Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 15


 Share

Recommended Posts

Maanantai pyöräily 12,5 km

Tiistaina pyöräily 12,5 km

Keskiviikko juoksua 12,3 km ja pyöräily 12,5 km

Torstai juoksua 6,6 km ja pyöräily 12,5 km

Perjantai juoksua 12,2 km

Lauantai juoksua 16,3 km

Sunnuntai juoksua (jotain vetoja tms. yhden km yritin juosta sillai kunnon vauhdilla ja mittari piippas niin katoin et olisin menny 4.33 vauhtia mitä en ny ihan kyllä tällä syömällä niele ) 4,6 km ja pyöräily 6,6 km

(uusien pyöräilyhousujen ja jarrupalojen sisäänajo)

yhteensä juoksua 52 km ja pyöräilyä 56,6 km ja aikaa kulutin näihin

hömpötyksiin n. 9 h 40 minuuttia tai jotain sinne päin.

ps. piti sitä taas todeta, että kyllä laatu maksaa. Ostin uudet Yokon fillarihousut ja kyyyyyyyyyyyylllä ne oli ihanat - ei tullut tuolla vesisateessa ja tuulessa ja kolmen asteen lämpötilassa yyyyyyyyyyyhtään kylmä aroille reisilleni!!! Oli ne kalliit mut ostan vielä huomenna toiset - kaverille kans!

Link to comment
Share on other sites

Yht. 101 km. Edellinen yli satkun viikko oli heinäkuussa 2006.

Hävisin kilometrillä! Mulle tuli vain 100km tälle viikolle. Vähän kevyempi viikko tähän väliin. Pari laatuharjoitusta kuitenkin, varsinkin pitkiksen voisi laskea varsin hyväksi harjoitukseksi, sekä yhden reippaan lenkin.

Ma 15,0km

Ti 10,0km

Ke 8,0km

To 11,1km

Pe 12,0km

La 35,0km

Su 9,0km

Saldo 100km juoksua, sekä pieni määrä kevyttä hyötypyöräilyä.

Link to comment
Share on other sites

76 km juoksua, 2 tuntia vesijuoksua ja 3 tuntia cross traineria.

Taas kerran määrällisesti vähemmän kuin olin suunnitellut, mutta asiallinen viikko kuitenkin. Maanantain ylipitkän lenkuran jälkeen vasen reisi vähän oireili, ja kun ilmeni muutakin lievää rasitusoiretta, panostin korvikelajeihin ja kevensin loppuviikon ohjelmaa.

Maanantaina juoksin 63 km lenkin keskimäärin 7.00 min/km vauhdilla, ja oikein mukavasti kulki juoksu. Pidin kävelypausseja noin puolen tunnin välein, ja kolme kertaa kävin kaupassa ostamassa evästä. Lenkin aluksi vein auton huoltoon Tikkurilaan, ja sitten lähdin huollon ajaksi juoksentelemaan päämäärättömästi pitkin ja poikin Vantaata ja Helsinkiä. Varsinkin Vantaan maisemissa olin ajoittain aika pahasti "eksyksissä", mutta sillähän ei ollut oikeasti mitään merkitystä koska kiirettä ei ollut. Koordinaatit kyllä selvisivät kun Lahden Moottoritie tai joku muu tutumpi maamerkki tuli vastaan. Juoksemani reitti löytyy täältä ja täältä, tiedostoja on kaksi koska vaihdoin puhelimen akun kertaalleen.

Link to comment
Share on other sites

Tauon jälkeen päivitystä tännekin. Edellinen kommentti taitaa olla viikolta 10 jolloin pidin totaalilepoa. Viikot 11-14 menivät reppu selässä rankahkoa ylämäki-alamäki maastoa vaellellen. Pääosin yli 4000m korkeudessa, yli 5000m huippuja ja samankorkuisia solia kertyi reitille yhteensä kuusi. Korkeimmillaan poikkesin vähän yli 5600m korkeudessa. -Veressä pitäisi siis punasolumäärän olla melkoinen, ja toisaalta jalkojen lihaskunnon voisi odottaa kehittyneen; ainakin reissun loppupuolella olin tuntevinani jalkojen vahvistuneen.

  • Ma Juoksu: 7,8 km PK.
  • Ti Juoksu: 10,8 km PK.
  • Ke Sali: kevyesti koko kroppa läpi. Juoksu: 7,8 km PK.
  • To Juoksu: 2 x 8,3 km PK.
  • Pe Lepo.
  • La Juoksu: 7,8 km VK.
  • Su Juoksu: 14,5 km PK.

Viikkokilometrit n. 65 ja koeluontoinen käynti salilla. Tammikuiset kolarivammat tuntuvat vihdoin olevan taaksejäänyttä aikaa. -Ainakin mm. penkkipunnerrus meni ilman ylimääräisiä kiputuntemuksia. Kuten edellisenkin vuoristoreissun jälkeen, tuntuu juokseminen täällä about merenpinnan tasolla kovasti helpolta hengityksen suhteen, mutta jalat hieman ihmettelevät mitä tapahtuu kun ei kuukauteen ole tullut juostua metriäkään. Alkavalla viikolla sitten lisää kilometrejä ja toivon mukaan muutama salikäyntikin...

Link to comment
Share on other sites

ma: 8km kevyt

ti : 8km kevyt, sis. 1km maravauhtista

ke: lepo

to: 3km verr + 6x n.100m mäkivetoja + 1km verr. + 1km reipasta + 1km verr, vähän tuntuman hakua lauantaita varten.

pe:lepo

la: kisakauden avaus, 7.4km/29.12. kevään ensimmäinen kovempi rykäisy meni odotuksia paremmin, juoksu kulki tosi hyvin ja rennosti koko matkan, ihan maksimilla en uskaltnu mennä tuon edellisviikon flunssan takia.

su: 20km hiljaa. jonkin verran tuntui eilinen rykäisiy jaloissa, varsinkin pohkeissa.

Link to comment
Share on other sites

Viimeinen treeniviikko ennen Zurichia. Ensi viikko on lepoa ja startti siis sunnuntai aamuna. Suunnitelmat olivat tietty jotain muuta kuin alla oleva, mutta tällä mennään.

ma - kevyt 40 min hölkkä

ti - lepo

ke - lepo

to - kevyt 40 min hölkkä

pe - 10 km / 45 min, kivasti kulki

la - 1:30 kevyttä maasturilla kotikallioilla

su - 5 x 3km: 4:40/km, 4:40/km, 4:26/km, 4:31/km, 4:14/km

Nyt sitten odotellaan superkompensaatiota. Jos semmoista ei tule olen kusessa sunnuntaina.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 1.5h kutosalilla koko kroppa kevyesti läpi

Ti: 6300m kevyttä juoksua ja sen jälkeen 45 min kuntopiiri.

Ke: Pk-lenkki 110min 18000m avg 138

To: vetoharjoitus 20min lämmittelyt alkuun ja 4x4min vedot 4 min palautuksella ja loppuun kevyttä 20min yhteensä 68min ja 12800m avg 155 max 181.

Pe: Aamulla kevyt 34min 5221m avg 139, illalla vauhtikesto 15min verryttelyt ja 4x10min vetoja loppuun 15 min kevyttä yhteensä 16300m/85min avg155 max 170.

La: Vauvauintia 1 tunti rankkaa.

Su: Pk-pitkä 123min 19707m avg 138

Link to comment
Share on other sites

Ma: Kuntosali 1h20min (jalat: askel- ja jalkakyykyt etc.)

Ti : Vesijuoksu + uinti 60min

Ke: Hiihto (v) 21km (Paippi. Ei hiihto ole sisälaji...)

To: JUOKSU 11km (eka juoksulenkki piitkään aikaan. ~60min)

Pe: a: Vesijuoksu + uinti 50min

i: Kuntosali 1h20min, josta 50min crosstrainerilla

La: Pyöräily 83km (3h15min). Kevään ensimmäinen maantiepyörälenkki ! Navakka sivutuuli hiukan haittasi aukeilla paikoilla.

Su: ap: Hiihto 30km (2h). Pitihän nuo uudet Atomic:t käydä koeajamassa - ei hassummat.

i: Juoksu 11km (60min). Mukava iltalenkki kevyessä vesisateessa. Pohje tuntui jo melko hyvältä, mutta koputetaan puuta.

Liikuntaa reilu 13h, juoksua 22km. Valonpilkahdus tunnelin päässä ? Jos loukkaantumisista jotain hyvää hakee, niin ehkä se, että tulee harrastettua liikuntaa hieman monipuolisemmin.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy