Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seinämaratonille (puolikas) menijöitä?

Recommended Posts

Hämmästytin juuri itseni ilmoittautumalla kokonaiselle maratonille. Olen ollut joskus katsomassa kyseistä legendaarista kisaa, mutten ikinä juossut. Reitti on hieman muuttunut, mutta eipä tuohon juuri isompaa töppyrää mahdu.

Seinään lähdetään juoksemaan suunnilleen vauhdilla 4:40min/km ja tuolla pitäisi tulla ihan jännä loppu. Toivotaan ettei kuitenkaan nimensä veroinen.

Tsemppiä kisaan lähtijöille.

Hämmästytin juuri itseni ilmoittautumalla kokonaiselle maratonille. Olen ollut joskus katsomassa kyseistä legendaarista kisaa, mutten ikinä juossut. Reitti on hieman muuttunut, mutta eipä tuohon juuri isompaa töppyrää mahdu.

Seinään lähdetään juoksemaan suunnilleen vauhdilla 4:40min/km ja tuolla pitäisi tulla ihan jännä loppu. Toivotaan ettei kuitenkaan nimensä veroinen.

Tsemppiä kisaan lähtijöille.

Tulee todella mielenkiintoinen kokeilu. Suorastaan loistavan tiukka tavoite ja hassunhasuka valmistelu. Pidä kiinni siitä tavoitteesta kynsin hampain ja anna mennä vaikka saappaat jalassa seinään, jos ei onnistu. Ja epäonnistuminenkin noin hyvässä tavoitteessa on musta ihan hyvä suoritus etenkin jos sen tekee asenteella.

Muista, että tuollaisessa ihmiskokeessa saa hidastaa vasta, kun syke on hyvin lähellä maksimia. Sitä ennen kaikki näennäisesti hyvät syyt hidastaa ovat vain aivojen luomaa harhaa...

Kävikö sulla jotenkin niin hassusti että olet vahingossa jopa harjoitellutkin maratonille paremmin kuin puolimaratonille? Eikä sulla ole aikalailla plakkarissa melko lähelle kisavauhtista osuvaa hölkkää, minkä luulisi tukevan juuri maratonharjoittelua erinomaisesti?

Loppukirillä Bostoniin vai mielummin 4:39 alkuvauhti ja sitten täydellinen tasavauhtinen suoritus?

Mulla ei ole nauhoittavaa sykemittausta muuta kuin Forerunnerissa, joka on liian painava juoksemiseen ja siitä on rannekekin rikki. Lisäksi mua hermostuttaa ne kisasykkeet, kun niihin ei ole tottunut ja mun keskuskuvernööri menee ihan paniikkiin. Kellon silti otan, jotta saan väliajat tarkkaan ylös.

En stressaa tuosta ihan tarkasta sekuntivauhdista, sillä jossain tuossa tietämillä on semmoinen vauhti jota jalat mielellään vie (hetken aikaa), enkä aseta mitään tarkkoja minuuttitavoitteita, ettei tule luovutettua jos joku minuuutti alkaa karkaamaan. 3:15:59 on tietenkin unelma ja 3:17:20 näyttäisi pitkää nenää McMillanille, mutta kaikki suoritukset joissa en rupea nössöilemään tyydyttää tällä kertaa. Paitsi tietty jos ajasta tulee ihan umpisurkea.

Julkinen tavoitevauhtien asettelu on ihan hauskaa puuhaa, ihan parasta viimeistelyä! Parin vuoden tauko maratonjuoksuissa saa tuntumaan kuin olisi ensimmäistä kertaa juoksemassa. Onpa jännää.

Järjestettäiskös tuolla joku Juoksufoorumin tapaaminen?

Voishan sitä tapaamista sopia jos meitä on sinne edes muutama tulossa.. en sit tiiä löydänkö perille tapaamiseen kun en paikkoja tuolla kovinkaan paljoa tunne ja oon muutenki aina vähän hukassa :icon_rolleyes:.

Nyt on kyllä jotenkin juoksumotivaation täysin kadoksissa ja viimeset viikot on ollu yhtä :mad0228:. Mutta enköhän mä sinne hölköttelemään lähde.. katotaan miten käy.

Tulipa juostua puolikas. Ajassa 1.44. Ihan tyytyväinen olen, vaikka haluaisin juosta sen aikaan 1.40 mutta en edes uskonut siihen näillä treeneillä. Kiva oli kuitenkin käydä hakemassa tuntua pidempään juoksuun, en ole kuukausiin juossut noin pitkää.

Ihan kiva reitti, kun ei tarvinnut kuin kaksi kertaa juosta. Sääliksi käy maratoonareita - neljä kertaa saman lenkin veivaaminen on mielestäni tappotylsää.

Mielestäni tapahtuma oli tosi mukava ja hyvin järjestetty.

Oma juoksu meni aika tarkkaan aluksi uhoilun mukaisesti, alkuvauhti oli millin hiljempaa ja huoltotauot söivät joitain sekunteja. Hyytyminen oli aika tylsä, ei mitenkään dramaattinen seinä vaan semmoinen ihan normaali jalkojen jumiin meno. Puolikkaat 1:41:30 - 1:47 ja loppuaika 3:28:30, eli semmoinen harvinaisen perustylsä maratonsuoritus ilman mitään erityisempää euforiaa missään vaiheessa. Alkuvauhti tuntui jaloissa varsin kovalta, mutta olisi siis voinut olla kovempaakin.

Tuli testattua myös AdiZerot pitkällä matkalla. Mun mielestä loppuviimeksi toimivat ihan hyvin, mutta ehkä enemmän tuntuivat oikealta valinnalta HCR:ssä.