Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 18


Savotar
 Share

Recommended Posts

Ma: 7.8km palauttava hölkkää- syke 129 = Lepo

Ti: 12.7km PK kevyt - syke 149

Ke: 10.5km vauhtileikittelyä

To: 18.4km pyöräilyä (syke 110) ja 6.7km kävelyä (syke 110) = Lepo

Pe: 12.4km PK reipas - syke 155

La: 13.2km PK kevyt - syke 147

Su: 27.0km PK kevyt - syke 138

Juoksua 83.6km, pyöräilyä 18.4km ja kävelyä 6.7km. Tein tarkoituksella kovan viikon, koska palautuminen puolikkaasta sujui nopeasti ja ensi viikon palauttelen Kyproksella tätä kovempaa viikkoa. Lepopäivinäkin tuli liikuttua kevyesti. Nyt pakkaamaan!

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: 19,2km(5.46/km) + 11,4km(5.43/km)

Ke: Lepo

To: 19,2km(5.57/km)

Pe: 30km(5.50/km)

La: 13,2km(5.12/km)

Su: 43km(5.48/km

Ulkoiluliikunta 131,7km(12h37min)

Tänään pitkällä lenkillä Vanha Tuusulantien pyörä/kävelytiellä Mätäkivenmäellä tuli vastaan 6-8 henkinen pyöräilijän ryhmä rinnakkain polkien ja yllättäen ne eivät siirtyneet yhdeksi riviksi vaan jatkoivat rinnakkain rupatellen. Vaikka olen juossut oikealla reunalla törmäsin viimeisellä rinnakkain polkeneen pyöräilijään ja minun vasen käsivarsi osui johonkin pyöräilijään tai pyörään. Se tapahtui aivan yllättäen ja en ehtinyt edes hypätä ojaan. Todella törkeä porukka ! Nyt vasemmalla käsivarrella on mojova mustelma ja niin kipeä etten voi liikutella. Toivottavasti tästä ei seuraa vakavampaa.

Link to comment
Share on other sites

Vaihteleva viikko:

ma: huilailua, voimaton ja lievän flunssainen olo

ti: 1 h cross traineria, ei mennyt hyvin

ke: edellinen yö oksentamista lujalla volyymilla, päivällä oli kuumettakin 38,5

to: vapunpäivänä vatsa alkoi tasaantua, mutta muuten oli edelleen tärinä päällä (muistutti aika paljon opiskeluaikojenvappuja)

pe: olo alkoi olla lähes normaali, kuitenkin 100% lepoa varmuuen vuoksi

la: levottomat yöunet, aamulla oli kurkku kipeä

su: edelleen kurkussa pientä oiretta, juoksin kuitenkin ultra-kevyen 10 km lenkin

Tämän piti olla suunnitelman mukaan kevään määräpitoisin viikko, mutta "hiukan" jouduin keventämään ohjelmaa. Positiivisena huomiona mainittakoon, että pitkään oireillut vasen reisi on juoksuttomien päivien aikana toipunut täysin oireettomaan kuntoon.

Mielenkiintoista on nähdä meneekö tämänhetkinen kurkkukipu ohi vai laajeneeko esim. keuhkoputkentulehdukseksi, sitä mulla ei ole moneen vuoteen ollutkaan. Olen jo ennakkoon kerrannut Ultrajuoksijan harjoittelu -opuksesta Don Ritchien kokemuksia kurkkutaudeista ja juoksemisesta. Ritchien harjoitusohjelmissa oli kolmekin kertaa maininta keuhkoputkentulehduksesta tai vastaavasta 1-2 viikkoa ennen 24 h kisaa, taudeista seurasi yleensä lääkekuuri ja mahdollisesti jopa yhden iltalenkin väliin jättäminen, itse kisoissa syntyi kuitenkin lähes 270 km tuloksia. Minä kun en ole yhtä kova jätkä kuin Ritchie, niin olen jättänyt lenkkejä väliin vähän enemmän.

Link to comment
Share on other sites

Juki, ne on tosiaan pyöräilijät harvinaisen typerää porukkaa, luultavasti typerintä heti mopopoikien ja rullasuksihiihtäjien jälkeen mitä ulkona liikkuu. Oikein tyypillistä että tulee kapeaa polkua tai väylää vastaan 30-40v miehiä pyörällä, kaksi tai useampia rinnakkain eikä mitään elettä että tajuaisivat että kyseessä ei ole yksisuuntainen väylä. :censored: Seuraavaksi hauskinta porukkaa on sauvakävelijät porukassa, mutta ei niistä nyt tällä kertaa...

Lepoviikoksi meni. Viime viikon määrän jälkeen oli tarkoituskin ottaa kevyesti, mutta torstaina alkanut kevyt kevätflunssa teki viikosta todella kevyen.

Ma lepo

Ti 12,7km

Ke 6,1km + 7,0km (jälkimmäisellä lenkillä jo huomasi että ei kulje ja jäi lyhyeksi)

To-Pe :sairas:

La vähän parempi jo, hyvin lyhyt ja kevyt fillarilenkki kun ei malttanut mitenkään pysyä sisällä näillä keleillä koko päivää

Su vähän pidempi ja reippaampi fillarilenkki jo, ei silti mitään oikeaa treeniä

Saldo 26km juoksentelua ja vähän pyöräilyä, ensi viikolla ehkä jo täysin normaalisti maanantaista alkaen, katsotaan nyt.

Link to comment
Share on other sites

Sairastelun jälkeen maittoi meno niin, että nyt kääntyi takki ihan virallisesti näiden satasen viikkojen suhteen.

110km (11km - 22km - 11km - 11km - 22km - 11km - 22km)

Todella positiiviset tunnelmat, koska askel pysyi koko ajan rullaavana ja vauhti suht reippaana. Eikä mitään merkkejä ylirasituksesta. Jaloissakaan ei tunnu normikolotusta kummempaa. Selkeästi kaikki katastrofin ainekset, jos nyt alkaa luulemaan kunnostaan liikoja. Pitää siis ottaa reilusti levon kannalta seuraava viikko ja sehän passaa, koska intensiivinen lepäily on meikäläisen nykykunnon salaisuus.

Link to comment
Share on other sites

Ma hieronta + lepo

Ti PK 10 km

Ke VK 15 km (PK 9 km + VK 5 km kiihtyvällä vauhdilla + VR 1 km)

To Vappulepo

Pe VK 15 km (PK 9 km + VK 5 km kiihtyvällä vauhdilla + VR 1 km)

La PK 8 km

Su PK 19 km

Yhteensä 67 km, mikä ihan hyvin Tuusulanjärven puolikkaan jälkihöyryissä. Viimeinen treeniviikko ennen parin vikon keventelyjä Yyterin nelikakkoseen. Ensi viikolla menee tonni rikki kalenterivuoden 2008 juoksuissa.

Link to comment
Share on other sites

Maratonviikko:

Ma: Lepo, tankkaus, venyttely

Ti: Lepo, tankkaus, venyttely

Ke: 6,75 km 6:16/km AVG 120 MAX 134

To: 42,195 km 5:10/km AVG 140 MAX 152

Pe: 3,4 km palauttavaa kävelyä

La: n. 6 km palauttavaa kävelyä

Su: Ap: kävelylenkki ~6 km

Ip: pyöräilyä n. 25 km

Ilta: 6,1 km 7:00/km AVG 114 MAX 122

Viikko yhteensä: juoksua 55 km, pyöräilyä 25 km, kävelyä 15,4 km

Link to comment
Share on other sites

Kolmen kovemman viikon jälkeen rauhallisempi palautteluviikko.

  • Ma Sali: rinta & ojentajat.
  • Ti Sali: Selkä, olkapäät & koukistajat. Juoksu: 7,5 km PK.
  • Ke Juoksu: 2 x 8,3 km PK.
  • To Lepo!
  • Pe Sali: Jalat. Juoksu: 4,5 km PK.
  • La Juoksu: 10,8 km VK, loppua kohti kiihdyttäen.
  • Su Juoksu: 22 km PK.

Viikkokilometrit n. 61, 46km työmatkapyöräilyä ja kolme salikäyntiä, á 1h. Viikkoon sisältyi peräti kaksi juoksutonta päivää. Toisen harrastuksen sesongin myötä univelkaa meinaa kertyä; ei saisi. -Nyt pitäisi sitten mättää vielä pari omassa mittapuussa raskaampaa viikkoa ennen kuin alkaa keventely kohti Tukholmaa.

Link to comment
Share on other sites

Kolmanneksi viimeinen viikko ennen kaksnelosta:

Ma: PK 5Km

Ti: lepoa (pientä rapulaa)

Ke: aamu PK 9Km + ilta PK 18,3Km

To: vapusta selviämistä

Pe: PK 18,8Km

La: PK 11,2Km

Su: pitkä 41,4Km ultravauhdilla ja jätskitauolla

Ilman vauhtiharjoituksia meni vaikka pientä kiihdyttelyä välissä teinkin. Sunnuntain lenkki jää viimeiseksi pitkäksi.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Pitkis 32,9 km, 3:44, 6:49/km, 125 (68%). Pelkällä vedellä ja energiat loppu nytkin 27-30 km:n kohdalla. Tämä olikin sitten kolmas pitkis alle 2 kk ennen kisaa.

Ti: Lepo

Ke: a: 10.0 km, 6:42/km, 118 (64%)

i: 10.0 km, 6:24/km, 128 (69%)

To: 10,0 km, josta 8.2 km kiihtyvänä 5:17/km, 145 (78%). Yksi drillisarja kaikkia tuntemiani tekniikkaharjoitteita.

Pe: a: 10.5 km, 6:38/km, 115 (62%)

i: 10.5 km, 6:42/km, 120 (65%)

La: a: Kickbike 1:45, 108 (58%). Vaimo PP:llä mukana.

i: 10.5 km, 6:32/km, 125 (68%)

Su: a: 4*800m, 4:30/km, loppuhr:t 161 (AnK) tulevaa kympin kisavauhtia. Verroineen 7.2 km.

i: 9.3 km, 5:51/km, 131 (AeK)

Yht. Kova viikko, kymmenen treeniä, 110.4 km + kestovoimaa 1:45. Kaksi VK:ta, muut kisavauhtisia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy