mimo Lähetetty 22. huhtikuuta , 2008 Share Lähetetty 22. huhtikuuta , 2008 Olen menossa juoksemaan HCR:n ensimmäisenä puolimaratoninani tänä vuonna. Kovin montaa pitkää lenkkiä en ole tehnyt, pari 15km on takana, muutaman kerran viikossa juoksen n.7-10 km:n lenkkejä. Pidemmillä ja joskus lyhyemmilläkin lenkeillä vatsa menee sekaisin. Kannattaisiko siis varsinainen hiilaritankkaus jättää välistä? Epäilen, että vatsavaivojen syynä on ruisleipä, ja aiemmista ketjuista huomasin että muillakin ruisleipä on aiheuttanut vaivoja. Koin eilen lenkillä niin epämiellyttäviä tunteita vatsassa, että olen päättänyt jättää ruisleivän kokonaan ruokavaliosta pois testimielessä. Mitä suosittelisitte tankkaamaan ennen puolimaratonia? Tavoitteena ei ole kummoinen aika, kunhan maaliin pääsisi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jupis Lähetetty 22. huhtikuuta , 2008 Share Lähetetty 22. huhtikuuta , 2008 Eipä puolikaalle juurikaan tarvitse tankkailla mitenkään. Pari päivää jos on lievästi hiilihydraattipitoisella normiruoalla ja huolehtii että nestettä tulee nautittua riittävästi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gnothi seauton Lähetetty 22. huhtikuuta , 2008 Share Lähetetty 22. huhtikuuta , 2008 Tankkausta en suosittele. Tärkeää on huomioida että ruoan jälkeen on riittävästi aikaa ennen starttia, vähintään kolme tuntia. -gs Link to comment Share on other sites More sharing options...
turisti Lähetetty 22. huhtikuuta , 2008 Share Lähetetty 22. huhtikuuta , 2008 Niinkuin edellisetkin totean, että puolikkaalle ei tarvtse tankata. Ei käynyt tosta sun viestistä ilmi oletko käyttänyt urheilujuomia. Monilla menee vatsa sekaisin juurin niistä. Kannattaakin tutustua HCR:n urheilujuomaan (oliko Gatorade?) etukäteen, jos sitä meinaat matkan aikana nauttia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pokasaha Lähetetty 25. huhtikuuta , 2008 Share Lähetetty 25. huhtikuuta , 2008 Syöt normaalisti ja kevennät viimeisellä viikolla harjoittelua - siinä resepti puolikkaalle. Vaalea leipä pari päivää enne kisaa on ihan ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cone Lähetetty 25. huhtikuuta , 2008 Share Lähetetty 25. huhtikuuta , 2008 Mä tankkasin viime puolikkaaseen syömällä edellisenä iltana (ison) pussillisen karkkia. Toki hörpin nestettä kun oli vielä lämmin keli (sillä kertaa poikkeuksellisesti en ottanut olutta). Hyvin toimi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
palikka Lähetetty 15. toukokuuta , 2008 Share Lähetetty 15. toukokuuta , 2008 Mikä on oikea tapa? Monenako päivänä esim. dexalilla. Olen tankanut nyt 16:sta eri puolikkaalle ja ihan arvontaa on, välillä tuntuu auttavan, välillä jo epäilen, että juoksun aikaiset (2 tosin vasta juosten mentynä ex-kävelijä siis) ongelmat nesteenimeytymisestä voisi johtua siitä...olen tankanut kolmena päivänä ennen suoritusta, neljänä päivänä, jättäen yhden tankaamattoman päivän ennen suoritusta eli kokeiltu on...tai sitten IHAN OIKEASTI ei kannata tankata Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatapa Lähetetty 15. toukokuuta , 2008 Share Lähetetty 15. toukokuuta , 2008 Ei puolimaratonille eityista tankkausta vaadita, kuten edellä varmaan on joku jo todennutkin. HH-pitonen ravinto juoksun alusviikolla ja keventynyt harjoittelu riittävät täyttämään energiavatrastot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
palikka Lähetetty 15. toukokuuta , 2008 Share Lähetetty 15. toukokuuta , 2008 Ok, Varkaudessa kesäkuun alussa seuraava puolikas, siellä jätän tämän dexalin pois ja noudatan muita vinkkejä. Ei se oikeastaan huonompaan suuntaan voi mennä : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts