Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Venice marathon 26.10.08

Recommended Posts

Meettekö yöksi Venetsian keskustaan vai Mestreen? Mä juoksin muutama vuosi sitten ton maran. Olin yötä Venetsian keskustassa (Smt:n matka), hotellin nimi oli joku La Fenice. Mentiin bussilla sieltä lähtöpaikalle. Ajettiin maratonreittiä. Kannattaa ottaa lähtöpaikalle hieman lämmintä vaatetta, siellä voi olla kylmä eikä mitään sisätilaa.

Nopea reitti, viileä keli ja niistä pikkusilloista ei kannata murehtia...

• 2 months later...

Muutama päivä sitten varailin lennot Ryanairilta. 330 euroa/2hlö Milanoon ja takaisin. Sieltä pitäisi seikkailla Venetsiaan ja takaisin Milanoon omin nokkinensa. Oisko jollain vinkkiä majoituksen suhteen? Mahdollisimman halvalla olisi tarkoitus päästä majoittumaan?

Suosittelen junaa Milanosta Venetsiaan. Kestää muistaakseni 2,5 tuntia suuntaansa. Hotelleja Venetsiassa on vaikka millä mitalla, mutta mitään erityisen halpoja tuskin löytyy, vaikka pahin turistikausi tuolloin onkin ohitse. Itse varasin hotellin muistaakseni bookingsin kautta. Googleen haku ja johan alkaa tulla vaihtoehtoja. Hintataso 2hh huoneessa (vuonna 2005) ~70 eurosta ylöspäin. Ja Venetsia on perverssin kallis paikka, tosin älyttömän hieno sellainen.

Minä juoksin tuon Venetsian maratonin pari vuotta sitten ja lensin myös Milanoon, josta junalla Venetsiaan. Eurostarjunalla (=se kallein) maksaa n. 25 euroa / suunta ja kestää tosiaan tuon n. 2,5 tuntia. Ihan hyvä englanninkielinen sivusto, josta voi katsella aikatauluja ja hintoja ja ilmeisesti myös ostaa lippuja: http://www.trenitalia.com/en/index.html

(kaupungin nimet kirjoitettava englanniksi tai italiaksi, eli määränpää on Venice tai Venezia). Hotellin varasin maratonin web-sivuston kautta Mestrestä.

• 1 month later...

Onko kellään tietoa meneekö Venetsian maraton täyteen vai voiko ilmoittautua vasta pari viikkoa ennen? Sivuilla on mainittu maksimimääräksi 6500. Viime vuoden tuloslistaa, josta määrä näkyisi, en sivuilta http://www.venicemarathon.it löydä.

Tuo olisi eka maratonini. Alkuperäinen suunnitelma oli juosta se Hampurissa keväällä mutta nyt alkaa tuntua siltä että ei ehkä jaksa odottaa sinne asti. :smiley: Mutta ajattelin tehdä päätöksen vasta tuossa syksymmällä kunnon ja fiiliksen mukaan.

Mikä se FIDAL membership on mitö ne pyytää kun ilmoittautuu?

"2) participants must be membership card holders for the Italian Athletics Federation (FIDAL)

or must be membership card holders for a foreign Athletics Federation affiliated to the IAAF

otherwise must have a medical license signed by a physician certifying that the athlete is fit to run a marathon at a competitive level"

http://www.venicemarathon.it/page.php?lang=en&name=info

En tiedä onkohan tämä ihan yleinen käytöntä maratoneilla. Itse en ole minkään IAAF-seuran jäsen, joten tuleekohan tästä nyt ongelma..

Tässä muuten järjestäjien hieman epämääräinen vastaus osanottajarajan täyttymistä koskevaan kysymykseeni:

"If the limit will be reached, it will happen in the happen in the occasion

of the first deadline, on October, 12."

• 2 weeks later...
  • 1 month later...