Jump to content
Juoksufoorumi.fi

GöteborgsVarvet


Recommended Posts

Avataanpa tällainenkin ketju...

Tänään suurta juoksujuhlaa täällä Ruotsin länsirannikolla. Kisassa mukana yli 45000 osaanottajaa.

http://www.goteborgsvarvet.se/goteborgsvarvet/sv/

Itse osallistun kisaan ainoastaan nautiskellen ilman mitään ennätystavoitteita (pienen vammakierteen takia)

Ehdottomasti suurin juoksutapahtuma jossa olen ollut mukana...

Link to comment
Share on other sites

Mahtava tapahtuma... jos vain joku vaikuttelee näihin aikoihin Göteborgissa niin suosittelen.

Kelikin sattui olemaan hyvä eli noin +10...12 ja auringonpaistetta.

Kärki juoksi kovan ajan noin 1.01 eli rata on todella nopea.

Mutta jos joutuu viimeisiin lähtöryhmiin niin kannattaa varautua turistijuoksuun.

Mulla oma juoksu sujui ennakko-odotusten mukaisesti. Eli lähes harjoittelematta juoksin hitaimman puolikkaan (1.56,16) eläissäni. Osa syy oli myös vasen kylki jonka loukkasin pariviikkoa sitten...

Kiva kisa, suosittelen. Harvoin pääsee mukaan tällaiseen 45000 juoksijan tapahtumaan.

Link to comment
Share on other sites

Onpas hulppea tapahtuma tuo. Näköjään ei kannata mennä nyt tuloksia katselemaan, kun siellä taitaa olla puolet ruotsalaisista niitä tsiigailemassa (server busy...). Katselevat mielellään juoksutuloksia, kun lätkätuloksissa ei ole mitään mielenkiintoista :2vrolijk_08:

Hyvä päätelmä!!! Taitaa tässä maassa olla hiukan "arka" puheenaihe tuo jääkiekko huomenna työpaikalla :tiili:

Tosiaan valtava juoksujuhla... huomasin myös että serverit kävivät täällä tulipunaisina....

Link to comment
Share on other sites

Avasin tälle ketjun 9.5., mutta jatketaan tässä ketjussa kun on jo näin pitkäksi kasvanut... :-)

Keli oli tosiaan miltei ihanteellinen juoksulle. Pientä vastatuulia paikoittain, mutta eiköhän ollut myös myötätuulesta apua kun niin pitkälle päästiin!?

Starttasin 5. ryhmässä, ja alussa lähdin turhan kovaa liikkeelle, ohittelin paljon ja 2 kilsan kohdalla kello näytti pari sekuntia vajaa 10 minuuttia. Pakosta piti hieman laskea vauhtia. Sen jälkeen pysyi melko tasaisena ainakin 15 km asti, mutta seuraavan 5 kilsan matkalla km-vauthi oli jo 5.21. Lopussa pystyin kuitenkin kiristämään hieman ja meni taas vähän alle 5 min/km. Tavoite oli päästä melko lähelle 1.50, ja siinä onnistuinkin melko hyvin, eli loppuaika 1.50.20. Kelloni pysähtyi vahingossa jossain ennen 10 kilsaa ja huomasin tämän vasta 3-4 minuuttia myöhemmin, muuten olisin voinut seurata etenemistä tarkemmin ja olisin ehkä saanut puristettua alle 1.50, mutta hyvä näin. Eka kilometrien jälkeen väenpaljous ei kovin paljon haittanut, vaan muun väen vauhti oli melko sopiva minulle. Toki ohitin - ja tulin ohitetuksi - mutta yleensä ohitukset sujuivat mukavasti ja ilman tappelua. Lopun kiristämisen yhteydessä jouduin tosiaan poikkelehtimaan vähän enemmän, mutta ei sekään mieltä masentanut. Tämähän on todellinen massajuoksu ja niiden säännöillä mennään. Tunnelma niin radalla kuin sen ympärillä oli, niin kuin aina, oikein hyvä ja mukava. Suositellaan!

Ja tämähän oli hyvä kenraaliharjoitus ennen Tukholmaa. Loppuaikaa antaa pienen mahdollisuuden 4 tunnin alitukseen... :-)

/lången

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Suosittelen lämpimästi tuota tapahtumaa! Itse olin viime keväänä juoksemassa ja yllätyin kuinka hyvin kaikki järjestelyt toimivat tuolla maailman suurimmalla puolimaratonilla. Ei pitkiä jonotuksia minnekään ja lähtöryhmiä vähintäänkin tarpeeksi. Reitin varrella huikeasti ihmisiä ja kymmeniä bändejä. Suosiosta vaan kertoo se, että jos haluaa ilmoittautua ensi vuodelle niin nyt alkaa olla viimeiset hetket - itse jouduin viime keväänä kalliimpaan hyväntekeväisyysryhmään kun ilmoittauduin "vain" reilut puoli vuotta ennen tapahtumaa. Ihme, ettei monikaan Suomessa tunnu tietävän GöteborgsVarvetista vaikka kyseessä on noinkin massiivinen tapahtuma.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy