Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Paavo Nurmi Marathon 2008

Recommended Posts

• Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Puhutko nyt tuosta suomalaisesta vain jenkkiläisestä versiosta.

Huomasin uusimassa Marathon&Beyond-lehdessä mainoksen Winsconsinissa pidettävästä Paavo Nurmi-maratonista joka järjestetään 9.8 jo 40.kerran.

Suomessa Paavo Nurmi-maraton on juostu 17 kertaa...

http://www.hurleywi.com/paavonurmi.aspx

8/9/2008 - 8/9/2008 40th Annual Paavo Nurmi MarathonWisconsin's Oldest Marathon! Race starts in Upson at 7:30am. Registration on Friday from 9am-9pm. Great traditional family event! Post Paavo at Riccelli Park!For more information:866-340-4334

Tasaista on Turuus reitti... Ruissalossa pientä nyppylää ja kukkulaa, mutta muuten on laakeeta, niinkuin nyt entinen merenpohja on. Itse olen juossut paavossa vain puolikkaita, mutta niilläkin on tullut kovilla helteillä todettua, että satama-alueen läpi kahdesti kulkeva reitti on melkoinen asfalttipätsi pahimmillaan. Täydellä matkalla siellä saa sitten viettää kaksinkertaisesti aikaa. Muuten on ihan hyviä kokemuksia Turusta. Viimeisiä kilometrejä juostaan Aurajoen rantaa ja siellä on terassit täynnä "kannustajia", joten pakko on jaksaa, kun ei kävelyksikään kehtaa pistää...:cool0010:

Jep, eli pikku töpsyköitä on Ruissalossa, mutta matkan varrella ei ole yhtään kunnon nousua tai laskua. Korkeusero käsittääkseni alle 20 m. Säällä on paavolla suurempi merkitys koska kisa ajoittuu keskelle kesää ja helleriski täten korkea. Reitti on vaihteleva ja varsin mukava. Alussa, puolivälissä ja maalissa on aina runsaasti yleisöä, mutta ruissaloon mentäessä lähinnä satunnaisia kulkijoita. Ruissalo on erittäin kaunista seutua jossa juoksentelee mieluusti, etenkin jos on aikaa vilkuilla myös sivuilleen. Olen juossut Paavolla muutamaan kertaan ja se on ja pysyy ohjelmassa jatkossakin. Ihan mukava tapahtuma.

Itsekin ajattelin lähteä Turkkuseen korkkaamaan itseni eli menettämään maraton-poikuuteni. Turussa olen nimittäin ennenkin käynyt tekemässä jos jonkinlaisia kolttosia ja päättömyyksiä, joten ko. kaupunki on luonteva valinta mokoman pläjäyksen ensimmäiseen suorittamiseen.

Koska en ole aiemmin juossut kuin puolikkaita (enkä niitäkään Turussa), niin mitään varsinaista aikatavoitteita en ryhdy laatimaan. Kuitenkin olen todella pettynyt, jos matkaan menee enemmän kuin 3.45. Puolikkaan paras noteeraus on Vantaalla viime syksynä juostu 1.36., joten ehkä tuon pitäisi mennä.

Turussa siis tavataan.

Poikuuteni olen minäkin korkannut Turussa, en tosin maratonsellaista ;)

Mä taas juoksin ekan maratonini 2006 just ko. kilpailussa, poikuuden menetin....

vuonna 2006 oli helle maratooni ja kolmenkympin kuolema tuli koettua, mutta jotenkin sitä kuitenkin jaksoi perille. Ruissalon maisemat on hienot ja reittikään ei ole mikään armottoman raskas. Sää pelaa suurta roolia kisassa. Itse toivon tyyntä ja pilvistä keliä(niinkun varmaan kaikki). Haastava juoksu tulossa

• 2 weeks later...

Ilmoittauduin eilen sitten Paavon matkalle, jota hän ei itse koskaan päässyt juoksemaan (kiitos kateellisten ruotsalaisten).

Minäkin lähden vain maisemien vuoksi, joten mitään ennätyksiä en lähde jahtaamaan. Ne jääkööt kotiradalle syksyyn...

Mutta ihan utelialaisuudesta onko Paavossa virallisia jäniksiä? Ja mitenkä rumia ne osallistumispaidat oikeasti on? Onko ne jonkin tunnetun valmistajan juoksupaitoja (a la HCM) vai vain jonkun nyrkkipajan painamia perus t-paitoja?

Nähdään Turuus!

Rumia, nyrkkipajan painamiahan ne paidat on. Mutta se Maraton Finisher teksti on kyllä miehekäs. Ja sen toisen paidan saavat vain ne, jotka todella juoksevat maaliin asti. Iltariennoissa huomio on taattu, että siksin kannatta juosta kokomatka, jotta voi sitten rehvastella paidalla illalla terassilla.

Puolikkaalla on ainakin jäniksiä, kokonaisella ei ja ainakin tuo 1.45 jänis on tunnetusti pitänyt hyvin vauhtinsa vuodesta toiseen.

Ilmoittautuneet löytyy jo:

http://www.paavonurmisports.com/uutiset/2008/PNM2008.pdf

Muokattu

Ihan kiva reitti siellä Paavossa on, tasaista riittää. Ruissalossa muutama nyppylä. Viime vuonna juoksin siellä kokonaisen, silloin kuumuus ja tuuli tekivät matkanteosta melkoisen raskasta. Muistaakseni J. Holmen juoksi silloin puolikkaan ja valitti niin ikään vastatuulta Ruissalon suuntaan mentäessä eikä päässyt tavoitteeseensa. Mutta ihan kiva se on!