Jump to content
Juoksufoorumi.fi

ke 26.3

hanna
 Share

Recommended Posts

Minä nössöilin kelin takia täällä Espoon puolessa ja kahlailin läpi kinosten (lähes) suorinta tietä töihin 8km. Yllättävää kyllä, kellon mukaan olin hölkötellyt normaalia työmatkalenkkivauhtia kinoksista huolimatta.

Espoon kaapunnin miehet auras traktorillaan n. 300m pätkän pyörätietä lenkin lopuksi, mistä kiitokset heille.

Heh hee. Mie nauran täällä vahingoniloisena kun saatte tätä hanki-ihanuutta kokeilla auraamattomilla teillä:)

Äläpäs nyt Kurppis ala...äsken radiossa luvattiin tämä lumimyräkkä sinne teillekinpäin huomiseksi.:grin:

13.3km luonteenkasvatusta pöpperöisillä kaduilla. Keskityin pitämään sykkeen alhaalla, joten vauhti oli todella hidasta. Eteneminen tuntui ihmeen kevyelle kuitenkin 10cm:n lumihangesta huolimatta. Liekö päivällinen tunnin venyttelysessio töissä vaikuttanut tuohon tuntemukseen.

Kyllä on tullut lunta tänään tänne Mikkeliin! Töistä kotiin ajaessani, jouduin kahteen kertaan pysähtymään ja antamaan työntöapua kuskeille -tai niitten autoille:) kun olivat juntanneet autonsa lumikinokseen.

Hatapa tykkäis.

Jaa mää vai?

Rakas päiväkirjani

Elokuun 12

Muutin juuri Rovaniemelle. Täällä on niin kaunista. Luonto on

majesteettinen. Maltan tuskin odottaa, että se peittyy kauniiseen

valkeaan lumeen.

Syyskuun 23

Rovaniemi on maailman kaunein paikka. Ruska on alkanut. Kävin retkellä tuntureilla, näin poroja ja hirviä. Upeita eläimiä. Tämä on paratiisi.

Marraskuun 11

Metsästys on alkanut. Kuinka kukaan voi ampua noita

majesteettisia eläimiä. Toivottavasti pian sataa lunta. Rakastan olla täällä.

Joulukuun 2

Viime yönä satoi lunta. Maisema on kuin postikortista. Menin ulos

ja lapioin lumet pois pihalta ja portin edestä. Lumisotasilla naapurin kanssa (minä voitin). Nastaa olla täällä! Tiekarhu ajoi ohi ja lapioin lumet uudestaan portin edestä.

Joulukuun 12

Lisää lunta. Rakastan sitä. Tiekarhu jyräsi taas lumet portilleni.

Joulukuun 19

Lisää lunta. En päässyt portista ulos, koska tiekarhu tukki sen.

Myöhästyin töistä. ...keleen tiekarhu!

Joulukuun 22

Lisää tuota valkoista paskaa satoi viimeyönä. Saan rakkoja

lapioimisesta. Tiekarhu taatusti väijyy kulman takana ja jyrää heti

ohi, kun olen lapioinut. Vittunaama!

Joulukuun 24

Hauskaa joulua!

Lisää lunta. Jos ikinä saan käsiini sen tiekarhun ajajan, niin

revin siltä sisuskalut pellolle. Miksi ne eivät käytä suolaa?!

Joulukuun 27

Lisää valkoista paskaa taivaan täudeltä, kolme päivää sisällä

lukuunottamatta lapioimistalkoita. En pääse mihinkään. Auto on

juuttunut lumikinokseen ja jäätynyt tuohon valkoiseen paskaan.

Sääennustaja sanoi että 30 cm lisää lunta tulossa.

Hienoa! Tajuaako kukaan kuinka monta lapiollista se tekee!

Joulukuun 28

Idiootti sääennustaja valehteli, lunta tuli 55 cm. Se ei missään

tapauksessa sula ennen kesää. Tiekarhukin juuttui lumeen. Se jätkä tuli lainaamaan lapiotani. Kerrottuani sille sontasäkille, että olen

rikkonut jo kuusi lapiota hänen takiaan, iskin viimeisen lapion hänen päähänsä.

Tammikuun 4

Pääsin viimeinkin liikkeelle autolla. Kävin kaupassa.

Paluumatkalla törmäsin hirveen. Autoon tuli 2 000 euron vahingot. Ne ...tanan pedot pitäisi tappaa. Toivottavasti metsästäjät ampuvat ne kaikki tänä vuonna.

Toukokuun 3

Vein auton korjaamolle. Tajuatteko, mitkä vahingot teiden suolaus

tekee autolle!? Miksi teitä pitää suolata?

Toukokuun 10

Muutin Tampereelle. En tajua, kuinka kukaan voi asua tuolla

jumalan hylkäämässä erämaassa.

Kyllä tuo hankilenkkeily menettelee, kun sitä herkkua ei saa "mahan täydeltä". Juoksentelin rauhallista vauhtia 17,5 km ja koko ajan tuiskutti lisää lunta. Kun tämä lumi tuli kuitenkin sulille teille, ei tuo kovinkaan paljon haitannut juoksemista. Tulipahan vähän erilaista tekemistä jaloille. Perjantaista alkaen lumet saavatkin sitten jo kyytiä, kun lämpötila on nousemassa reilusti plussalle.

ei kehdannut ulkona hangessa tarpoa, joten "oikasin" ja juoksin matolla 20km 6min/km. sykkeet siinä 150-155. Mulla toi on tosin alle aerobisen kynnyksen. Vielä 8v sitten maximit oli 210, joten tuskin ne tuosta on mitenkään radikaalisti pudonneet, kun silloin olin jo 34v. Nyt on 5kk taas treenausta takana nollasta ja alkaa olemaan semmonen taso, että se tuntuu jo juoksemiselta. Pääsiäsenä tuli tehtyä samat, kuin joku muukin oli tehnyt, eli 100km/4pv.

Hehe, töistä kotiin jolkotellessani oli aika erikoislaatuinen keli. Kutsuisin sitä lähinnä 'masai barefoot' -keliksi.

Vaikka pyörätiet oli jo osittain aurattu, kengän pohjan keskikohtaan alkoi kasvaa möykky, joka muutti kengän aika ikäväksi juosta. Muutaman askeleen välein sai potkia noita möykkyjä pois. Erikoisefektinä oli vielä auraamisen aiheuttamat peilijääosuudet, joita ei olisi edes noteerannut ilman noita möykkyjä pohjissa - nyt kengät muuttuivat kuin luistimiksi, kun lähti ylittämään jäisiä laikkuja.

Onkohan muilla vastaavia kokemuksia (minulle ei ole ennen sattunut tollasta keliä), vai olikohan syynä se, että kenkäni olivat melko vanhat Asicsit, joiden kovamuovinen keskikohta on melkoista möhjöä hiekotussepelin jäljiltä?