Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Yhdistelmä treeni


pesonen
 Share

Recommended Posts

Omasta kokemuksesta ei voi vielä puhua, mutta monessa yhteydessä on suositeltu että pisimmät ajot täysmatkaa varten olisi n. 6h. Noiden jälkeen ei ehkä kannata treeneissä juosta enää kauan vaan <30min tai menee aika rasittavaksi. Lisäksi voi kokeilla lyhyempiä yhdistelmätreenejä joissa voi juosta toisinaan pidempään. Tuossakin on kuulemani mukaan paljon eroja miten paljon urheilijat tekee yhdistelmätreeniä. Olenpa kuullut että jotkut aika hyvät IM-juoksijat eivät juurikaan treenaa aivan hirmu pitkiä hitaita juoksuja vaan kestävyyttä on haettu pyörällä ja sitten tehdään taajempaan kestoltaan maltillisia hölkkiä ja kovempivauhtisia juoksuja. Tietysti tapoja harjoitella on varmaan miljoona erilaista ja joku kokenut voi esitellä omansa.

Link to comment
Share on other sites

Tein tänään 100km + 7km.

Tuota pyörän osuutta pitää hiukan kasvattaa elokuuta kohti, ja juoksua ainakin kerran kaksi sinne kympin tietämille.

Komppaan jiiveetä, viime kevään ja kesän kokemusten perusteella tässä vaiheessa hyvät matkat 80-100km + 4-7km. Itse pidentelin tuota pyöräilyosuutta kesän aikana tuonne 150km:n paikkeille. Tuollaisia yhdistelmiä jos pystyy harjoituskaudella vetämään, niin eiköhän se täysi matkakin mene läpi, jos vain sitten pitää järjen mukana itse kisassa (=tekee oman kuntotasonsa mukaisen suorituksen)!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

tänään toinen "astetta kovempi" yhdistelmäreeni. Pyöräily 64km ja juoksu 10km.

Vaikka mielestäni pyöräilyssäkin sai tehdä jonkun verran töitä, jos tehoista puhutaan niin ehkä keskivauhtinen olisi osuva sana, niin juoksu tuntui yllättävän kevyeltä jaloissa ja puolikaskin olisi voinut samaa kyytiä mennä. Kellon mukaan aikaakin kului vain 41.11, vaikka ajattelin, että mennään lähemmäs 45 minsaa. En tiedä sitten jos tuohon laitetaan vielä 30km sotkemista päälle ja uintia pari kilsaa, niin miltä sitten tuntuu. No se nähdään muutaman viikon kuluttua...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En treenaa triathlonia enkä siis tiedä triathlon-tavoitteisesta treenistä (pyöräilen juoksun lisäksi koska pyöräily jotenkin ehkäisee nivustaipeiden/lonkankoukistajien kipeytymistä ja uin huvin vuoksi), mutta olen havainnut mielekkäämmäksi useampia osuuksia sisältävät treenit, eli siis tyyliin juoksu-pyöräily-juoksu-uinti-juoksu-pyöräily-juoksu-pyöräily. Kuvittelisin että tuo olisi yksi tapa lähestyä pitempien matkojen treenausta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy