Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 17


JussiH
 Share

Recommended Posts

Perjantaina en kiireiden vuoksi ehtinyt tekemään normaalia iltalenkkiä (spinningin kylläkin), joten aloin miettimään pitäisikö viikonloppuna kokeilla juosta hieman normaalia enemmän. Oli loistavaa keliäkin tiedossa, ja näin sitten tein. Lauantaille pari puolipitkää lenkkiä ja sunnuntaille yksi pitkä, jotka hölkkäsin retkeilyvauhtia (5:15/km). Mitoitin viikonlopun määrän siten, että pääsin toista kertaa eläissäni 200km viikkosaldoon (edellinen on n. 260km viikossa reilut kaksi vuotta sitten). Mitenkään älyttömän väsynyt olo ei kuitenkaan nytkään ole ja spinningit pois jättämällä olisi voinut kartuttaa juoksukilometrejä vielä reilusti. Hyvä silti näinkin.

Ma 5,5km + 14,6km + 45min spinning

Ti 9,3km + 20,3km

Ke 9,3km + 14,7km + 75min spinning

To 9,3km + 20,6km

Pe 9,3km + 60min spinning

La 23,8km + 24,0km

Su 39,3km

Saldo 200km juoksua ja 3h spinningiä.

Vappuviikon voisikin sitten ottaa vähän keyvemmin.

Link to comment
Share on other sites

Keventelyviikko:

Ma: 7,1 km 5:29/km AVG 128 MAX 144

Ti: Vr 1,1 km + maratonvauhtista: 5,1 km 5:07/km AVG 140 MAX 148

Ke: 5,6 km 6:43/km AVG 110 MAX 125

To: 15,2 km 5:13/km AVG 130 MAX 141

Pe: 6:65 km 6:20/km AVG 113 MAX 149

La: 700 m vr, 5*400 m minuutin palautukset, 700 m palauttelua

Su: 4,8 km 5:00/km AVG 130 MAX 141

Viikko yhteensä vaatimattomat 48,7 km.

Link to comment
Share on other sites

Sillisalaattia edelleen, mutta pikkuhiljaa takaisin juoksun pariin:

Ma: Juoksu ~11km/60min TV kev

Ti: Pyöräily ~68km/2h40min. Mukava iltalenkki.

Ke: Hieronta

Kuntosali 60min kevyesti

To:A: Vesijuoksu + uinti 60min

I: Juoksu ~11km/60min TV kev

Pe: A: Crosstrainer + VH 60min

I: Juoksu ~8km kevyesti

La: Kevään eka yhdistelmä:

Pyöräily 95km/3h32min +

Juoksu 11km/60min. Pyöräilyssä viimeinen 40km mukavassa myötätuulessa naatiksellen, juoksu tuntui vaikealta.

Su: Juoksu ~18km/1h40minTV kev

Liikuntaa reilu 14h. Juoksua ~60km, kovaa tai pitkää ei vielä uskaltanut vaikka pohje tuntuikin jo hyvältä.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 22.2 km

Ti: 19.4 km

Ke: 16.3 km

To: Lepo

Pe: 21.5 km

La: 12.8 (Polar tilttasi 10 km kohdalla. Kolmas kerta tänä vuonna voi P......!!!

Su: 25.8km PK

uusi viikkoenkka on syntynyt 117,8 km.

En ole kilsafriikki vaikka tällä viikolla olikin tavoite saada kilsat yli 100 km.

normaalit viikosatsit pyörii 45 - 80 välillä. Vuoden keskiarvo/viikko 55 km.

Edellisellä viikolla 10 km enkka ja nyt kilsat. Viikko oli TODELLA hyvä. Enemmänkin olisi mennyt, mutta pitää jättää parantamisen varaa myöhemmäksi.

Tukholma täältä tullaan !!!!!

Link to comment
Share on other sites

Lepoviikko, kuinkas muuten. Tällä kertaa iski vatsatauti ja kuumettakin oli jonkun verran. Eli paljon ei tullut juostua. Tänään tosin uskalsin jo mennä kokeilemaan ja tunne oli vähän outo kun ei ole täysin levänneillä koivilla tullut lenkkeiltyä vähään aikaan. Menohaluja piisasi mutta vauhdin pitäminen ei tuntunut kovin helpolta.

17km (6km - lepo - lepo - lepo - lepo - lepo - 11km)

Pikkaisen tunkkainen meininki, mutta kaipa se tästä.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Pitkis: Potkulautaa 38' + Pyöräilyä 1:25 + Sauvakävelyä 1:00 + Päkiöillä sipsuttelua 8.9 km, 6:45/km, 120 (65%). Yht. 4h.

Ti: Lepo

Ke: a: TV 10.6 km, 5:48/km, 129 (70%)

i: TV 9.4 km, 6:32, 125 (68%)

To: 6 km, Yksi drillisarja tekniikoita + 4*800m, 4:37/km, 157 (85%). Viimonen veto oli MK treeni, 4:06/km.

Pe: TV 8.4 km, 6:13/km, 124 (67%) + Pyöräilyä 35 min, 106 (57%).

La: Maravauhtinen 8.8 km, 5:04/km, 146 (79%). Siis Hatapan maravauhtia.

Su: TV Kevyt 7.2 km, 6:19/km, 121 (65%)

Yht. 56.5 km juoksua + 3,5h oheisliikuntaa. Kaksi vk-treeniä/vko.

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

Ti: aamu 15 km 5.45/116. Ilta 10 km 5.36/115

Ke: 4 km ver (väliin 3*150 m) + voima 44 min + 4 km ver (välissä loikat 5*80 m). Yht 1.38/118

To: aamu 15 km 5.42/116. Ilta 12 km 5.36/117

Pe: 4 km ver + 6*1000 m (4.04, 4.03, 4.00, 4.02, 4.03, 4.00) + 5 km ver

La: aamu 18 km 5.40/117. Ilta 12 km 5.41/116

Su: 20 km 5.47/120 (2.5 h tauko) + 20 km 5.54/121

Juoksua yhteensä 145 km, aikaan 13.38.

Tonnin vedot tein ekaa kertaa sykerajan kera, elikkä en antanut vetojen lopussa nousta justiinsa mitatun ana-kynnyksen yli, vaan pidin siinä. Hyvin kulki, ja mukava huomio oli se että viimeisetkin vedot oli kovia, vaan ei lähelläkään maksimia (siis kovin lähellä...). Keskiviikon voimakestävyyrytkytys, vetoineen ja loikkineen oli myös kova harjoitus, joten tähän viikkoon voi kompura olla erittäin tytyväinen.

Link to comment
Share on other sites

Kolmas perättäinen viikko kun nostin viikkokilometrejä. Ihan ei mennyt sata "virallisesti" puhki, mutta eipä tuo sinänsä erityisenä tavoitteena ollutkaan.

  • Ma Juoksu: 2 x 8,3 km PK.
  • Ti Sali: Jalat. Juoksu: 8,4 km PK.
  • Ke Sali: Sali: rinta & ojentajat. Juoksu: 8,3 km PK + 8,3km VK.
  • To Sali: Selkä, olkapäät & koukistajat. Juoksu: 2 x 8,3 km PK.
  • Pe Juoksu: 8,3 km PK + 8,3km VK.
  • La Juoksu: 7,5 km PK, seassa viisi 100-400 reipasta vetoa.
  • Su Länsiväyläjuoksu: 17,4 km VK.

Viikkokilometrit n. 100, 16km pyöräilyä ja kolme salikäyntiä, á 1h. Yhteensä 11 juoksukertaa viikossa, eli enemmän kertoja kuin koskaan ennen, vaikkakaan viikkokilometreissä ei ennätyksestä vielä puhutakaan. Työmatkajuoksu on kyllä kiva tapa kuntoilla. -Länsiväylässä ei vauhtia raskaan treeniviikon jälkeen enää irronnut: kilometrivauhtini oli nipin napin alle 5 min/km; jäin minuuttitolkulla omasta ennätyksestäni. Sinänsä mielenkiintoista että juoksu ei tuntunut mitenkään raskaalta tai jalat väsyneiltä, vauhti vaan oli kateissa?

Alkava viikko onkin sitten tarkoitus palautella, ja sen jälkeen vielä mättää pari omassa mittapuussa raskaampaa viikkoa ennen kuin alkaa keventely kohti Tukholmaa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy