Jump to content
Juoksufoorumi.fi

avioero ja uusi kumppani

Sailor_40
 Share

Recommended Posts

Ensinnäkin osanotot wernerille, joka kertoi avioerostaan rehellisesti ja avoimesti tuolla aikaisemmin. Voimia ja tsemppiä.

Aikaisemmassa ketjussa tulikin paljon hyviä ohjeita ja vinkkejä, mutta päätin avata uuden joka käsittelee lähinnä sitä, miten ja mistä olette löytäneet uuden kumppanin avioeron jälkeen.

Itselläni on hyvin samanlainen tilanne kuin wernerillä. Erosin vuosi sitten ja silloin tein päätöksen että rauhoitan ainakin vuoden itselleni että pääsen yli erosta. Nyt olen vuoden juossut, käynyt salilla sekä tietysti opetellut elämään yksin. Nyt tuntuu siltä että olen päässyt pahimman yli ja olen sinut itseni ja varsinkin eron ja sen syiden kanssa. Elämä itseasiassa on tosi hyvin tällä hetkellä ja siksi harkitsenkin seuraavaa askelta eteenpäin.

Baareissa en jaksa/halua käydä. Kavereita kyllä tapaan ja olen sosiaalinen ihminen, mutta tuttavapiiriini ei esim. kuulu yhtään sinkkunaista. Eli hyviä vinkkejä vastaanotetaan että missä sitä oikein voisi tavata samanhenkisiä ihmisiä?

Hyvää kesää kaikille.

• Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En ole kyllä avioeroa käynyt läpi. Mutta haluaisin suositella ennakkoluulottomuutta tuohon kumppanin löytämiseen.

Itse elin 30 vuotiaaksi vakiintuneena vanhanapiikana, joka oli hommannut kissan elinkumppaniksi, koska ei halunnut mitään riesaa elämäänsä ja oli tasan varma, ettei kyllä ikinä parisuhteeseen ala. Ajattelin aina, ettei ole kammottavampaa ajatusta kuin omassa kodissa asuis joku outo ihminen, eikä sais olla rauhassa.

Baareissa kävin, mutta olin aivan varma, että minunkaltaiselle hankalalle ihmiselle ei sieltä todellakaan kumppania löytyisi ja en kyllä sillä mielin niissä käynytkään. Hippaamassa ja pitämässä hauskaa vain.

Mutta niin vain vanhapiikakin lankesi loveen. Eräänä iltana huomasin lumoavat silmät ja niitä tuijottaessa kävelin vessan oveen pahki (varma keino saada huomiota). Sieltä löytyikin mies, kuka ei ollutkaan outo omassa kotona ja joka tykkäsi vaeltaa metsissä ja marjastaa ja joka ei tykännyt viettää aikaa kapakassa. Juuri sellainen, mitä ei olisi ikinä kuvitellut kapakasta löytävänsä.

Minä en todellakaan ole parisuhdeasiantuntija. Mutta jotenkin aloin uskomaan siihen, että etsimällä se ei löydy ja jossain tilanteessa kun et ole siihen lainkaan varautunut, elämä heittää häränpyllyä ja kaikki suunnitelmat muuttuu.

Toivottavasti toinen puoliskosi tulisi joku päivä vastaan. Juuri silloin kun et ole siihen varautunut. Sellaisena päivänä kun olet varma, että et tarvitse ketään.

Mulla on eronnut seurustelukumppani, minut se iski töistä, olimme ja olemme siis työkavereita. Aikani yritin taistella vastaan ihan sen takia että perheellisen kanssa oleminen nyt on perheettömälle melkoisen rasittavaa säätämistä välillä, mutta vastusteluni epäonnistui surkeasti. Annoin pikkusormen ja nyt on ainakin kyynärpäätä myöten menossa koko käsi, seurustellaan ja ollaan onnellisia eikä kamalasti enää riidellä lastenkaan takia. :)

En ole kyllä avioeroa käynyt läpi. Mutta haluaisin suositella ennakkoluulottomuutta tuohon kumppanin löytämiseen.

Itse elin 30 vuotiaaksi vakiintuneena vanhanapiikana, joka oli hommannut kissan elinkumppaniksi, koska ei halunnut mitään riesaa elämäänsä ja oli tasan varma, ettei kyllä ikinä parisuhteeseen ala. Ajattelin aina, ettei ole kammottavampaa ajatusta kuin omassa kodissa asuis joku outo ihminen, eikä sais olla rauhassa.

Baareissa kävin, mutta olin aivan varma, että minunkaltaiselle hankalalle ihmiselle ei sieltä todellakaan kumppania löytyisi ja en kyllä sillä mielin niissä käynytkään. Hippaamassa ja pitämässä hauskaa vain.

Mutta niin vain vanhapiikakin lankesi loveen. Eräänä iltana huomasin lumoavat silmät ja niitä tuijottaessa kävelin vessan oveen pahki (varma keino saada huomiota). Sieltä löytyikin mies, kuka ei ollutkaan outo omassa kotona ja joka tykkäsi vaeltaa metsissä ja marjastaa ja joka ei tykännyt viettää aikaa kapakassa. Juuri sellainen, mitä ei olisi ikinä kuvitellut kapakasta löytävänsä.

Minä en todellakaan ole parisuhdeasiantuntija. Mutta jotenkin aloin uskomaan siihen, että etsimällä se ei löydy ja jossain tilanteessa kun et ole siihen lainkaan varautunut, elämä heittää häränpyllyä ja kaikki suunnitelmat muuttuu.

Toivottavasti toinen puoliskosi tulisi joku päivä vastaan. Juuri silloin kun et ole siihen varautunut. Sellaisena päivänä kun olet varma, että et tarvitse ketään.

Oliks tuosta nyt tulkittavissa että löysit tulevan miehesi naisten veskistä?:hali_lam:

Baareissa en jaksa/halua käydä. Kavereita kyllä tapaan ja olen sosiaalinen ihminen, mutta tuttavapiiriini ei esim. kuulu yhtään sinkkunaista. Eli hyviä vinkkejä vastaanotetaan että missä sitä oikein voisi tavata samanhenkisiä ihmisiä?

Moi,

jos haluat tutustua ihmiseen, jolla on sinun kanssasi samankaltaiset kiinnostuksen kohteet ja elämäntapa, kannattaa varmaan pitää silmiä auki ihan siinä omassa elinpiirissäsi; salilla, lenkkipolulla, juoksutapahtumissa, maratonmatkoilla...missä nyt sitten aikaa vietätkin. Olen kanssasi samoilla linjoilla, että kapakkaan on turha vaivautua, jos ei siellä istuminen muutenkaan elämäntapana kiinnosta, koska siellä tapaa ihmisiä, joita kiinnostaa istua kapakoissa.

Itse tapasin mieheni kahvilassa, jossa molemmilla oli tapana käydä ja jotenkin ajauduimme samaan pöytään ja aloimme käydä small talkia, joka piankin kääntyi.. juoksemiseen. Kävi ilmi, että tämäkin lenkkeilee - ja siitä se sitten lähti... :060:

Eli näinkin voi käydä - anna vaan romantiikalle mahdollisuus.

Hyviä lenkkejä ja kiinnostavia kohtaamisia kesääsi!

Mukava ketju, vaikka osittain ikäviä asioita käsitteleekin. Itsekään nyt varsinaisesti eronnut ole, joskin tulevaisuudensuunnitelmat menivät uusiksi viime syksynä kun avoliitto päättyi. Elämä jatkui suht nopeesti koska kaiken järjen mukaan se juttu oli tuhoon tuomittu joka tapauksessa, kyse oli vain ajasta. Uusi tuttavuus oli baareissa viihtyvä eikä lähelläkään urheiluhenkistä minääni joten se siitä. Oppia ikä kaikki.

Nyt siis avoimin mielin kokeilemassa treffipalstoja :tongue0014:

Netistä, treffipalstoilta. Jos löydät mielenkiintoisen tyypin, vaihdat lyhyesti kuulumisia ja sovit tällit mahdollisimman pian. Turha tutustua mitenkään kovin syvällisesti viestien välityksellä. Livetreffeillä näkee heti jos kemiat kolisee.

Olen kanssasi samoilla linjoilla, että kapakkaan on turha vaivautua, jos ei siellä istuminen muutenkaan elämäntapana kiinnosta, koska siellä tapaa ihmisiä, joita kiinnostaa istua kapakoissa.

Niin, paitsi jos siellä kapakassa sattuu tapaamaan samanlaisen satunnaiskävijän kuin itse on, tuskin sitä mihkään paikallispubiin tulisi mentyä etsimään elämäntapabaarissaistujaa...

Olen tietysti vähän jäävi mitään sanomaan, kun ei ole löytynyt avioeron jälkeen kumppania, mutta rehellisesti sanottuna, ei ole kyllä ollut hakusessakaan ;).

Hienoa Hämeen hitain, loistavaa, eikä haittaa yhtään, saat nimen täyden julkaisu-, kirjoitus- ja säätöoikeuden..!

Kiva, mutta kunnia kuulukoon sulle noin hienosta nimestä. :sign0133:

Suora linkki ryhmään: http://www.seponkotisivut.com/vb/group.php?do=viewmembers&groupid=4

Keksitään sille jotain käyttöä. En oo vielä keksiny, paitsi sit voi juoksutapahtumis tiirata tiettyi nikkei sillä silmällä :).