Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Uusi Lahti -juoksu 25.5.-08

Recommended Posts

Viime vuonna tuli juostua Uusi Lahti puolikas enkä mitään moitteen sijaa löydä. Tänä vuonna jää väliin kun on jo niin lähellä Stokista. Reitti on tosiaan niin tasainen kuin se Salpausselän kupeessa ylipäätään on mahdollista. Aika pieni tapahtuma, mikä aiheutti ainakin mulle sen, että tuli lähdettyä "puolivahingossa" kärjen imussa aika vauhdikkaasti, kun hölkkäävää massaa oli vähempi. Väittäisin siis, että UuLa on oikein optimaalinen kisa ennätyksille... Onnea matkaan!

Osallistuin neljännesmaralle ajatuksella kovempivauhtinen treeni ennen Forssan puolikasta. Kovin paljon kilpailua ei ollutkaan, koska juoksin 4 km:stä maaliin yksin. Loppupuolella saavutin yhtä juoksijaa pikkuhiljaa ja viimeisellä puolella kilometrillä ohi. Loppuaika oli 47.29 eli vauhti 4.30 min/km. Juoksuun voi olla tyytyväinen, sillä vauhti oli nopeampaa kuin missään aiemmissa juoksemissani kisoissa. Sykkeitä en mitannut ja ajastakaan en tiennyt juoksun aikana mitään, koska eilen vein mittarin paristonvaihtoon.

Mäkiä tolla reitillä ei ollut, mutta en sanoisi reittiä aivan tasaiseksikaan. Mun muistikuvani mukaan reitillä oli paljon loivia ylä-/alamäkiä. Aika paljon lahtelaisia oli reitin varrella katsomassa, myös kannustusta tuli.

Aiemmin olin juossut yhden neljännesmaratonin, Vantaalla syksyllä 2006. Aika parani tuosta 14 min. Jotain kehitystä tapahtunut 1,5 vuodessa.

Ihan kiva juoksutapahtuma tämä Uusi Lahti -juoksu oli, vaikka itse seurasinkin juoksua reitin varrelta jalkavaurioiden johdosta.

Otin toista sataa kuvaa omalla vaatimattomalla kameralla, ja kuvaustyylillä. Kuvauspisteeni oli +7 km (ja +17 km) kohta Niemenkadulla.

Laita viestiä, mä pistän postilla kuvan jos sellainen tuolla on.

-Syte

Jees, tunnit satui puuttumaan ekasta versiosta. Nyt kuuellma pitäisi olla kaikki ok. Itse vetäsin puolikkaan ja se meni 6min nopeammin kuin HCR, joten voisi todeta että nopeampi reitti oli. Hyviä juttelukumppaneita löytyi kummallekin lenkille. Kiitos heille, vaikka lopussa sainkin yksin taivaltaa. Keli mitä parahin.

Hieman epävarmoin aatoksin lähdin puolikasta taittamaan, johtuen perjantaina olleesta saunaillasta. Tavoitteen oli juosta 4.30 kilsoja, mutta niinhän siinä kävi että tulikin lähdettyä liikkeelle hiukka kovempaa, noin 4.15-4.20.Eka lenkki meni ajassa 45.15 ja maalin saavutin ajassa 1.30.01 elikkä vanha enkka paranikin sitten oikein komiasti. Tietty harmittaa ettei mennyt alle 1.30, mutta jospa seuraavalla kerralla sitten. Keli oli hyvä ja kannustustakin tosiaan riitti, varsinkin pikkuveskun kulmilla, jossa oli vaimokkeeni työkavereitten kanssa kannustamassa.

Kävin juoksemassa kympin Lahdessa ja se suijuikin ennätysvauhtia hyvässä säässä ja nopealla reitillä. Jäi kyllä vähän harmittamaan miksi kympin kuntosarja oli poistettu, eikä tästä oltu informoitu mitenkään etukäteen. Ahkeran sivuilla oli aikasemmin merkitty myös tälle matkalle kuntosarja. No ei tämä nyt maailmaani kaada, mutta olisi ollut mukava se pokaali käydä pokkaamassa. Kuntoilijana kun niitä harvemmin saa.

Viime vuonna jäin samalla matkalla ilman aikaa. Muutaman päivän päästä sellainen kyllä löydettiin, mutta se ei kyllä ihan täsmännyt oman ajanottoni kanssa. Puolen vuoden päästä tuli palkinto postissa. Senkin perään kyllä joutui muutaman kerran kyselemään.

Ekaa kertaa täällä mukana, järjestelyt OK, Pikku-Veskun hiekkapätkä mutkineen ei oikein napannut, muuten ihan OK reitti. Urheilujuomaa olisin kaivannut juottopaikoille sen sekamehun sijaan.

Itse kisasta jäi vähän kaksijakoinen olo, aika oli huonoin mitä olen puolikkaalla juossut, mutta toisaalta sijoitus paras tähän asti eli ykköspytty M40... taso ei siis ollut mitenkään häikäisevä tässä sarjassa. Meikäläiselle oli vähän liian kuumaa, mutta silti loppuaika oli pettymys (1:30:09), ilmeisesti Kauppiksen kanssa on juoksenneltu yhdessä jossain vaiheessa matkaa ?