Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 12


Mara.S
 Share

Recommended Posts

Kiva ja kova viikko.

Ma: Pitkis 30.1 km, 3:01, 6:02/km, 126 (70%). Koko aika juosten, ilman lisäenergiaa, vettä kului 5 dl.

Ti: Lepo

Ke: 7*800m nonstoppina keskisykkeillä 116, 120, 129, 138, 151, 164, tässä palautus 2 min ja viimeinen oli MK veto lukemin 3:03, 3:49/km, 173 (95%). + vr tehden yht. 10.5 km. Tässä syntyi myös myöhempien aikojen 800m PB, ja tämä tehtiin nyt pelkillä PK-pohjilla. Syke oli lukemassa 185 niin pitkään, että se täytyy noteerata uutena maximina. Esport Areenalla törmäsin toistamiseen jonkun maratonkoulun kuntotestiin ja testaajalta sain kannustusta, rinnakkaisen ajanoton ja neuvoja. Kiitos niistä.

+ illalla Palauttava 7.4 km, 6:58/km, 115 (63%)

To: ap: Potkulauta 1:09, 113 (61%). ~2000 potkua. Kestovoimaa haettiin. ip: TV Helppo 7.0 km, 5:59/km, 129 (70%)

Pe: ap: Sauvakävely 40' + Palauttava 5.5km , 6:50/km, 118 (64%)

ip: TV Helppo 10.0 km, 5:58, 127 (69%)

La: TV Rento 7.0 km, 5:21/km, 144 (78%)

Su: ap: TV Kevyt 12.6 km, 6:32/km, 121 (65%)

ip: TV Kevyt 12.6 km, 6:27/km, 124 (67%)

Yhteensä juoksentelua 102,3 km + 1:50 oheisliikuntaa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma hieronta ja lepo

Ti VK 12 km (VR+ VK 9km (4:45 min./km) + VR)

Ke PK palauttava 8 km

To VK 18,5 km (VR + VK 5X3 km (5min./km) + VR)

Pe lepo (räkätauti)

La lepo (räkätauti)

Su lepo (räkätauti).

Yht. 38,5 km.

Räkätauti sotki pasmat. Ei tämän näin pitänyt mennä. Jäi viikon pitkis tekemättä. Josko huomenna uskaltautuis lenkille. Kevyt viikko muutenkin työreissun takia edessä.

Link to comment
Share on other sites

Oikein hyvä viikko:

Ma: Lepo

Ti: 26,3 km 5:30/km AVG 128 MAX 143

Ke: 20,5 km 5:22/km AVG 128 MAX 138

To: 15,5 km 6:31/km AVG 113 MAX 128

Pe: 20,5 km 5:47/km AVG 120 MAX 131

La: 20,5 km 5:24/km AVG 125

Su: 26,9 km 5:57/km AVG 117

Yhteensä: 130,2 km, mikä lienee kaikkien aikojen viikkoennätykseni. Jiihaa! Huomenna vielä parikymppinen, niin pääsiäispyhien saldoksikin saa yli 100 km. :kapa:

Link to comment
Share on other sites

Juoksua 80 km, vesijuoksua 1 tunti ja cross traineria 1 tunti. Tarkoitus oli juosta enemmän, mutta perjantain aamulenkin jälkeen oli niin epämääräisen tautinen ja rasittunut olo, että päätin korvata viikonlopulle suunnittelemassani ryppäässä juoksulenkit lampaan- ja mämminsyönnillä. Mutta ensi viikolla enemmän kilometrejä ja vähemmän mämmiä.

Hatapan viikko näyttää oikein asialliselta ultratreeniltä!

Link to comment
Share on other sites

Löysin sattumalta sopivan tyylin kilometrien keräilyyn ja viikko kului näissä merkeissä. Alla oli kevyt viikko, mikä avitti asiaa.

89km (lepo - 17km - 11km - 22km - 6km - 11km - 22km)

Tiistai reipasta pk-vauhtia, muuten maltilla paitsi sunnuntain viimeiset 10km kisavauhtia. Resepti jalkoja säästävään määräviikon läpivientiin kirkastui tiistaina kun piti 6km kohdalla käydä kotosalla varustusta kohentamassa. Siinä tuli sitten samalla hörpättyä lämmintä urkkajuomaa ja päätin että juoksen aiotun 11km kokonaisuudessaan tämän verryttelylenkin päälle. Seuraavana päivänä jalat oli kuin ei mitään ja torstaina huomasin taas, että puolessa välissä pidetty pitempi tauko vähensi kokonaiskilometrimäärän aiheuttamaa rasitusta oikein tuntuvasti.

Meininki viikolla oli siis sellainen, että pisin yhtäjaksoinen juoksulenkki 11km jyrkimmät ylämäenpätkät kävellen, pari ylimääräistä ateriaa (julmetusti varrasleipää) ja venyttelyjä useampi päivässä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy