen noita lukemia vuoden takaisiin vastaaviin lukemiin kun 127 keskisykkellä meni alle 4:50/km vahtia parhaillaan. Tosin oli silloinkin näitä huonompia päiviä. Ei pitäisi edes moisia vertailuja oikeastaan tehdä. Odotukset ja todellisuus eivät aina kohtaa.

No tuossa on liioiteltua itsekritiikkiä ja turhautumista siihen, että juoksu tuntuu tällä hetkellä vaikealta. Vertailen noita lukemia vuoden takaisiin vastaaviin lukemiin kun 127 keskisykkellä meni alle 4:50/km vahtia parhaillaan. Tosin oli silloinkin näitä huonompia päiviä. Ei pitäisi edes moisia vertailuja oikeastaan tehdä. Odotukset ja todellisuus eivät aina kohtaa.

Nou hät Vesseli. Peilasin tuota lähinnä itseeni....kunhan joskus olisi noin hyvässä sheipissä että sykkeet pysyisi noin matalalla tuossa juoksuvauhdissa. Jotenkin tuntuu että ei osaa ottaa edes juoksuaskelta ilman että sykkeet nousee 138-145-tyyliin.

Maybe some day!!!

Mutta hei, Vesseli, sun enkka on 3.13 ja mun enkka on 3.51 kymmeneen vuden takaa.....joten mun on parasta olla ihan hiljaa:))

Palauttelua eilisesta Seppolan maastokisasta. Ikäväkseni huomasin, että sääret on vaihteeks siinä tilassa, että tarvii vähän viilennysapua. Muutoinkin aika jumissa vähän sieltä sun täältä. Jäitä pistetään myös hattuun, ettei tule takapakkia. Jotenka nyt otetaan rauhallisesti. Varsinaista hätää ei ole, mutta en anna tilanteen mennä sellaiseksi, että saa loppuvuoden kirjoitella Seppolan valitus-ja ruikutusketjuun puhumattakaan vammaketjusta.

LI:n kanssa siis hilpastiin Kuusijärvellä. Tosin mulla meni turatessa sen verran, että LI ehti jo lähteä hieman aikaisemmin lenkille, joten piti ottaa kiinni hitaasti kiiruhtaen.

13 km / 1:30:20 / 6:57 min/km

p.s. Tämä oli päivän toinen treeni (tosin aamulla oli kevyttä vesijuoksentelua)

Muokattu

1 h skikkausta kokeilemassa:Tuntui alussa vaikealta, etenkin kun ei ole koskaan elämässään rullaluistellut. Lopussa alkoi menemään vähän paremmin, mutta alämäkiin en uskaltautunut. Korkeavartiset kengät/saappaat olisi suositeltavaa, koska tavallisissa lenkkareissa nilkat tulivat hieman kipeiksi. Sauvat kannattaisi olla myös lyhyemmät, nyt oli käytössä aika pitkät, tuntuivat kömpelöiltä.

1 h sauvakävelyä kokeilemassa :Sattui hyvä ja ammattitaitoinen ohjaaja, käytiin paljon tekniikkaa läpi ja kierreltiin Olympiastadionin luona olevassa metsässä.

Kotona juoksulenkki:

13 km/1:33:08/keskisyke 148,max.syke 159/ kalorit 781/7:10 min km

Urheilupäivän jälkeen vielä lenkki Kuusijärvelle ja takaisin. Nilkat tuntuivat hieman skikkauksesta, joten kovaa ei jalat kestäneet mennä. New Balancet ekaa kertaa jalassa yli 10 kilsan lenkillä; nyt on kilsoja noin 29 niillä takana ja yli 10 kilsan jälkeen alkaa polvikivut. Toivottavasti totun näihin tossuihin, muuten jäävät taas 10 kilsan kisakengiksi.