Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Koirataksi 2008!

zxcv
 Share

Recommended Posts

Kuntoilijoiden letkeä ratakisailu järjestetään tänäkin vuonna. Siispä, tervetuloa Otaniemen urheilukentälle keskiviikkona 25.6.2008 klo 19:00.

Perinteiseen tapaan juoksu suoritetaan eri vauhtisissa lähtöryhmissä ja kaikille löytyy sopivan tasoista juoksuseuraa. Huhujen mukaan erityisesti naisten sarjaan on odotettavissa tänä vuonna sankka joukko innokkaita puolimailereita!

Kisaa odotellessa voit fiilistellä viime vuotisissa tunnelmissa:

http://www.seponkotisivut.com/vb/showthread.php?t=8936

http://kotiweb.kotiportti.fi/tomi.makela/seppola/index.html

Kaikki mukaan!

• Replies 284
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jihuu. Tätä on odotettu. Koitan päästä paikalle vähintään kellomieheksi. Tai jänikseksi.

Viime kesän kotiradan tuloksia lukiessani huomasin, että aika monelle jäi poltetta viime kerrasta. Hauska nähdän mitä uusi kausi tuo tullessaan.

Lähtö 1

-----------

zxcv 2:44

JyNu 2.56

Jogger 2:58

SantaC 2:59

Mars 3:09

Sky 3:19

Rvl 3:20

Peppi 3:26

Lähtö 2

-------------

Asphalt 2:12

JH 2:13

Puujalka 2:17

Hietsu 2:24

zxcv 2:42

Niilos 2:44

Aika moni uhkui intoa heti kotiradan jälkeen tulosten petraamisesta. Nyt on aika itse kunkin tehdä muutama laatuharjoitus niin päästään sanoista tekoihin. Olen tullut hirmu varovaiseksi suosittelemaan mitään treenejä, koska jalat on kovilla ratamatkoilla ja myösn niille treenatessa, mutta ohessa muutama treenivinkki, joista tuskin haittaa maratonmiehille tai naisillekkaan.

Venyttely

Rentoja kiihdytysjuoksuja PK lenkin väliin

Mäkijuoksua (10 s täysistä nykäsyistä ihan pitkiin asti. Kaikki hyviä)

Lihaskuntotreeniä

150 m rentoja tekniikkajuoksuja PITKÄLLÄ palautuksella

Vauhtileikkittelylenkit

3 x 1 km. 3 minuutin palautuksella. Viimenen tonni nopein. Noi juostaan niin kovaa kuin pääsee tekniikan hajoamatta tai pahasti lopussa hidastumatta.

Mitään NK treeniä en suosittele tekemään vaan ne on omalla vastuulla. :-).

Pitänee kai taas ilmestyä paikalle pitämään mainetta yllä eli peränpitäjän paikka on sitte varattu mulle! Voin kyllä vaan kuvitella edelleen hidastuneeni tuosta viime vuotisestakin "huippu"ajasta, sillä oiskohan mulla jopa yks vk-lenkki tehtynä tälle vuodelle.

Vois kai joskus yrittää toteuttaa noita JH:n hienoja neuvoja, jos niistä vaikka ois jotain apua.

Pitänee kai taas ilmestyä paikalle pitämään mainetta yllä eli peränpitäjän paikka on sitte varattu mulle! Voin kyllä vaan kuvitella edelleen hidastuneeni tuosta viime vuotisestakin "huippu"ajasta, sillä oiskohan mulla jopa yks vk-lenkki tehtynä tälle vuodelle.

Vois kai joskus yrittää toteuttaa noita JH:n hienoja neuvoja, jos niistä vaikka ois jotain apua.

Minä olen nyt muistelevinani, että Peppi sanoi kerran jossain Uutelan metsässä nuotion valossa voittavansa minut sitten viimeistään Kotiratakakasilla...eiks tää olis just se kisa?:happy0167:...ja sitten järjestävänsä vuorostaan jonkinlaiset voitonjuhlat (ei kossua)...

Minä olen nyt muistelevinani, että Peppi sanoi kerran jossain Uutelan metsässä nuotion valossa voittavansa minut sitten viimeistään Kotiratakakasilla...eiks tää olis just se kisa?:happy0167:...ja sitten järjestävänsä vuorostaan jonkinlaiset voitonjuhlat (ei kossua)...

No hitsi, mutta kossupuheita ei pitäis ottaa kovin tosissaan. Mutta ois se kyllä oikeesti mun vuoro joskus voittaa!

Toivottavasti tänä vuonns uskaltautuu vielä enemmän porukkaa paikalle. Kuten huomaatte, ihan millaisilla tuloksilla vaan voi ja kehtaa tulla paikalle. Ei kukaan naurannu mullekaan, vaikka hävisin muille jotain puoli kierrosta. Tai en mä ainakaan huomannu...

Periaatteessa ajankohta saattaisi olla mulle aika hyvä. Tuossa vaiheessa voisi olla muutama määrällisesti kevyt viikko, jolloin voi juosta tosiaan vaikka noita JH:n ehdottamia treenejä. Pieniä nostoja on aina mukava tehdä kesken peruslenkkien, varsinkin kun ulkoilut vielä kesäkuussa lienevät mulla varsin lyhyitä.

Ehkä voisi lisätä repertuaariin vielä Velmun vinkin eli hiekkatiellä hyvin lievään alamäkeen noin 200 metrin kolmevaiheisia (kiihdytys- vauhdin ylläpito - rullaus vai miten se menikään?) aukaisuja :running:+ koordinaatioita. Mäkijuoksua on joka tapauksessa mukava tehdä kesällä, kuten kaikkea muutakin maastohupailua. En mä ainakaan minnekään kuntosalille mene, mutta ei taida mennä keskikesällä moni muukaan. Mieluummin mökkiduunia, hiekan siirtoa kotikärryillä ylämäkeen ja silleen...

Juu ja en aio enää treeneissä tempoa 4 x 200 + 2 x 400-metrisiä 95-100 prosentin teholla. Kokeilu oli hauska, mutta pitää sen verran oppia, ettei tee samaa virhettä kahteen kertaan:-) :tiili:

Siinä mielessä olisi kiva joskus koettaa kasia, että viime vuoden vedonlyönnin yhteydessä toinen yritys jäi tekemättä, kun treeni (ks. edellä) meni yli, enkä ehtinyt toipua ennen vuoden loppumista. En ole kuitenkaan varma, kannattaako mun tänä vuonna yrittää, kun lenkkivauhdit noin muuten ovat varsin hitaita. Toisaalta näillä lyhemmillä matkoilla ikävuodet näkyvät helpommin, joten enkkaa olisi hyvä yrittää alle nelikymppisenä. Tosin kyllähän Velmu on näyttänyt moneen kertaan, että kulkee se pappaiässäkin, kun ominaisuudet ja treeni ovat kohdallaan. :sad: (Älä Velmu laita korttia, edellä oleva oli kehu.)