Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Helsinki City Marathon 2008


Recommended Posts

Aion pyörtää viimevuotiset puheeni ja osallistua tonne. HCM:sta on kuullut paljon hyvää, mutta paljon huonoakin. Olkoon miten on, mutta viivalle lähden. Isot pojat suosittelee että reenatessa kannattaa käyttää samoja litkuja kuin marallakin tarjotaan. HCM:lla tarjotaan Gatroradea, kävin ostamassa sitä purkilisen. Hinta hirvittää, litrahinnaksi tulee tuplasti se mitä esim dexalin juomilla tulee. Mikä tossa juomassa maksaa? :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 575
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa :)

...ja jos hintaa pitää kysyä, niin sitten ei ole varaa ostaa (?) ;)

Onhan se Gatorade kallista, mutta sen mitä sitä itse olen juonut, niin kyllähän se maussa hakkaa muut. Foorumilta olen lukenut päinvastaisiakin juttuja, mutta minun suuhuni se sopii.

Itse olen myös lähdössä HCM:lle, jossa olisi tarkoitus luopua maratonneitsyydestä. Tavoitteena maaliinpääsy juoksuaskelin.

Link to comment
Share on other sites

HCM on loppujen lopuksi monella tapaa hauska kokemus. Onhan siinä kesälomilta taas palattu, työt alkaneet ja maratonissa on sellainen "get together"-fiilis. Reitti on hieno ja soisi, että Helsingin kaupunki olisi jollain tapaa enemmän mukana tämän hienon juoksutapahtuman suhteen. Ei tätä Tukholman maratoniin voi verrata, mutta olen mukana vaikka ihan fiilistelymielessä. Juoksemassa siis.

Link to comment
Share on other sites

HCM on hyvä fiilistelyjuoksua ajatellen. Itse pistän kylmänviileesti tavoitteeksi 3:59:59, vaikka työn ja tuskan takana se tulee olemaan. Tuo tavoite vain ja ainoastaan siksi, että on se veto tyttöjen (kurpan ja anskun) kanssa. Jone pistää ensimmäisen noteerauksen kehiin Tukholman maralla, joten toivotaanpa sinne hiukan viileempää keliä kuin viime vuonna oli ;)

Link to comment
Share on other sites

Aion pyörtää viimevuotiset puheeni ja osallistua tonne. HCM:sta on kuullut paljon hyvää, mutta paljon huonoakin. Olkoon miten on, mutta viivalle lähden. Isot pojat suosittelee että reenatessa kannattaa käyttää samoja litkuja kuin marallakin tarjotaan. HCM:lla tarjotaan Gatroradea, kävin ostamassa sitä purkilisen. Hinta hirvittää, litrahinnaksi tulee tuplasti se mitä esim dexalin juomilla tulee. Mikä tossa juomassa maksaa? :D

Joo, tarjotaan siellä gatoradea, jos on vielä jäljellä. Ensimmäisen maran juoksin HCM:llä ja samalla viimeisen HCM:n. 20-30Km välissä loppui urheilujuoma pisteiltä. Onneksi olin jostain kumman syystä ottanut 2 geeliä (en muuten käytä ollenkaan) mukaan ja sain tuossa pahimmassakin kohdassa energiaa moottoriin. Ensikeertalaisella olis voinu loppua usko kesken matkan...

Muutenhan siellä on mukavaa yhteisjuoksua...

Link to comment
Share on other sites

Ehkäpä minäkin innostun mukaan - olisihan siinä tietty hohtonsa juosta HCM 14 vuoden tauon jälkeen... Ja jos vielä pääsisi kovempaa kuin silloin nuorena (3.32) niin hyvältähän se tuntuisi. Mielikuva on että keli on tyypillisesti turhan lämmin tuohon aikaan mutta jos siihen fiilistelyosastoon tämän laittaisi... Ja se Tulos sitten syys/lokakuussa.

-gs

Link to comment
Share on other sites

Joo, tarjotaan siellä gatoradea, jos on vielä jäljellä. Ensimmäisen maran juoksin HCM:llä ja samalla viimeisen HCM:n. 20-30Km välissä loppui urheilujuoma pisteiltä. Onneksi olin jostain kumman syystä ottanut 2 geeliä (en muuten käytä ollenkaan) mukaan ja sain tuossa pahimmassakin kohdassa energiaa moottoriin.

1952 Helsingissä oli juoksemassa muuan Emil niminen mies, joka ei kuuleman mukaan uskaltanut juoda mitään koko maratonin aikana jälkilaskun pelossa, köyhästä perheestä kun oli kotoisin.

Meni nyt vähän aiheen sivusta, mutta tähän HCM:n mielestäni pieneen juomahässäkkään näköjään jaksetaan palata vuosi vuoden perään.

Link to comment
Share on other sites

1952 Helsingissä oli juoksemassa muuan Emil niminen mies, joka ei kuuleman mukaan uskaltanut juoda mitään koko maratonin aikana jälkilaskun pelossa, köyhästä perheestä kun oli kotoisin.

Meni nyt vähän aiheen sivusta, mutta tähän HCM:n mielestäni pieneen juomahässäkkään näköjään jaksetaan palata vuosi vuoden perään.

Mulle se juomahässäkkä ei ollut pieni, eikä varmasti muillekaan jotka sen koki.

Kyllä nykyään menee maraton ilman urheilujuomaa mutta kun se osuu ekaan kertaan niin harmittaahan se. Vielä kun on hyvin hyvin epävarma omasta kunnostaan.

Muuten mukava maraton mielestäni, kaikki muu pelas ja reittihän on hieno. Ihmiset kannustavat! Ja maali olympiastadionilla.

Link to comment
Share on other sites

Tänään maksoin ilmoittautumismaksun...!

Juu tosiaan ihmejuttu että yhden kerran juomahässäkästä jaksetaan jauhaa vuodesta toiseen. Joku (urheilu)juomien loppuminen on kuitenkin aika pieni moka esimerkiksi verrattuna siihen että reitti olisi väärin mitattu. Itse olen kahtena vuotena ollut HCM:llä juoksemassa eikä mulla ole ollut mitään pahaa sanottavaa järjestelyistä eikä mistään muustakaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy