Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 20


JussiH
 Share

Recommended Posts

Peruslenkkeilyä sen verran kevennettynä että jätin aamulenkit melkein kokonaan pois ja torstaina ei vaan huvittanut mikään, joten pidin lepopäivän.

Ma 14,9km + 45min spinning

Ti 25,1km

Ke 14,9km + 75min spinning

To lepo

Pe 9,3km + 6,0km (juoksin matolla ja oli tosi tahmeaa, jätin homman kesken) + 60min spinning (tämän aikana alkoi taas tuntumaan paremmalta jostain 20min kohdilta eteenpäin)

La 30,2km hyvällä vauhdilla ja fiiliksellä, oliskohan perjantai-illan a-virvokkeet ja sipsit purreet?

Su 10,0km yksi parhaita lenkkejä pitkään aikaan

Juoksua 110km ja spinningiä 3h.

Link to comment
Share on other sites

En ole ihan selvillä mihin tämän viikon ohjelma perustuu, mutta koska kintut on nykyään niin maan perusteellisen parkkiintuneet että mukisematta sietävät pidempiä lenkkejä niin mennään sitten.

87km (lepo - 29km - lepo - 26km - lepo - 6km - 26km)

Pitkillä menin omaa reipasta pk-vauhtia alkupuoliskon ja jotain 4h kisavauhdin tyyppistä loppumatkan. Tankkasin tuhdisti ruokapöydässä ja pitkillä alun 14km jälkeen aina 0.6 litraa urkkajuomaa. Kelit oli suosiolliset tämmöiseen menoon ja alla ollut lepoviikko avitti asiaa.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 11,4km(5.43/km)

Ti: 11,4km(5.45/km)

Ke: 9,6km(5.43/km)

To: 8,3km(5.44/km)

Pe-La: 182,9km(7.52/km) Ponnenjärvi Nonstop 24h

Su: Lepo

Ulkoiluliikunta 223,6km(27h53min.)

Ponnenjärvi Nonstop 24h juoksun jälkeen:

Vasen polvi ja nilkka ovat turvonneet aikalailla ja käveleminen on tuskallista, sen lisäksi iso- ja keskivarpaan kynnet punamusta. Sen sijaan oikea jalka on aika siedettävässä kunnossa. Toivottavasti polvi paranee pian eikä vie 5 kuukautta kuten viimeksi.

Pari viikkoa Juoksulepo ja sen tilalle pyöräily ja kävely

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: 9.1km - mäkiharjoitus verryttelyineen.

Ke: 13.2km PK-reipas

To: 12.0km PK-kevyt

Pe: Lepo

La: 10.1km - mäkiharjoitus verryttelyineen

Su: Pakkolepo

Juoksua 44.4km. Kovasta viikosta tuli kilsojen osalta kevyt. Oikea takareiden kipu esti sunnuntain pikän lenkin. Kipu ilmaantui keskiviikko aamuna, tiistai-illan mäkiharjoituksen seurauksena? Itse harjoituksessa ei mitään kipua tuntunut, joten toivottavasti kyse ei ole mistään revähdyksestä, vaan normaalista lihaskireydestä/jumista vaan. Viikon muut harjoitukset jalalla pystyi tekemään. Kipu ei ollut kovaa, mutta eilinen mäkiharjoitus taisi olla virhe kipeällä kintulla, koska tänään jalalla ei pystynyt juoksemaan. Kävely kuitenkin sujuu.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: Pitkis 3:52, 34.6 km, 6:41/km, 118 (64%). Sisältää ruokakikkoja. Neljäs pääosin juostu pitkis alle 2 kk kisasta. Kolmas sivupersoonani ehdottaa tätä alkukolmanneksen kisavauhdiksi. Jääskeläinen juoksettaisi hiukan kovempaa (sykkeellä 120).

Ke: 10.5 km, 6:20/km, 122 (66%)

To: a: 5*800m, 4:09/km, 169 (91%) + yksi sarja tekniikkadrillejä. Tulipas juostua kovaa, minkäs sille kunnolleen voi. i: 10.0 km, 6:29/km, 120 (65%)

Pe: 12.5 km, 5:58/km, 126 (68%)

La: 12.5 km, 6:02/km, 127 (69%)

Su: Kiihtyvä 12.9 km, 5:57/km, 131 (71%). 2km kympin kisavauhtia.

Yht. 101.1 km. Viimeinen kova viikko takana ennen Perniötä.

Link to comment
Share on other sites

Viimeinen kovempi viikko ennen Tukholmaa:

  • Ma Juoksu: 2 x 8,45km PK.
  • Ti Juoksu: 8,45km PK + 13,3km VK. Sali: rinta, olkapäät & ojentajat.
  • Ke Juoksu: 2 x 8,45km PK. Sali: jalat.
  • To Juoksu: 2 x 8,45km PK. Sali: selkä & koukistajat.
  • Pe Juoksu: 2 x 8,45km PK.
  • La Juoksu: 11km VK.
  • Su Juoksu: 25,6km PK.

Tähänastisen juoksuharrastukseni ylivoimaisesti kovin harjoitusviikko. Saldona n. 126km juoksua, ja n. 3h salitreeniä. Työmatkajuoksu muodosti viikon rungon. Viikon loppupuolella jaloissa pientä väsymystä havaittavissa; oikeassa polvitaipeessa lisäksi lieviä tuntemuksia jotka kertovat että olisi aika keventää ettei tule rasitusvammaa. -Alkavalla viikolla onkin tarkoitus juosta maksimissaan 60-70km, ja seuraavalla sitten vielä vähemmän. Sunnuntain pitkä kulki kuin unelma: sykkeet pysyivät matalalla ja kerrankin kevyttä pitkää pystyi juoksemaan ilman että koko ajan joutuu "jarruttamaan" hampaat irvessä jottei syke karkaisi turhan korkealle.

Link to comment
Share on other sites

ma : 11 km 4:45 min/km 130 keskisykkeellä

ti : 11 km 4:45

ke : lepo

to : 11 km 4:45

pe : lepo

la : 6 km kiihdytellen 4:30 min/km vauhdista alle neljään

su : 6 km 4:30

Yhteensä huimat 45 km. Jos pystyisin vielä toisen viikon samaan niin Stokiksessa menisi hienosti.

Siellä siis tavoitteena juosta kaikkien aikojen hitain maratonini eli yli 3 h 18 minuuttia.

Olen varovaisen toiveikas.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 9,2 km, 6,05/km, TE 2,6, 142(73%)163. Pururata.

Ti: Lepo.

Ke: 14,0 km, 5,05/km, TE 4,2, 158(82%)176, sisälsi 3*(10+3)min, 1. 167, 4,33/km, 2. 169, 4,32/km, 3. 172, 4,25/km.

To: Juoksu 11 km, 6,27/km, TE 3,3, 146(75%)170. Suunnistus 3,4 km, 20/km, TE 2,0, 121(62%)156. Juoksu 11 km, 6,41/km, TE 3,4, 147(76%)171.

Pe: 9,2 km, 6,22/km, TE 2,4, 135(70%)157. Pururata.

La: Lepo.

Su: Tunti sählyä.

Yht. 54,4 km, 5 h 32 min.

Pitkis tehty poikkeavasti liitettynä suunnistuksen yhteyteen, loppumatkasta tuli kyllä väsy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy