Jump to content
Juoksufoorumi.fi

huhtikuu 2008


fatrunner
 Share

Recommended Posts

no niin huhtikuun rupeama takana: pientä sairastelua, juoksuvauhtien lisäystä, pyöräilyä lisää, hyvä testijuoksu ja täysin "vaihteeton" länsiväylä oli suurimmat saavutukset... niin ja ensimmäiset oireet penikoista on ilmaantunu oikeaan sääreen..saas nähä...

Yhteenveto exelistä:

juoksua 177,3km (15 kertaa)

* testijuoksu 2x5,7km (malmin lentokenttä) 54,24 (I kiekka 27,10 II kiekka 27,14). Vetoapua oli. k.a.rate 169, max.rate 180

* länsiväylä 17,4km;1,36,00; k.a. rate 174, max.rate 191. liian kova aloitus (10km 48min) kostautu hyytymisenä lopussa ja kilsan kävelynä... no ehkäpä jotain oppi...

muuta urheilua: pyöräily, sali ja spinning

treenejä yhteensä 31h 30min

paino jo tutuks tullut 92-95kg

Toukokuussa CityRunille tähtäimessä alle 2h:n aloitus...

ps. sori sille pikku ukolle jonka kisan taisin tyriä taklaamalla sen juottopisteellä länsiväylällä :)

Link to comment
Share on other sites

440km juoksua

38 juoksutreeniä

4 xt

1 lepopäivä, 3 juoksutonta päivää

viikot

14: 120km

15: 120km

16: 59km + rullaluistelu + suunnistus

17: 115km

18: suunniteltu n. 100km

Loppukuusta "oikeiden" tehotreenien aloitus tempointervalleilla kevyiden vk-lenkkien ja kiihtyvien lisäksi:

vko 17: 4 x 8min / maastossa / avg 83%hrres

vko 18: 3 x 12min20s / 4:12min/km / avg 85%hrres

Tätä viikkoa seuraa reilu määrän kevennys HCR:ään ja puolimarasta palautumisen jälkeen alkaa viimeinen muutaman viikon rypistys kohti Mongoliaa. Tehoja on ohjelmassa määrien rinnalla koko loppuajan, joten tämä poikkeaa edellisistä lähestymisistä ultrille. Samoin yksittäisiä määräviikkoja ei ole tarkoitus nostaa niin korkeaksi kuin aikaisemmin vaan pysyä koko ajan alle 120km:n viikoissa. Näin siks kun tää haluais kirmata Siperiassa vauhdilla.

Ylipitkät on myös ennen kisaa juostu, helmikuulla kotirata ja maaliskuulla tuli yksi 7h30min maastolenkki ja 55km:n asfalttilenkki. Huhtikuussa ei yhtään. Semmoista tasaista 10-20km:n peruslenkkiä ollut siis ohjelmassa ja tulee olemaan jatkossakin.

Link to comment
Share on other sites

Juoksua 126,3 km eli 14,2 h

Tanssitunteja 62 h

Yhteensä 76h20min

Liikunta huhtikuussa tanssi-ja juoksupainotteista, johtuen siitä, että minulla oli 30 päivän kortti tanssikouluun ja "10 viikon treeniohjelma kohti HCR:ää", jossa ei jalkoja viitsi mennä pilaamaan Bodypumpilla sun muilla. Jännä huomata, että vaikka olinkin tehnyt itselleni hyvin noudatetun, tiukan 10 viikon treeniohjelman, jossa juoksuja oli peräti 3 x viikossa (verrattuna aikaisempien vuosien 1 treeni per viikko), loppujen lopuksi KILOMETRIEN määrä oli vain 25 kilsaa enemmän kuin maaliskuussa. Kun pitää käydä töissä, tanssitunneilla ja nukkuakin muutama tunti, aika ja jalat eivät riitä kaikkeen.

Toukokuussa treenit tulevat olemaan täysin erilaiset, koska tanssikoulun lippu menee umpeen 3.5.. Etenkin jos aion kokeilla sitä Adidaksen 28-päivän juoksukenkätarjousta, pitäisi juoksukilsoja saada toukokuussa enemmän - tämä vasta kuitenkin HCR:n jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy