Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tätienergiaa

Guest Rekisteröimätön
 Share

Recommended Posts

Guest Rekisteröimätön

Moi, mahtaisiko tällä foorumilla olla kypsemmällä 40+-iällä aloittaneita juoksuharrastajia? Olen alkuvuoden peruskuntoillut tiiviisti muuten, mutta nyt tekisi mieli kokeilla, pystyisikö sitä vielä tällä iällä juoksemaankin, vuosien tauon jälkeen. Muutamien yritelmien jälkeen on selvää, että juokseminen on aloitettava aivan alusta ja hitaasti kiiruhtaen muutaman minuutin pätkissä kerrallaan. Mistä löytäisin ohjelman, joka ohjaisi esim. kympin läpijuoksusta suoriutumiseen näin aluksi?

• Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Moi, mahtaisiko tällä foorumilla olla kypsemmällä 40+-iällä aloittaneita juoksuharrastajia? Olen alkuvuoden peruskuntoillut tiiviisti muuten, mutta nyt tekisi mieli kokeilla, pystyisikö sitä vielä tällä iällä juoksemaankin, vuosien tauon jälkeen. Muutamien yritelmien jälkeen on selvää, että juokseminen on aloitettava aivan alusta ja hitaasti kiiruhtaen muutaman minuutin pätkissä kerrallaan. Mistä löytäisin ohjelman, joka ohjaisi esim. kympin läpijuoksusta suoriutumiseen näin aluksi?
Laitan heti sivuhuomautuksen, ennekuin asianomaiset ehtivät itse vastata. Tällä foorumilla on esimerkillistä tätienergiaa yllin kyllin, nyt äkkiä rekisteröitymään, jos olet valmis siihen, että se 10 km on todellakin vain "aluksi". Kannattaa myös selailla vanhoja ketjuja. Tervetuloa !

Olen juossut ekan lenkin 39 vuotiaana. Tältä palstalta löytyy myös tätienergiaa enemmänkin. Joten tervetuloa joukkoon vain.

Noista ohjelmista en osaa sanoa kun en niiden mukaan ole juossut. Mutta eiköhän kympin saa juostua kun vain aloittelee rauhallisesti ja pidentelee matkaa sitä mukaa kun jalat ja kunto sallii. Niin ja muistaa lepopäivät.

Joku muu osaa tähän asiaan varmaan vastata asiantuntevammin.

Jaa, että onko? No täällä ainakin, aloitin liikkumisen uudelleen 5/2006 vuosien tauon jälkeen, 200 metriä jaksoin kävellä reippaasti - vuosia mukana silloin 46. Juoksemaan aloin 6/2007, aluksi jaksoin 2 min. kerrallaan :voitto: .... nyt 48v. jaksan juosta vähän pidempään, kunhan vaan vauhti on sopivaa :viheltely:

Energiatäti minäkin: 45v. kolmas juoksuvuosi alullaan. Vähän kerrallaan lisää lenkkiä, tavoitteita ja palstakeskustelua mielen mukaan. Mulla oli ensin mielessä joku Nice Run 5km, mutta juoksinkin puolikkaan. Siittä se lähti, mä en paljon ole noudattanut ohjelmia. Ensin vaan juoksennellut PK:ta siis sitä vauhtia kun olen jaksanut pysyä juoksussa ja sitten pikkasen reippaampia. Pari lepopäivääkin viikossa on aika hyvä pitää, varsinkin alkuun, myöhemmin vaikka yksikin. Minä oon aina tykännyt välillä tehdä muutakin, lihaskuntoo pumpissa ja spinnata. Vatsat, alaselkä, yläkroppa kannattaa pitää kunnossa. Mukaan vaan!

Kiitoksia viesteistä, toivotuksista ja kannustuksesta! Vähän kyllä epäilin että foorumilaiset koostuvat pelkästään vaarallisen hyväkuntoisista nuorista miehistä, mutta mukavaa, että "vertaisryhmääkin" selvästi löytyy! Rekisteröidyin seuraanne jotta usko saisi vahvistusta: ehkä se tossu vielä minullakin kepeämmin nousee :)

Hmmm... tätejä näköjään täältä löytyy vaikka millä mitalla, mutta löytyykö täältä mun ikäisiäni 25-30-vuotiaita naisia yhtään mun lisäkseni?

No enhän mä tähänkään joukkoon pääse, kun olen vasta 21 ja puoli. Mutta palstalla on niin hirmusesti kävijöitä, että kaikenikäiset on varmasi melko hyvin edustettuina.