Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kristins Runde, Oslo 28.6.2008

M.BoneS
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

Tämäkin tapahtuma lähenee. Kovat spekulaatiot naapurimaankin palstoilla. Huomatkaa kuvasta, että M.BoneS on jo ujuttautunut sujuvasti Norjan juoksupiireihin. Hyvä hyvä!

http://kondis.no/forum/viewtopic.php?t=7271&sid=85a74027dc44f042863e4828bfc04343

http://kondis.no/forum/viewtopic.php?t=7271&sid=85a74027dc44f042863e4828bfc04343

Muokattu

Se oli mukava reitti. Varsinkin tuntureille nousut ja laskut oli mukavia, teknisiä ja jyrkkiä polkuja. Tuntureiden väliset pätkät oli enemmän tasaista junnausta hyvillä sorateillä ja poluilla. Paitsi ei nekään mitään tasaista olleet vaan "kevyesti kumpuilevia", mutta kuitenkin hyvää juoksualustaa ilman hirveitä mäkiä. Olishan noita tuntureita saanut olla muutama enemmänkin rytmiä sekoittamassa.

Suunnistuksellinen elementti oli olemassa, mutta varsin helppo oli reittiä seurata. Kerran kyllä 65km kohdassa juoksin jotain 700-800 metriä ylimääräistä edestakaisin, mutta se johtui oman ajatuksen täydellisestä harhailusta täysin selvässä paikassa. Sen jälkeen joutuikin lopun rypistämään, että ehti alle 9 tunnin. Olin kolmas ajalla 8.59.30.

Kyllä tunsi jo parinkympin vaiheilla, ettei ole palautunut harjoittelusta kunnolla, ja pääsikin harjoittelemaan väsyneenä juoksua suurimman osan matkasta.

Vyönsolki on hieno, eikä samanlaista ole kellään muulla suomalaisella. :vrolijk_26:

Tähän pitää hankkia vyö ensitilassa.

Reitin mitattu pituus on 81,3 km. Ja kuulin epävirallista juttua, että kokonaisnousu olisi noin 3 km. Jos pitää paikkansa, niin se tekee 37 m/km. Tämä siis on hiukan vähemmän kuin esimerkiksi PePon Stairway to Hell raastossa (n. 40 m/km).

Opetuksina tuli:

-Kannattaa olla tarkkana kartan ja reittiohjeiden kanssa, kun väsymys sotkee päätä.

-Ei reppujuoksuissa kannattene puolta omaisuutta raahata selässä. Nyt taisi olla pikkasen ylimääräistä varmuuden vuoksi.

-Ei ultria juosta kepeinä harjoituslenkkeinä, jos meinaa seuraavillakin viikoilla treenata kunnolla. Kyllä nyt on jo niin romuna, että palautumiseen menee kevyitä viikkoja.

Tätäkin juoksua voi suositella. Etenkin olisi mukava, jos Suomen naiset kävisi näyttämässä että naisetkin voi juosta maastoultria. Nyt 29 osallistujan lista oli kokonaan miehinen.

Onnittelut, on kyllä mielenkiintoisen kuuloinen kisa!

Hienolta näyttää myös MBonesin 2008-2009 kisakalenteri, seuraavana ohjelmassa olevassa GAXissa ei taida olla korkeuseroja kovin paljoa mutta muuten reitti on varmasti mielenkiintoinen. GAXin jälkimmäiset 50 mailia juostaan enimmäkseen Itämeren rantaa pitkin, ja sellainen alusta sopii varmaan Mikon painoiselle menijälle mainiosti. Voin kuvitella kuinka syvälle hiekkarantaan uppoavat raskaammalla ruholla siunatut kanssakilpailijat katsovat kateellisina Mikon kevytkenkäistä menoa! Tai katselisivat jos olisivat paian päällä katsomassa.

No nyt löytyy tulokset. (En tiedä mistä saivat päähänsä käyttää myös mun toista nimeä, jota en edes itse ilmoittanut)

http://www.kondis.no/Romerike/index.php?aid=73340&k=romerike%2Fromerike&mid=

En hävinnyt ihan turhille kavereille.

Jon Harald ohitti mut kevyellä askeleella 36km kohdassa ottaen samalla kilpailun johdon lopullisesti haltuunsa. Mä olin vähän intoillut noissa alkupään rinteissä, ja katsoin siinä vaiheessa parhaaksi etten edes yrittänyt seurata.

Sekoilin tosiaan 65km kohdalla, eli juoksin viimeisen emit-leimauksen ohi arviolta 700-800 metriä. Stefan tuli vastaan melkein heti, kun käännyin takaisin päin. Daniel ja Frants tulivat vastaan lähempänä leimauspistettä. Viimeksi mainitut sain vielä kiinni, ja Stefanin loppu oli niin vahva että olisi ohittanut mut joka tapauksessa loppumatkalla. En siis menettänyt sijoituksessa yhtään pykälää.

Voin kuvitella kuinka syvälle hiekkarantaan uppoavat raskaammalla ruholla siunatut kanssakilpailijat katsovat kateellisina Mikon kevytkenkäistä menoa!

Eilen neljänneksi juossut Daniel juoksee myös GAX:ssa sata mailia. Nuori ja myöskin melko "kevytkenkäinen" kaveri, joka on yllättävän kova nimenomaan maastossa. Siinä mulle oiva vastustaja.