Jump to content
Juoksufoorumi.fi

mitä muilla foorumeilla on...

lkj
 Share

Recommended Posts

satuin lukemaan www.hs.fi blogeja ja keskusteluja. Erityisesti mieleeni jäi seuraava: http://www.hs.fi/keskustelu/Maailman+elintarvikeohjelma+teki+h%E4t%E4pyynn%F6n+lis%E4rahasta/thread.jspa?threadID=107564&tstart=0

eli "Maailman elintarvikeohjelma teki hätäpyynnön lisärahasta. Maailman elintarvikeohjelma WFP on mittavassa rahapulassa. Sanomalehti Financial Times kertoo, että YK:n alainen järjestö on tehnyt hätäpyynnön ainakin noin 500 miljoonan dollarin lisärahoituksesta..."

Koko ketju on kyllä ainakin nopean vilkaisun arvoinen. Mitähän kaikkea sitä löytyykään muilta foorumeilta... Tällä juoksufoorumilla on kyllä kuitenkin parhaimmat ja mielenkiintoisimmat juoksuaiheet...

Hätkähdyttävää, että ihmisiä on jo 6,7 miljardia. Tuntuu ettei siitä ole kuin hetki, kun 6 miljardin ihmisen raja ylittyi.

Itse olen viime päivinä seurannut tätä keskustelua: http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t492865 . WinCapita-huijauksesta juttua, joka on alkanut jo kauan ennen "sijoitusklubin" katoamista. Välillä ketju menee aika absurdiksi, kun klubilaiset puolustelevat siellä itseään ja jumaloimaansa klubia. Hyvää huumoria mutta osittain myös aika surullista luettavaa.

WinClub eli WinCapita on kyllä surkea juttu. Katastrofi pääsi kasvamaan noinkin suureksi (jopa 50 miljoonaa euroa?) kun valuuttakaupat menivät ilmeisesti useamman vuoden ajan hyvin. Luulen että pääasiassa lyötiin vetoa dollarin heikkenemisen ja euron vahvistumisen puolesta, ja siihen suuntaanhan valuuttamarkkina on pitkään mennytkin. Siinä sitten monet klubin jäsenet oikeasti alkoivat uskoa että heidän systeemillään tehdään rahaa loputtomasti, ja vahvassa uskossaan he houkuttelivat lähipiirejäänkin mukaan klubiin.

Jossain vaiheessa homma menee väistämättä pieleen. On turha kuvitella että muutamaa miljoonaa euroa pyörittävät suomalaiset valuuttaspekulantit voisivat jatkuvasti pärjätä markkinalla paremmin kuin miljardeja siirtelevien liikepankkien valuuttatreidaajat. Pankeilla on läjäpäin finanssiasioista väitelleitä asiantuntijoita, jotka seuraavat ja analysoivat markkinaa reaaliajassa. Lisäksi pankkien volyymit ovat niin suuria että niillä parhaimmillaan/pahimmillaan heilutetaan koko markkinaa, jos tuloksen tekeminen sitä vaatii. Siinä menossa joku WinClub on vain matkustajana, suuremmat sijoittajat määräävät suunnan mihin mennään.

Kyllä asia on niin, että jos WinClubin perustajilla olisi oikeasti ollut takuuvarma rahantekomenetelmä tiedossa, niin ei sitä varten mitään klubia olisi tarvinut perustaa. Ihan omin voimin olisivat voineet tehdä itselleen sellaisen omaisuuden, että nyt voisivat makailla Karibilla sellainen pienellä sateenvarjolla varustettu lasi kädessään. Saattavat tietysti olla nytkin jossain Karibialla nämä klubin perustajat, mutta luulen että lomatunnelma ei ole kovin rento.

Luulen että pääasiassa lyötiin vetoa dollarin heikkenemisen ja euron vahvistumisen puolesta, ja siihen suuntaanhan valuuttamarkkina on pitkään mennytkin. Siinä sitten monet klubin jäsenet oikeasti alkoivat uskoa että heidän systeemillään tehdään rahaa loputtomasti, ja vahvassa uskossaan he houkuttelivat lähipiirejäänkin mukaan klubiin.

Onko muka näyttöä siitä, että valuuttakauppaa käytiin missään vaiheessa? Luvatut voitot (400% vuodessa) ovat joidenkin sijoitusasiantuntijoiden mukaan täysin mahdottomia. Jos jotain kauppaa käytiinkin alussa, niin valtaosa tuloista tuli kuitenkin uusilta jäseniltä pyramidin pohjalta.

Tässä muuten se hieno WinCapitan sampo, joka taikoi noita voittoja: - väsätty jollain leikkaa ja liimaa -tekniikalla suoraan Winamp-soittimen ulkoasulle. Vielä näkyy play ja stop ja kbps ja track...

• 1 month later...

Jos jotain kauppaa käytiinkin alussa, niin valtaosa tuloista tuli kuitenkin uusilta jäseniltä pyramidin pohjalta.

QUOTE] Joo, tätä juttua on ollut todella surullista seurata, puhumattakaan esim. kaikesta Vantaanjokeen liittyvästä jne.

Olin pari päivää sitten yhteislenkillä, jolla kierrettiin perusteellisesti Suomenlahden rantoja. Aurinko paistoi kirkkaasti ja lämpimästi, puhdas merivesi kimmelsi kauniisti, raikas merituuli puhalsi sopivan myötäisesti lähes koko matkan. Taivas ja meri kilpailivat sinisen eri sävyistä, kummalla olikaan kauniimmat ja kirkkaammat.

Sitten löysin seuraavan testin hs.fi sivuilta:

http://www2.hs.fi/extrat/hsfi/omaelama/itameritesti/default.asp

Testin tehtyäni olin lahjoittanut 40 puhdasta vesipisaraa 50:sta mahdollisesta Itämeren suojelun puolesta. No, ainakin tietouteni lisääntyi, ja halukkuus säästää vettä ja luontoa.

Pyöräilen ja patikoin siis edelleenkin aina kun se on mahdollista ja järkevää, ja vältän yksityisautoilua (heh, se on nyt helppoa kun en edes omista autoa...). Ja reppu selässä lenkkeillenkin pääsee jo mukavasti paikasta A paikkaan B.

Muokattu