Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hyvää Yötä!

Skylihme
 Share

Recommended Posts

Tulipa tässä mieleeni kun olen palannut muutamaksi päiväksi sellaiseksi normi-työssäkäyväksi eli joudun/saan/ mennä töihin jo kahdeksaksi tai aikaisemminkin ja pois pääseepi sitten neljältä. No sehän tuntuukin nyt taas niin oudolta, että nukkumatti alkaapi sitten jo kutsumaan tuossa heti yhdeksän jälkeen. Ja vielä jos tekee jotain liikuntaa, siis muutakin kuin ajaa fillarilla töihin ja takas. Niin pään saa tosiaan kallistaa tyynylle heti yhdeksän uutisten jälkeen.

Että mites muilla. Suurin osa taitaa olla semmosia yökyöpeleitä, että lähtevät lenkillekin vasta siihen aikaan kun meillä jo mennään nukkumaan. Ei onnistuis kyllä minulla.

Aina olen mennyt arkisin viimeistään kymmeneltä ja viikonloppuisin nyt voi joskus onnistua valvomaan peräti yhteentoista. Poikkeuksena tietysti sellaiset geimit, jossa pelin henkeen kuuluu ettei nukuta, kuten vaikkapa 24 h tai yli yön kisat. Tai viihdetilaisuudet kuten maratonkännitapahtuma tms. Silloin kyllä valvominen onnistuu ilman mitään vaikeuksia.

Nukkumaaan meen jos seuraavana päivänä on koulu noin 11 aikaan ja aamulla pittää herätä keskimäärin kuuden aikaan. Sitten jos ei oo seuraavana päivänä koulua eikä mittään kilpailua nii nukkumaanmeno tahtoo mennä jonniin verran seuraavan päivän puolelle, ja sitten on aamulla mukava herätä n. 5 tunnin yöunien jälkeen kallaan. :fishing:

Herätyskello herättää näin talvisaikaan klo 6.45 arkipäivisin. Eli nukkumaan menen aikaisintaan klo 22.45, mutta aika usein sen jälkeen - kuitenkin toivottavasti klo 24 mennessä.

Nukun myös pikkaisen myöhempään viikonloppuna, mutta en paljon, koska nyt on treenejä myös lauantaisin ja sunnuntaisin, joka tarkoittaa sitä, että kumpanakin päivänä on herätyskello soimassa varmuuden vuoksi. Ja se taas tarkoittaa sitä, ettei viikonloppuisin valvota myöhään - eli olen nykyisin aika samanlaisessa rytmissä.

Mutta sunnuntaiaamuna minua ei kyllä IKINÄ näe lenkillä ennen klo 12!

Mä yritän aina mennä nukkumaan yhteen mennessä ja herätä ysiltä. Semmoiset kahdeksan tuntia on oikein sopiva unimäärä mihin pyrkiä, eikä se oo niin kauheeta vaikka siitä joskus vahingossa tunnin jäisikin. Sitten kun unet alkaa menemään johonkin 5-6 tuntiin niin ei se herkkua ole seuraavana päivänä.

Mitä säännöllisempi unirytmi on niin sitä paremmin saa unta ja sitä parempi olo on päivisin :1Snoopy-08:

Mä en mene nukkumaan ennenku puoliltaöin, mutta otan etuottia nukkumiseen sohvalla harvase ilta. Monet loistavat elokuvat on tullut nukuttua aika tarkkaan, harmi. Kolmivuorotyön takia elämäni on aina ollut epäsäännöllistä ja se sopii mulle paremmin kuin virastoaika. En ole erikoisen huolestunut jos joskus valvonkin, koska otan sen takaisin heti, kun mahdollista. Juoksuharjoittelun takia olen nyt tehnyt enemmän öitä, koska silloin jää enemmän aikaa levänneenä harjoitteluun. Aamuvuorot töissä on nääs infernaalisia, varsinkin arkena.

Nytkin olen valveilla, koska iltavuoron jälkeen ei heti nukuta ja näin kukkumalla siirrän jo itseni valmiuteen valvoa seuraavaksi pari yötä. Aamulla nukun pitkään ja käyn luultavasti lenkillä herättyäni. Netissä pyöriessä on muuten se ero telkkariin nähden, että en oo vielä nukahdellut koneen äärelle. Sen verran Seppolassa on vielä virtaa jäljellä, että minä pysyn hereillä, mutta kai munkin on jo pikkuhiljaa luovuttava, eli hyvää yötä kaikki, kauniita unia. :snoopy:

nukkumatti alkaapi sitten jo kutsumaan tuossa heti yhdeksän jälkeen. Ja vielä jos tekee jotain liikuntaa, siis muutakin kuin ajaa fillarilla töihin ja takas. Niin pään saa tosiaan kallistaa tyynylle heti yhdeksän uutisten jälkeen.

Jos mä lähden tepsuttelemaan, niin se lähtö on tosiaan siinä 21:30-22:00, kun piltti on saatu bunkkaan. Ja mun uinti osuu kanssa iltaan. Eipä sitten tarvitse nukkua kuin alkaen klo 01 tai 02. (Ennen wanhaan kun vain yöjuoksin, oli muuten ihan sama juttu, kummallista?) Itse asiassa eilenkin tein töitä melko suuren osan klo 22:00 - 03:00 välisestä ajasta.

Viikolla herätys on siinä klo 6:45-7:15, viikonloppuna ehkä klo 9:00+.

Tuliskone univelat kuitattua haudassa?

Viimeiset kolme kuukautta on tullut harrastettua nukkumista pääsääntöisesti klo 21-5. Välillä tuntuu että on vähän liian pitkä aika kun rupeaa jo heräilemään siinä 4:30-4:45 aikoihin, mutta kun ei enää pysty valvomaan yhdeksän jälkeen niin minkäs teet. Viikonloppuisin rytmi on täsmälleen sama. Aikaisemmin viikonloppuisin nukkuminen siirtyi aina semmoisen 2-3 tuntia myöhemmäksi, mutta tämäkin on jäänyt. Veikkaan että alkoholin käyttämisellä oli aikaisemmin osuutensa tässä. Nyt en enää uskalla aloittaa dokaamista kun pelkään että menee hienot systeemit sekaisin ;-).